• Äldre 11 Jun 09:35
    41378 visningar
    28 svar
    28
    41378

    Stockholms brudar! Här tipsar vi om lokaler o annat i stockholmslän

    Hej alla stockholmsbrudar.

    Jag känner att det saknas en samlad tråd gällande Stockholm och dess utbud för bröllop.
    Här kan man tipsa om
    Lokaler
    Butiker
    Catering
    Transport M.m

    Jag kan börja fråga om lokaler.
    Det känns som att alla hittar lokaler för 1000-3000kr, billigaste jag hittade var för 3000kr o. Var ett fult café mitt i skogen norr om stan.
    Tipsa mig om sjyssta lokaler till en billig peng!

    Vi väljer mellan tre alternativ nu.
    1. M/s Borgila, båt på södermälarstrand. Jätte dyr hyra men hela båten för oss själva till klockan 3 iaf. Stort med eget rum förombyten o osv. Inkl catering minus personal 58000kr ca

    2. Fjärilshuset. Super vacker natur och häftigt att kunna gå in till fjärilarna o hajarna. Caféet byggs ut och det känns som planlösningen är bra för vårt bröllop. 51450kr ca

    3. Van det nootska palatset. Sååå vackra lokaler. Har varit där på konferens och det är som att vara på ett slott men mitt i stan. Perfekt! Har inte fått offerten än men enligt egen uträkning baserad på priser från hemsidan, 55000kr ca

    Vi blir ca 45 pers.

    Hur gör ni andra, o vad för tips har ni på andra bra lokaler eller annat?

  • Svar på tråden Stockholms brudar! Här tipsar vi om lokaler o annat i stockholmslän
  • Äldre 11 Jun 14:52
    #1

    Jag kan tipsa om blommor hos Floristkompaniet Ab, Norrlandsgatan 16 i Stockholm, Telefon 08-678 14 19 de är hur rara som helst.
    Foto då tipsar jag om vår, hon heter Malin Norlén www. malin-fotograf .com
    Lokal, Valvet som ligger på Skeppsholmen. 

  • Äldre 12 Jun 11:34
    #2

    Tack för tips!

    Kom igen nu sthlms tjejer, vad har ni för tips att dela med er utav?

  • Aniara­4
    Äldre 12 Jun 11:42
    #3

    Vi var på www.nybohovsrestaurang.se/
    Inte den tjusigaste lokalen eller mest pittoreska omgivningen, men det är fräscht och utsikten är suverän. Lokalen i sig var inte SÅ billig, däremot var maten det, så totalpriset blev väldigt bra. Jag var lite orolig att maten var _för_ billig, men den var faktiskt riktigt bra också. Dessutom kan man ha med sig egen alkohol och hålla nere kostnaden på det viset.

  • Äldre 12 Jun 11:45
    #4

    Vad härligt Aniara, vi har tittat på den lite grann men som du säger är den inte....vacker, men utsikten verkar vara milsvid! Härligt att ni var nöjda!

  • Äldre 22 Jun 12:33
    #5

    Hittade det här: tyresoslott.com/fest/
    Går att klicka vidare för att hitta olika stora salonger i slottet.
    För mig som har enkelhetstvång kändes det ju himla trevligt att allt ingår i kuvertpriset, dvs mat, servering, dekoration, blommor, rubbet (förutom dryck). För den som vill styra allt det själv är det väl ett minus, men jag skulle älska det.

    Har varit flera gånger på Tyresö Slott och det är ju väldigt vackert, med en stor fin park med strand och brygga och allt. Vi hade faktiskt tänkt dra dit och ta våra bröllopsbilder i den parken.
    Har dock som sagt inte provat det här alternativet och vi ska inte ha den här typen av bröllop, men skulle jag ha det skulle jag överväga det här, jag som inte skulle vilja/orka fixa allt själv.

    Någon som har någon erfarenhet?

  • Äldre 15 Jul 21:18
    #6

    Vi har tänkt ha ceremonin på Lidingö (antingen Lovik eller Blue Hotel ute vid Elfvik) och sedan hyra Strömma Kanalbåt ut till landstället, där vi tänkte ha festen i partytält.

    Tror att både Lovik och Blue Hotel är jättefina att ha bröllopsfesten på, men det blir nog åt det dyrare hållet...

    Någon som varit på skärgårdsbröllop där man åkt båt efter vigseln till festlokalen? Isåfall, hur var det? :)

  • Äldre 16 Jul 08:11
    #7

    Nu blev det inte bröllop i Stockholm för vår del till slut men vi tittade en del här innan vi bestämde oss. Ett av de ställen vi fastnade för var Bergendal i Sollentuna, www.bergendal.se. Ligger ju inte mitt i smeten men ändå ganska tillgängligt och väldigt fint placerat vid Edsviken. Det finns dels en liten herrgård och dels en modernare festvåning med panorama vy över Edsviken. Priserna kändes helt okej i förhållande till annat vi hade kollat på och vi uppskattade att det fanns övernattningsmöjligheter för gästerna på plats.

  • Äldre 16 Jul 08:53
    #8

    Ingen aning om pris etc, men i egenskap av att bo i söderort har jag alltid tänkt att Skanskvarn vore ett roligt ställe att ha fest på. Kul utsikt och väldigt centralt. Enligt bilderna såg ju lokalen fräsch ut, och går att sitta ute.
    Det beror ju på vad man vill ha, det är ju inte den där romantiska lokalen ute på landet med vidsträkta fält utanför dörren, men personligen skulle jag tycka det vore lite kul att vara mitt inne i stan, fast på ett fint ställe.
    www.skanskvarn.nu/

  • Äldre 28 Jul 10:06
    #9

    Vi kommer att gifta oss på Engsholms slott (mörkö), är än så länge (ett tag kvar tills bröllopet) mycket nöjd. De är två systrar som äger det och är mycket måna om att vi får som vi vill och kan göra speciallösningar för oss etc. Så ni som inte bestämt er för plats, kolla in det! :)

  • Äldre 28 Jul 10:09
    #10

    Vi hade catering från CateringDirekt.se och var mycket nöjda med maten, mycket prisvärt! :)


    7 juni 2014
Svar på tråden Stockholms brudar! Här tipsar vi om lokaler o annat i stockholmslän