• Äldre 27 Jun 23:36
    7478 visningar
    3 svar
    3
    7478

    Vigselprogram

    Jag vill gärna ha bilder på era vigselprogram.
    Kom gärna med tips och idéer på hur de ska se ut och vad som ska vara i det. Jag har tittat runt på nätet på lite bilder men behöver mer inspiration.

    Vårt tema är rött och vitt så korten ska vara vita men sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Festprogrammen är ganska avancerade att göra med många moment så jag vill gärna göra något som är snyggt men enkelt att göra.

    Bomba mig med idéer!

  • Svar på tråden Vigselprogram
  • Äldre 27 Jun 23:55
    #1

    Vi ska ha en enkel A4 som vi viker till A5 format. Vi kommer nog sätta något hjärta på framsidan men annars kommer vigselprogrammet vara väldigt enkelt. Huvudsaken är ju att alla punkter kommer med och texterna till psalmerna. Om du har något band till festprogrammen kanske du kan ha det till vigselprogrammen också?


    Vi bor i Göteborg och på Rum för papper, (där vi köpt allt papper till våra inbjudningar och festprogram), så har de festprogram och vigselprogram som man kan få titta på för att få lite inspiration. Beroende på var du bor så kanske det finns något liknande...

    Dessa två fanns i affären och jag tog kort för att kunna visa min blivande.


  • Äldre 29 Jun 13:53
    #2

    Nu har jag gjort ett första utkast till vigselprogram, vad tycker ni? Något som ska läggas till eller tas bort etc.

    Framsida                                                       Baksida
                     
    M
    Mittuppslag

  • Äldre 29 Jun 17:32
    #3

    Jag tycker att det kanske var lite för mycket krumelurer för min smak. Men som du ser på vårt program så har vi inget sådant alls, så det är ju väldigt olika vad man gillar.

    Vi har lekt en hel del med olika textstorlek samt versaler och kursiv text. Vi känner väl att vigselprogrammet inte behöver vara så himla fancy men att det ska hänga ihop med inbjudan och festprogrammet med typsnitt och papper och så. Vi ska nog klistra på ett stort lila hjärta på framsidan för det är vår färg.


     


Svar på tråden Vigselprogram