• angeli­ca aspegr­en
    Äldre 1 Jul 11:38
    3675 visningar
    6 svar
    6
    3675

    Festprogram hjälp!

    Hej,

    Jag ska gifta mig i Augusti och håller på för fullt med festhäftet. OSA är på söndag så jag tänkte att jag ville ha det klar till nästa vecka så att man bara kan finslipa det sen :)

    Ang festprogrammet. Jag har köpt lite finare papper i Ivory (köpt på Panduro Hobby) som jag vill ha men jag vet inte om jag har köpt så att det räcker för att ha till alla sidor och personer. Vi har bjudit in 72 personer och alla har inte svarat än.

    Men nu till min fråga. Ska jag köra Ivory utvändigt på festprogrammet och ha vanligt ohålat vitt papper som de andra sidorna och ta överblivna Ivory sidor till att trots allt göra ett vigselprogram?

    Eller ska jag hoppas att Ivory papperna räcker och möjligen köpa mer om det inte gör det?

    Eller, nu fick jag en fundering igen, kanske ska jag köpa ljuslila (om det finns) och ha på utsidan?

    Nu låter jag som "super tokiga" bruden!! haha

    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Festprogram hjälp!
  • Äldre 1 Jul 14:21
    #1

    Du kanske kan hitta vitt papper som bara är lite tjockare än vanligt 80gramspapper? Typ 150 gram? Som du kan ha på insidan. =) Det kan bli ganska snyggt!
    Vad är ditt Ivory-papper för tjocklek?

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 1 Jul 14:37
    #2

    Hmm... ja det kanske jag ska kolla på :)
    Jag har ingen anning men det är lite tjockare än vanligt papper men inte så hårt som kartong liksom. Får kanske kolla på det när jag kommer hem :)

  • Äldre 1 Jul 15:04
    #3

    Det vore ju snyggt om omslaget var tjockare än papprena på insidan tänkte jag :)

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 1 Jul 15:21
    #4

    Ja precis, det känns som att det borde vara så.

    Men vad säger du vitt och Ivory ihop? Går det tro?

    Jag ska dubbelkolla på papperna när jag kommer hem :)

  • Äldre 1 Jul 15:29
    #5

    Det går nog jättebra! Blir ju ingen jättekrash utan bara lite snygga nyanser sådär :) 

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 1 Jul 16:00
    #6

    Tusen tack för din hjälp! :D Jag ska hem och kolla!

Svar på tråden Festprogram hjälp!