• Anonym (Funde­rar.)
    Äldre 4 Jun 10:49
    2123 visningar
    4 svar
    4
    2123

    Inte kalla fötter, men..

    Hej!


    Jag och min sambo gifter oss om mindre än en månad. Jag älskar honom över allt annat och jag vet att vi kommer att få ett fantastiskt äktenskap. Han är verkligen min bästa vän och min (kanske inte bättre, men i alla fall lika bra) andra hälft ;)

    Nu till "problemet". Vi är lyckliga (stort problem, va?) och han är allting jag vill ha. Jag har inte kalla fötter inför bröllopet, det är helt fel ord, men jag funderar. Blir lite svettig. Nervös. Magen gör uppror. Är det fel att ha sådana känslor innan man gifter sig? Eller är det faktiskt OKEJ att känna så? Giftermål är ju trots allt en stor milstolpe i ens liv.

    Alla verkar vara så himmelskt kära och svävar på rosa moln och jag undrar väl egentligen om det är någon som känner igen sig?

    Jag är också himlastormande kär, men en del av mig ställer alla dess frågor samtidigt.

  • Svar på tråden Inte kalla fötter, men..
  • Anonym (norma­lt)
    Äldre 4 Jun 10:53
    #1

    jag vet vad du menar. och jag tror det är nyttigt att tänka lite faktiskt, för som du säger - det ÄR en stor milstolpe och man ska inte ta lättvidigt på det. klart man blir lite nervös då! och det har inget med om man är kär eller inte, det är bara väldigt väldigt stort! så jag skulle itne varaorolig om jag var du. du har ju funnit din stora kärlek! sen är alla mer eller mindre nervös!

  • Anonym (Så tänker jag med!)
    Äldre 4 Jun 12:08
    #2

    Haha, jag tänker sådär med, och det är mer än ett år kvar tills vi gifter oss! Jag tror det är fullt normalt att tänka så och visar snarare på att du tar det seriöst :)

    Lycka till på stora dagen!

  • Äldre 4 Jun 12:53
    #3

    Jag tror att det är en ganska vanlig känsla. När vi förlovade oss för 6 mån sedan var vi båda lite... chockade i några dagar efteråt. Inte för att vi ångrade oss eller funderade på om vi verkligen gjorde rätt utan för att det är en ganska viktig milstolpe i vårt förhållande. Nu är vi väldigt nära att bestämma datum för bröllop - vi rör oss i alla fall i det stadiet att vi bestämt år - och jag fick samma lite chockade känsla igår. Idag är allting som vanligt :)


    Hoppas att det känns bättre för dig snart och att ni får en fin bröllopsdag!

  • Äldre 4 Jun 13:27
    #4

    Jag hade personligen inga sådana känslor och funderingar inför bröllopet, men jag har full förståelse för att andra har det och jag tror inte alls att man ska tolka in för mkt i det. Att gifta sig är (som sig bör) en stor sak och något helt nytt. Det är inte ett dugg konstigt att vara nervös, även om man är sådär kär och lycklig. Och med tanke på att ni har mindre än en månad kvar, så är det verkligen nära nu och börjar förmodligen kännas mer riktigt. Som att det verkligen kommer ske. 

    Alltså, det är definitivt inget fel med att ha såna känslor och det betyder absolut inte att man är i ett dåligt förhållande eller inte vill gifta sig och liknande. Det betyder bara att man är nervös helt enkelt, inför något som är stort och helt nytt. Fullt normalt :)


Svar på tråden Inte kalla fötter, men..