• Anonym (Varfö­r bryr jag mig?)
    Äldre 17 Jun 07:44
    5292 visningar
    14 svar
    14
    5292

    Medlemmarnas attityd

    Vill igentligen bara säga till alla er blivande brudar som inte följer mallen: smal, storslaget bröllop och gärna storslagen och/eller fluffig klänning att ni inte kan hoppas på eller förvänta er speciellt mycket positiv feedback på den här sidan.

    Tänk på att det är DU som ska känna dig fin och vad du får för respons här spelar inte så stor roll.

    Men tyvärr så är det väl så att man lägger upp bilder på sin klänning, på sig själv och sitt bröllop för att man någonstans vill ha ett positivt omdöme från även andra som är i samma situation.
    Uteblir den positiva feedbacken gång efter gång så kan man bli lite ledsen. Det blev jag i alla fall av någon dum anledning.
    Nu var det ett tag sedan vi gifte oss och nu bryr jag mig inte alls.
    Men vill ändå skriva detta inlägg för att påpeka att NI ÄR FINA oavsett vad ni får för respons på detta forum!

    Lycka till alla blivande brudar där ute! Ni har en härlig tid framför er.

  • Svar på tråden Medlemmarnas attityd
  • Anonym (Känne­r igen mig)
    Äldre 17 Jun 13:19
    #1

    Japp. Känner igen mig. Känns som att jag aldrig från någon respons på mina inlägg. Skriver nästan aldrig inlägg längre av den anledningen att jag lika gärna kan prata med en vägg. Det är inte det att folk skriver nedlåtande, det är väldigt sällan det händer öht på BT tycker jag, men ingen kommentar alls känns nästan lika hemskt när man själv är skitglad för sin nya ring/klänning etc. De är inte tillräckligt fina att kommentera enl andra, känns det som.

    Vet att det inte är så egentligen, och jag är rätt dålig själv på att kommentera, men skitsamma. Jag är skitnöjd med alla mina inköp och vi kommer ha en underbar dag oavsett i slutändan ändå! :)

  • Anonym (?)
    Äldre 17 Jun 13:23
    #2

    Men vänta lite här, om man inte tycker att en klänning, blommor, håruppsättning är fantastisk varför skulle man då skriva något positivt? Jag fattar inte riktigt är jag rädd. Det viktigaste är väl trots allt att man själv är nöjd med klänning och allt det andra och att maken uppskattar hur man ser ut på den stora dagen. 
    Tråkigt om man blir besviken på att man inte får respons, men jag har sett massa tjejer i sina brudklänningar som inte varit smala etc som fått positiv respons här. 
    Skönt att du kommit över din besvikelse. Men att säga att man inte kommer få någon respons bara för att man inte är allt det där som du beskriver stämmer inte alls!

  • Anonym (Varfö­r bryr jag mig?) Trådstartaren
    Äldre 17 Jun 18:33
    #3

    (Känner igen mig) Precis vad jag känner oxå. 
    Inget elakt eller nedlåtande har någonsin sagts mot eller till mig på detta forum.
    Men däremot en ignorans som tyvärr kändes ganska tråkig när jag var mitt uppe i det.

    (?) Det är inte det att man måste tycka att något är fantastiskt. Men jag personligen tycker att det finns alltid något positivt att säga om varje foto som lagts upp här på sidan. För bröllop och klänningar ÄR fina och vackra att titta på. 

    Och ja, jag är mer än nöjd med min klänning, mitt bröllop, min snygga man och allt annat som hör till.

  • Äldre 17 Jun 18:52
    #4

    Jag upplever det tvärt om istället. 


    Väldigt få negativa kommentarer men däremot väldigt många positiva i trådarna där folk visar upp sina klänningar mm.
    Det läggs upp massor med bilder och man hinner inte med att skriva om alla även om man tycker att dom är jättefina.
    Det betyder inte att jag tycker att bilderna är fula, eller inte värda att kommentera.
    Utan att jag inte hinner SE alla bilder, jag hinner inte läsa i alla trådar... och jag hinner absolut inte kommentera allt.


    De flesta kommentarer är dock "ni kan göra precis som ni vill, så länge det inte krockar med lagar och regler" när man ställer frågor. 
    Och de flesta gånger ges det rosor och peppning på idéer.
    Saker som personer själva ångrar att dom gjorde (eller inte gjorde) brukar också berättas, för att kunna ge personer som inte har kommit så långt i planeringen en möjlighet att i alla fall förstå att "det" kan hända - oavsett om det var positivt eller negativt.
    Det kan faktiskt vara svårt att få konstruktiv kritik, och jag blev faktiskt utskälld en gång när jag svarade på TS fråga om "vad är det för fel och hur kan jag lösa det" när jag gav henne sömnadstekniska råd. TS var jätteglad över att få något mer konkret än "åååh vad vackert" men jag fick höra av andra i tråden att om jag inte kunde säga något snällt så skulle jag hålla käften :P
    (alltså trots att TS bett flera gånger om konstruktiva råd istället för bara "fint" och efter att hon tackat mig för hjälpen) så många är rädda att säga något som inte är en instämning i hyllningskören...


    Sen hänger det mycket på ens egen inställning.
    Jag själv fick egentligen bara hjälp av en enda person här inne. Jag blev antingen avrådd eller fick "gör som du vill det kommer bli jättebra"-kommentarer av alla andra utom henne, när jag frågade om hjälp.
    Men den hjälp jag fick var helt ovärderlig och jag tror inte att det hade blivit så bra utan den personens stöttning :) 


    Jag hade ju dock kunnat se det som "ingen vill hjälpa mig, vilket skitställe"...
    Om jag lägger upp en bild så gör jag inte det för att jag vill bli överöst med "åååh vad vackert", utan för att jag tycker om bilden och vill dela med mig.
    Om någon sen skriver att den tycker om det jag visar så är det en ren bonus :)

  • Äldre 17 Jun 18:59
    #5

    som gammal på sajten och gammal i gemet kan jag ärligt säga att det är många bridezillanerver som spökar. Man måste inse att alla tycker inte att ens bröllop är det viktigaste som händer, alla tycker inte heller att ideerna med ens bröllop är särskilt genomtänkta , snyggt, trevligt eller tilltalande. 

    Jag kanske faktiskt tycker att klänningen är illasittande, att ringen är för prålig, att festen verkar urtrist och din svärmor borde skjutas....  Men eftersom jag inte vill vara så brutalt ärlig så väljer jag kanske istället att avstå helt från kommentarer eller bara inflika med något praktiskt tips. 

    Så ja jag kanske är en av dom som scrollar förbi ditt foto i klänningstrådarna , jag kanske svarar kort och praktiskt på något du undrar över och jag kanske förmodligen säger ett artigt grattis när du gift dig.   Och ja jag kanske är den som skriker ett översvallande wooow till tjejen på bilden under din för att hennes klänning sitter som gjuten och hon valt rätt färg . 

    get over it...

    Det viktigaste är ju att man gifter sig av rätt anledning och med rätt partner. 

  • Anonym (Varfö­r bryr jag mig?) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 07:36
    #6

    Nyfiken gul, nu fru. Jag har get over it.
    Och någon bridezilla är jag inte. Lugn som en filbunke är benämningen på mig.

    Jag menar inte heller att ALLA måste kommentera ALLA kort. Långt ifrån. Det hade nog blivit kaos i så fall.

    Det enda jag vill ha sagt till alla osäkra blivande brudar att hoppas inte på för mycket respons på era foton och inlägg.
    För osäkra eller nyfikna på vad andra tycker är dom flersta. Varför skulle det i så fall läggas upp så mycket bilder?
    Antagligen för att man någonstans inom sig vill veta om det är fint eller inte. ÄVEN om man har sin egen smak och tycke.

    Jättebra Chicita att du fick hjälp.

  • Anonym (juni)
    Äldre 18 Jun 17:02
    #7

    Måste hålla med TS!

    Jag har också känt att man postat bilder/skrivit inlägg som blivit ignorerade. Stundtals känns det som att man är tillbaka på högstadienivå, där det liksom väljs ut vad som är coolt nog att svara på, och vad som inte är det. 

    Har känt mig jätteutanför i månadstråden jag är med och skriver i just pga att vad jag än skriver så får jag aldrig nån respons, däremot haglar responsen in till övriga skribenter där. Verkligen jättetråkigt. 

  • Äldre 18 Jun 17:20
    #8

    Ni som känner er ignorerade...
    Svarar ni verkligen själva på alla inlägg och kommenterar alla bilder?
    Alltså, scrollar tillbaka och kollar så att verkligen inget är missat och citerar /namnger varenda person så att ingen ska känna sig utanför? 


    För i så fall håller jag med om att det är taskigt om inte i alla fall någon svarar tillbaka när man tilltalar dom direkt :/ 

    Jag vet att i klänningstråden (visa upp DIN klänning, på dig, inte en modebild) inte alltid orkar kommentera varje bild, men lite då och då brukar jag skriva ett allmänt riktat inlägg om att alla är jättefina. Och om någon säger "det är något som känns fel, hjälp mig" och jag ser det, så försöker jag svara och hjälpa till eftersom jag har lite koll på rent sömnadstekniska grejor :) 
    Men om man inte ser dom där "ni är jättefina - allihopa"-inläggen som jag gör ibland, så är det ju försåss lätt att tro att jag ignorerar alla och bara svarar vissa utvalda... Och det är inte meningen från min sida

  • Anonym (Men alltså­)
    Äldre 18 Jun 17:45
    #9
    Anonym (juni) skrev 2014-06-18 17:02:38 följande:

    Måste hålla med TS!

    Jag har också känt att man postat bilder/skrivit inlägg som blivit ignorerade. Stundtals känns det som att man är tillbaka på högstadienivå, där det liksom väljs ut vad som är coolt nog att svara på, och vad som inte är det. 

    Har känt mig jätteutanför i månadstråden jag är med och skriver i just pga att vad jag än skriver så får jag aldrig nån respons, däremot haglar responsen in till övriga skribenter där. Verkligen jättetråkigt. 


    Det väljs nog inte ut något alls, man svarar på det man kan relatera till, och kanske är det att fler relaterar till andras inlägg, utan att det betyder något annat än just det. Det är ingen som med flit mobbar ut någon. Tror jag iaf, vi är ju ändå vuxna. Säkert fler än du som inte får svar, jag får inte heller alltid svar eller respons, o d är som det är.

    Sen tror jag inte heller det har något att göra med att man är stor. Flera stora tjejer har fått jätte fin respons.
  • Äldre 18 Jun 22:23
    #10

    Äh, jag fick ingen WOW-respons i min månadstråd eller ringtråden heller faktiskt... So what? Jag skriver nog mer för min egen skull, för att få ordning på tankarna. Däremot har jag fått jättefin respons på klänningarna och ja, jag är plus size. Vissa trådar är mer personliga än andra och jag tror att det har mycket med vilken attityd man har själv. Om jag engagerar mig i de andra så får jag mer respons tillbaka. Det är ju lite så det fungerar med forum.

    Jag känner inte igen att man skulle bli utfryst för att man är ny/tjock/whatever. 

  • Äldre 6 Jul 12:58
    #11

    Jag upplever det inte alls så. Jag tycker att klänningar som passar bruden bra får mycket positiv feedback oavsett brudens storlek och klänningens form. Jag har berömt flera stycken, som inte är min stil, som passar bra på den blivande bruden. Tycker också att mer kritik riktas mot trådar där brudarna har mer påkostade fester än budgettrådarna. Tråkigt att du är ledsen över utebliven ovation men det viktigaste är ändå hur du upplever dina val och hur du ser på din bröllopsdag. Lade själv nyligen ut en större summa pengar på ett par coola örhängen i annorlunda färg. Har inte fått respons från någon. Gör det mig något? Nä, för jag kan ju inte hjälpa att jag har så mycket bättre smak än alla i min omgivning hehe

  • Äldre 6 Jul 13:42
    #12

    Kan bara tala för mig själv och jag lägger INTE upp bilder för att få veta vad folk tycker. Jag lägger upp bilder för att jag är så jävla stolt och nöjd över våra/mina val :) så nej, inte ens innerst inne vill jag ha bekräftelse.

  • Himla
    Äldre 7 Jul 08:03
    #13

    Jag skriver inte heller om jag inte gillar någonting om inte TS uttryckligen har bett om ens åsikt. Jag skrev ju vad jag tyckte när en blivande brud hade bilder på sin vackra klänning, dock utan ryggplatta där bak, och då skrev folk vad de tyckte och hon blev jätteledsen. Inte alls elakt eller dumt, men näe det var inte fint utan ryggplatta på just den klänningen. jag vill i alla fall vara vacker från alla håll och hon frågade ju... Så jag tror att man ska tänka två gånger på varför man frågar om folks åsikt om man inte är beredd på svaren. Till slut visade hon i alla fall klänningen MED ryggplatta och hon var hur fin som helst! Då skrev jag det också!

  • Anonym (ung smal)
    Äldre 31 Oct 13:42
    #14

    Jag kan till viss del hålla med den som startande denna tråd. Det känns ofta som att detta forum är väldigt mycket för 30+ are med barn som varit sambo i ca 10 år och inläggen blir då därefter. Där man diskuterar hur man kan spara pengar på att ha ringar i silver osv. 

    Själv är jag under 25 med central europeisk bakgrund och ska gifta in mig i en Svensk industrialist familj. Budgeten för bröllopet är hög men inte obegränsad och stilen på allt är eget, udda och inte speciellt Svenskt. Jag har valt att skriva inlägg som är väldigt allmänna och inte så mycket om detaljerna i min egen bröllopsplanering. Jag gillar att se vad andra har valt för klänningar och ringar även om de sällan stämmer överens med min egen smak, därför kommenterar jag kanske inte så flitigt. "har man inget snällt att säga kan man lika gärna vara tyst"! Men jag gillar att försöka vara stöttande till anonyma problem. 

    Visst skulle det vara kul med fler trådar som handlar om moderiktiga klänningar och inte så mycket om hur man ska spara pengar (i första hand). 

    Anledningen till att jag inte skriver speciellt mycket om mina egna planer är att jag inte känner något behov av att dela med mig av de heller. Och för att jag är rädd för negativa kommentarer. 

Svar på tråden Medlemmarnas attityd