• Äldre 7 Jul 21:43
    3547 visningar
    5 svar
    5
    3547

    Tips för starka långa naglar tack!

    Hej! Jag börjar nu kämpa ordentligt för att få långa, starka naglar inför bröllopet om knappt 4 veckor. Silica plus har jag ätit i tre månader nu och har precis köpt OPI:s nail envy som jag använt varje eller varannan dag i drygt en vecka. Naglarna går ändå av så jag skulle behöva mirakeltips. Gärna tips mot torra händer också, så inte de förstör helhetsintrycket om jag nu får ordning på naglarna. ???? Tack!????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-07 21:45
    Det skulle varit smilisar, inte frågetecken, men det funkar tydligen inte. Tack'

  • Svar på tråden Tips för starka långa naglar tack!
  • Äldre 8 Jul 07:57
    #1

    Hej, Får jag tipsa så är det att gå till salong och göra gellack (kan heta annat beroende på salong), förstärkning på egna nageln. Det är väldigt naturligt och håller ca 3-4 v, beroende på hur aktsam man är samt hur snabbt den egna nageln växer

    Lycka till!

  • Äldre 8 Jul 10:02
    #2

    Jag använder Trind nail repair. Jag jobbar som målare och mina naglar gick av titt som tätt. Men sedan jag började använda trind så har de blivit långa och starka. Dock så måste man vara noga att inte råka måla på det på nagelbanden för det är ett ämne i som kan skada nagelbanden.

  • AkJ
    Äldre 8 Jul 23:00
    #3

    Jag vill skicka en stor varning mot att använda gellack! Har alltid haft långa, starka naglar men efter att ha använt gellack är de helt förstörda. Och i förra veckan blev Depends gellack förbjudet i Sverige också.

    Jag har precis fått tips om Mavalas nagelvårdande produkter. Vet inte hur de är än, jag började använda dem idag, men hoppas!


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 9 Jul 07:46
    #4

    ACO:s nagelstärkare har funkat superbra på mig. Inte så dyrt som märkesprodukter hellerCool

  • Äldre 9 Jul 14:32
    #5

    Gjorde gelnaglar för 2 veckor sedan.. Är annars nagelbitare så det har varit ett bra knep för mig att låta bli naglarna.. Växt har dom gjort.. Har lossnat lite i kanterna på lillfingren och halva ringfingernageln har lossnat på ena handen.. Veit inte vad det beror på.. har inte heller varit och bättrat på det..
    Använder oxå nagelolja på nagelbanden varje kväll.. Har nånstans läst att man kan använda det 2 gånger om dagen...

    Gå till en salong, tala om ditt problem och lita på dom. Dom vet nog. Kan nog rekommendera gellack fast det lossnat..

Svar på tråden Tips för starka långa naglar tack!