• Äldre 16 Jun 20:40
    9741 visningar
    9 svar
    9
    9741

    Någon som har en solitär med en liten diamant?

    Jag är i full fart med att leta förlovningsring och är inne på en solitärring med en skena på 2,5-3mm i bredd och en liten diamant på 0,15-0,20ct. Har någon här en ring i liknande storlek, snälla visa mig hur den ser ut, gärna hur den ser ut på fingret. Vill absolut inte ha en för stor ring då mina händer/fingrar är ganska nätta. Har kikat i flera bildtrådar här men de flesta som har solitärringar verkar ha större diamanter.

    Så, visa mig era smala ringar med små diamanter :)

  • Svar på tråden Någon som har en solitär med en liten diamant?
  • Äldre 17 Jun 11:50
    #1

    Hej,
    Har tyvärr inga bilder
    Vet du vad du har för ringstorlek?, Omkring 2mm är genomsnittlig bredd på en solitärring så skulle försöka hålla mig till en lite smalare ring om du vill åt en nätt "look". Skaffar du sedan en rund diamant på ex 0.2 Carat så är den ungefär 3.8mm bred och diamanten upplevs större om ringen är smalare.

    Här finns en film på 0.2 Carat




    Och här är en på 0.15 som är mycket bättre när de även provar ringen på ett finger.




    En annan medlem postade denna för ett tag sedan, vet inte om den är av intresse.

    app.box.com/s/fc0zrvh8hdj6q7o1ubh8  

  • Äldre 27 Jun 13:27
    #2

    Hej, jag har 14 st ettor i min förlovningsring och en 0,15 i kommande vigselring. Gillar när det är nätt och lite mer praktiskt kanske :)

  • Äldre 27 Jun 14:09
    #3

    Bilden kom inte med... Gör ett nytt försök senare.

  • Äldre 27 Jun 14:59
    #4

    Har ingen bild nu, men min skena är 4mm och stenen är 0.2ct. Lagom till tvåårsfirandet av bröllopet kom dottern (dagen före faktiskt!) och då fick stenen sällskap av en 0.09ct sidosten så den är tyvärr ingen solitär längre! 

    Får vi fler barn blir det fler stenar!


  • Äldre 27 Jun 20:56
    #5

    Åh visa gärna bild sen, det lät jättefint!!


    Vaniljljus skrev 2014-06-27 14:09:33 följande:

    Bilden kom inte med... Gör ett nytt försök senare.


  • Äldre 27 Jun 20:57
    #6

    Vilken fin ide att sätta i en sten för varje barn, visa gärna bild sen om du har möjlighet :)


    Sörön10 skrev 2014-06-27 14:59:02 följande:

    Har ingen bild nu, men min skena är 4mm och stenen är 0.2ct. Lagom till tvåårsfirandet av bröllopet kom dottern (dagen före faktiskt!) och då fick stenen sällskap av en 0.09ct sidosten så den är tyvärr ingen solitär längre! 

    Får vi fler barn blir det fler stenar!


  • Äldre 27 Jun 21:09
    #7

    Nu har jag bestämt mig iallafall och ringen är under tillverkning. Har världens finaste vän som är guldsmed som gör våra ringar. Det blir en i vitguld med en diamant på 0,16ct, skena på 3mm. Hoppas innerligt att det blir bra och som jag tänkt mig. Vill ha en låg fattning och att diamanten inte ska stå ut för mycket men ändå synas. Väntar med spänning på det färdiga resultatet :) Visar bild så fort den är färdig ??

  • Äldre 30 Jun 10:56
    #8

    Det låter verkligen jättefint, kanske för att det är ungefär vad jag valde också :) Min är som sagt 0.15 och min skena är på 2,2 mm om jag inte minns fel. Här är den tillsammans med förlovningsring som sagt. (Håller tummen för att bilden vill samma sak som jag nu. Hoppas att du blir nöjd med ditt val och det ska bli roligt att se den sen!

    )

  • Äldre 7 Jul 23:06
    #9

    Tack ni som postat i den här tråden! Jag har tittat ut en 0,2 ct solitär på 2,5 mm skena och tycker den är jättefin, men man blir ju så lätt hjärntvättad av alla bröllopsmagasin och dylikt och börjar noja och tänka att den är alldeles för liten och att man borde lägga några månadslöner på nåt pråligt. (Inget illa ment till de som gör det, det skulle bara inte se bra ut tillsammans med min low maintenance vardagsstil.)

    Tycker att dina är jättefina Vaniljljus, väldigt bra dimensionerat för din hand :)

Svar på tråden Någon som har en solitär med en liten diamant?