• Äldre 9 Jul 09:11
    13424 visningar
    6 svar
    6
    13424

    Alternativ till löjrom?

    Vi ska baka vår egen västerbottenpaj till förrätten men kommer att välja bort löjrom/stenbitsrom för att vi tycker att det blir för dyrt till över 50 gäster. 

    Vad finns det för alternativ? Vi tänkte servera med rödlök och gräddfil och det kanske räcker så? Vi funderade även på att toppa västerbottenpajen med några räkor, vad tror ni om det?

  • Svar på tråden Alternativ till löjrom?
  • Äldre 9 Jul 10:16
    #1

    Jag tycker det lät jättegott och tror absolut att det räcker med rödlöken och gräddfilen, men sen är räkor är alltid gott. Kanske även något litet grönt som dekoration?

  • Himla
    Äldre 9 Jul 17:29
    #2

    Västerbottenpaj skulle jag nog i så fall toppa med väl avrunna inlagda kräftstjärtar på burk samt lite dill tillsammans med gräddfilen och rödlöken. Tror det blir en större smakupplevelse...men prova hemma först. Eller rökt lax?

  • Äldre 9 Jul 19:31
    #3

    Gör en liten röra på gräddfilen och rödlöken tillsammans med räkorna. Ni kan ju ha lite löjrom i röran

  • Himla
    Äldre 10 Jul 06:51
    #4
    litenkaka skrev 2014-07-09 19:31:17 följande:

    Gör en liten röra på gräddfilen och rödlöken tillsammans med räkorna. Ni kan ju ha lite löjrom i röran


    Bra förslag!
  • Äldre 11 Jul 21:32
    #5

    kör budgetvarianten då?

    kör tex Icas egna röda eller svarta kaviar, precis lika gott och nästan gratis och som sagt, ni kan ju göra det som en sås till så går det mindre åt än om ni skulle klicka ut det i portionsstorlekar på tallriken. 

  • Äldre 30 Jul 16:47
    #6

    Jag brukar toppa med en räk-och kräftröra plus dill och citron. Här finns bild och recept: salstamm.blogspot.se/2013/06/vasterbottenspajer-med-rak-och.html

Svar på tråden Alternativ till löjrom?