• Äldre 23 Jun 17:40
    8553 visningar
    9 svar
    9
    8553

    Klänning som bröllopsgäst, någon som har tips?

    Vi ska på bröllop i sommar och jag behöver en klänning. Storlek ca 42-44, klädkoden är kavaj och jag vill gärna ha med 3/4 ärm (eller lång ärm) om möjligt. Funkar ju dock att ha en kofta eller liknande till i nödfall också :P

    Är det någon här som har tips? :)

    Jag kikar själv runt på klänningar, men det känns som att jag blir lite "blind" och låser mig fast vid det jag tidigare tyckt passat mig, men jag ser ju nu hur tråkiga dom klänningarna är :P

  • Svar på tråden Klänning som bröllopsgäst, någon som har tips?
  • Himla
    Äldre 25 Jun 07:57
    #1

    Vill du ha en sommarklänning eller en festklänning?
    Jag skulle googla runt på sidorna, du är väl ändå googledrottningen nr 1 ;) Massor av fina klänningar på rea både i Sverige och utomlands. Bor du i Sthlm etc har du hur mycket fint som helst på Åhlens city, i gamla stan etc. Själv ska jag kolla in en ev klänning nr 2 om det nu blir Italien,i reserv, på Little fairies om jag hinner i dag.de har en del på rea www.littlefairies.se/brudklanning-festklanning-annelie/1042-0

  • Äldre 26 Jun 23:18
    #2
    En enklare klsommarklänning, med tanke på klädkoden och att jag vill kunna använda den vid fler tillfällen sedan. Jag har extremt sällan användning för en festklänning :P

    Jag har googlat mig less efter en klänning! Och även kikat i dom få butikerna vi har här, bor inte i Stockholm. Dessvärre känns det som att allt ser likadant ut och att inget passar mig :P
  • Äldre 26 Jun 23:41
    #3
    daniiel skrev 2014-06-26 23:18:58 följande:
    En enklare klsommarklänning, med tanke på klädkoden och att jag vill kunna använda den vid fler tillfällen sedan. Jag har extremt sällan användning för en festklänning :P

    Jag har googlat mig less efter en klänning! Och även kikat i dom få butikerna vi har här, bor inte i Stockholm. Dessvärre känns det som att allt ser likadant ut och att inget passar mig :P
    Vilken kroppsform har du? Det är ju nästan viktigast när du ska välja klänning! Jag älskar klänningar, alltid kul att köpa en ny. :)
  • Äldre 27 Jun 01:27
    #4

    Oj, jadu... Breda höfter, stor rumpa, stora (och hängiga) bröst samt en sån riktigt degig mage man kan få efter man fött barn :P Fick andra dottern för drygt fyra månader sedan. Nätt över axlarna dock och jag har vanligtvis en midja trots allt haha

    Jag gillar inte klänningar, svårt att hitta något fint tycker jag. Jag vill inte se för tantig ut, är ju trots allt bara 27år, men jag tycker inte om såna kort-korta och väldigt urringade saker som ofta finns bland "ungdomskläderna" :P

  • Äldre 27 Jun 11:05
    #5
    daniiel skrev 2014-06-27 01:27:04 följande:

    Oj, jadu... Breda höfter, stor rumpa, stora (och hängiga) bröst samt en sån riktigt degig mage man kan få efter man fött barn :P Fick andra dottern för drygt fyra månader sedan. Nätt över axlarna dock och jag har vanligtvis en midja trots allt haha

    Jag gillar inte klänningar, svårt att hitta något fint tycker jag. Jag vill inte se för tantig ut, är ju trots allt bara 27år, men jag tycker inte om såna kort-korta och väldigt urringade saker som ofta finns bland "ungdomskläderna" :P


    Har du kollat på Lindex? Jag var inne på deras hemsida och kollade. Jag tyckte att de hade många snygga klänningar. Fördelen med lite vidare klänningar är ju att höfterna får plats även om de är lite bredare än det som krävs för överdelen. Se bara till att köpa en klänning som markerar midjan på något sätt, så att den inte bara hänger som en stor säck, för då ser man ju garanterat större ut. Jag har också storlek 42-44 med breda höfter, dock har jag inte en "degig" mage eftersom jag inte har några barn.

    Var i Sverige bor du?

    Hur mycket pengar är du villig att betala för klänningen? MQ brukar ha många snygga klänningar, men de brukar ju kosta runt 700 kr, vilket kanske är lite mycket. Speciellt om du inte använder klänning till vardags.
  • Äldre 27 Jun 11:38
    #6

    Här är några som jag tycker är snygga. :)

    www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/klaenningar/7136642/Klaenning/

    www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/klaenningar/7110726/Klaenning/
    (den kanske är för röd för bröllop, det är svårt att avgöra från bara en liten bild)

    www.mq.se/article/myra_striped_dress
    (endast stl 42 kvar tyvärr, och här får du ha kofta)

    www.mq.se/article/collia

  • Äldre 27 Jun 11:45
    #7
    swdnchick skrev 2014-06-27 11:05:36 följande:
    Har du kollat på Lindex? Jag var inne på deras hemsida och kollade. Jag tyckte att de hade många snygga klänningar. Fördelen med lite vidare klänningar är ju att höfterna får plats även om de är lite bredare än det som krävs för överdelen. Se bara till att köpa en klänning som markerar midjan på något sätt, så att den inte bara hänger som en stor säck, för då ser man ju garanterat större ut. Jag har också storlek 42-44 med breda höfter, dock har jag inte en "degig" mage eftersom jag inte har några barn.

    Var i Sverige bor du?

    Hur mycket pengar är du villig att betala för klänningen? MQ brukar ha många snygga klänningar, men de brukar ju kosta runt 700 kr, vilket kanske är lite mycket. Speciellt om du inte använder klänning till vardags.
    Jo, var faktiskt in på Lindex senast igår och prövade klänningar. Ville så gärna hitta något, då dom hade fantastisk rea på klänningar :P haha Men tyvärr inte.

    Jag tänker inte lägga mer än absolut max 500kr på en klänning, men ju mindre desto bättre! För som sagt, jag vet bara med mig att den ska användas två gånger.

    Jag brukar köpa klänning från New Look och ASOS, men hittar tyvärr inget jag riktigt fastnar där för just nu.
  • Äldre 27 Jun 11:47
    #8

    Just ja, jag bor i Skellefteå, så det är inget jätteutbud av butiker här :P

  • Äldre 27 Jun 11:54
    #9

    Jag beställde flera omgångar med klänningar från zalando när jag letade klänning till bröllop ;)  Fri frakt och fri retur.. Men det är oftast lite dyrare kläder hos dem. 

    Svårt att hitta något med ärm men här är en: 

    www.zalando.se/glamorous-cocktailklaenning-blatt-gl921c00o-k11.html 

    Den här blev det för mig, och den var klart mkt billigare nu: 

    www.zalando.se/anna-field-jerseyklaenning-svart-an621c0fp-q11.html 

    Annat utan ärm:

    www.zalando.se/anna-field-jerseyklaenning-roed-an621c0ie-g11.html
    www.zalando.se/desigual-vest-izzy-jerseyklaenning-blatt-de121c07n-k11.html
    www.zalando.se/dorothy-perkins-jerseyklaenning-svart-dp521c04k-q11.html

    Hoppas länkarna funkar. Har heller inte kollat upp storlekarna så mycket.. 

Svar på tråden Klänning som bröllopsgäst, någon som har tips?