• Anonym (Förba­nnad!)
    Äldre 25 May 18:26
    4337 visningar
    10 svar
    10
    4337

    Människan stjäl mitt bröllop!!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år, och har två barn tillsammans. Nu funderar vi på bröllop och har börjat planera lite smått. En förlovning känns lite onödigt då vi känner att vi ändå vill gifta oss. Jag har alltid sagt att jag vill ha ett vinterbröllop och det vore fint att ha det redan nu i December.

    För ca en månad sen så förlovade sig en vän till oss med en kille hon varit tillsammans med i bara några få månader, typ 4-5 månader.
    Vi umgås i samma kretsar och har de flesta vänner gemensamma.

    Då jag vet att hon vill gifta sig snabbt så satt hon och jag och pratade om bröllop. Mest för att få lite idéer från varandra.

    Hör och häpna då jag hör hennes planer. De är EXAKT samma som mina planer! Hur gick detta till?? Till och med samma datum ska hon ha! Samma färdmedel, samma musik, samma vänner och samma tema. Hon har varit hos mig några ggr och jag börjar nu undra om hon läst mina bröllopsplaner i smyg.

    Då jag är en bra vän sa jag att hon kan ta det datumet så kan jag och sambon ta två månader senare, för jag hade det som ett backup-datum.

    Men nu börjar jag fundera:  Hur i heliga vete kan jag ha mitt drömbröllop då hon ska ha ett exakt likadant (som det verkar) INNAN mitt? Då blir det ju som att jag stjäl hennes bröllop, fast jag känner att det är precis tvärtom.

    Snälla hjälp mig, för jag är helt tokig just nu!

  • Svar på tråden Människan stjäl mitt bröllop!!
  • Äldre 25 May 19:00
    #1

    är du helt säker på att hon faktiskt SKA gifta sig så det inte bara är något hon säger för att verka lite märkvärdig? Hon låter ju helt ärligt avundsjuk , klart hon längtar efter att få gifta sig om hon är nyförlovad givetvis men att kapa planerna direkt från dig verkar ju mer sm att hon är ute efter något helt annat än ett ärligt planerat bröllop.

    Visst kan man gifta sig snabbt efter en förlovning - men hur troligt är det med just den här människan? 

    Försök se det lite ur ett större perspektiv

    Vad säger hon om du säger att ni ändrar planer helt o hållet och du "skrotar" iden om ett vinterbröllop? Ändrar hon sig?  Om du säger att du ser fram emot att få bli gäst på hennes bröllop och helt enkelt bara låter henne prata på, vad säger hon egentligen då? 

    Jag tycker rent spontant att ni ska bestämma er för ett nytt slags bröllop, behåll några ideer från ursrungsiden och fila vidare på nya saker. Sen håller du tyst för henne om hur ni tänker. Så inte fler ideer hamnar på hennes planeringslista. 

  • Äldre 25 May 19:42
    #2

    Eller så låtsas ni planera ett helt nytt sorts bröllop. När hon sedan backar från sina (era) planer så tar ni raskt tillbaka dem. Utan att tala om det för henne, förstås.

  • Anonym (Förba­nnad!) Trådstartaren
    Äldre 26 May 13:54
    #3
    Lenblo skrev 2014-05-25 19:42:51 följande:

    Eller så låtsas ni planera ett helt nytt sorts bröllop. När hon sedan backar från sina (era) planer så tar ni raskt tillbaka dem. Utan att tala om det för henne, förstås.


    Ja, från o med nu ska jag absolut inte ens yttra ordet bröllop i hennes närvaro! Min sambo vill ha en specifik sak på bröllopet. Om hon ens nämner det, så är det nog väldigt läge att ja...Slå hon på käften vill jag skriva, men sån är jag inte. byta lösenord på datorn och gömma alla anteckningar!
  • Anonym (Förba­nnad!) Trådstartaren
    Äldre 26 May 14:01
    #4
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-25 19:00:54 följande:

    är du helt säker på att hon faktiskt SKA gifta sig så det inte bara är något hon säger för att verka lite märkvärdig? Hon låter ju helt ärligt avundsjuk , klart hon längtar efter att få gifta sig om hon är nyförlovad givetvis men att kapa planerna direkt från dig verkar ju mer sm att hon är ute efter något helt annat än ett ärligt planerat bröllop.

    Visst kan man gifta sig snabbt efter en förlovning - men hur troligt är det med just den här människan? 

    Försök se det lite ur ett större perspektiv

    Vad säger hon om du säger att ni ändrar planer helt o hållet och du "skrotar" iden om ett vinterbröllop? Ändrar hon sig?  Om du säger att du ser fram emot att få bli gäst på hennes bröllop och helt enkelt bara låter henne prata på, vad säger hon egentligen då? 

    Jag tycker rent spontant att ni ska bestämma er för ett nytt slags bröllop, behåll några ideer från ursrungsiden och fila vidare på nya saker. Sen håller du tyst för henne om hur ni tänker. Så inte fler ideer hamnar på hennes planeringslista. 


    Vi är nog båda mest på planeringsstadiet. Dock har de nog mer "bråttom" än vi, då hennes respektive kan bli tvungen att åka tillbaka till sitt hemland. Men det ger inte henne rätten att ta "mitt" bröllop".  Jag är så arg och ledsen. Detta skulle ha varit mitt drömbröllop =(


     


    Jag börjar ochså undra om det är lite avundsjuka eller nåt. Innan hon träffade sin respektive så ar hon skickat sms till min sambo. MMS:at ett kort på honom där hon skriver hur snygg han är. Väldigt moget med tanke på att han ändå är tvåbarnsfar. Man lämnar andras respektive ifred!


    Jag hinner inte riktigt prata då hon pratar, för hon pratar så förbenat snabbt och mycket så man får som ingen syl i vädret. Hon säger hur hon vill ha det, vilket band som ska spela (samma som mitt), vilka gäster (samma som mina), vilket färdmedel och hur de ska ha ljus (samma som mitt) och varför hon vill ha vinterbröllop med mera. Visst, saker kan bli samma ibland, men dödsstöten kom då hon sa exakt samma datum! Och det var JAG som sa datumet först, och hon bara "Ja,men det ska jag ochså ha. Så då kan ju du ta detta datum istället (två månader senare), så tar jag detta datum."    Som om jag inte ens har nåt att säga till om!!


    Fick tips om att skicka ut inbjudningarna redan nu, och jag är väldigt sugen på att bara köra över hon! MORRAR!

  • Äldre 26 May 14:01
    #5

    Vet du att hon "stulit" just "ditt" bröllop eller är det bara vad du misstänker? Varför skulle hon ha gjort det isåfall? Är det helt omöjligt att någon delar samma tankar, önskningar, drömmar och idéer som du/ni gör?

    Visst, tråkigt om det skulle vara så, och jadå, lite tråkigt kanske att det blir så lika även om det inte är så.. men.. vad kan du göra åt det? Hon har ju, oavsett, rätt att ha sitt bröllop som hon och hennes blivande vill. Vart dom än hämtat inspiration och idéer ifrån.

    Och att du "gav bort" datumet som ni helst ville ha, det kanske du inte skulle ha gjort om det nu var så att hon faktiskt frågade om det. Men nu är det så, så det är väl bara för er att antingen finna er i att era bröllop eventuellt blir väldigt lika, eller så kan ni försöka planera om lite. Och visst, är det nu så att du faktiskt tror att hon snott och kommer sno mer av er, så strunta i att prata bröllop med henne.


  • Äldre 26 May 19:01
    #6

    Det kommer inte bli två identiska bröllop. Allt ligger i detaljerna. Att ni båda har vintertema i vinter är inget konstigt. Satsa på detaljer när det gäller mat, dukning och upplägg. Och håll tyst om det.

  • Anonym (Förba­nnad!) Trådstartaren
    Äldre 27 May 19:28
    #7
    daniiel skrev 2014-05-26 14:01:57 följande:

    Vet du att hon "stulit" just "ditt" bröllop eller är det bara vad du misstänker? Varför skulle hon ha gjort det isåfall? Är det helt omöjligt att någon delar samma tankar, önskningar, drömmar och idéer som du/ni gör?

    Visst, tråkigt om det skulle vara så, och jadå, lite tråkigt kanske att det blir så lika även om det inte är så.. men.. vad kan du göra åt det? Hon har ju, oavsett, rätt att ha sitt bröllop som hon och hennes blivande vill. Vart dom än hämtat inspiration och idéer ifrån.

    Och att du "gav bort" datumet som ni helst ville ha, det kanske du inte skulle ha gjort om det nu var så att hon faktiskt frågade om det. Men nu är det så, så det är väl bara för er att antingen finna er i att era bröllop eventuellt blir väldigt lika, eller så kan ni försöka planera om lite. Och visst, är det nu så att du faktiskt tror att hon snott och kommer sno mer av er, så strunta i att prata bröllop med henne.


    Ja för mig har hon stulit då allt är exakt samma. Vi är inte ett dugg lika, så det faktum att till o med datumet är samma, är för mig en gåta.

    Klart hon får ha bröllop, men nåt kan hon väl komma på själv?

    Ang datumet så sa jag att jag ska ha detta datum, då avbröt hon mig och sa att det ska hon ha, så jag får ha ett annat datum. Så nej, hon frågade inte.

    Tro mig,kommer aldrig med säga nåt om bröllopet längre =)
  • Anonym (Förba­nnad!) Trådstartaren
    Äldre 27 May 19:29
    #8
    FruForsmark skrev 2014-05-26 19:01:28 följande:

    Det kommer inte bli två identiska bröllop. Allt ligger i detaljerna. Att ni båda har vintertema i vinter är inget konstigt. Satsa på detaljer när det gäller mat, dukning och upplägg. Och håll tyst om det.


    Kommer helt klart vara tyst. Får bara hoppas att hon inte läst exakt allt jag vill ha =(
  • brina
    Äldre 27 May 20:01
    #9

    Detta har vänner till mig varit med om...men där, om vi säger att hon var du..ändrade sig och i hemlighet planerade och till slut gifte sig 2 månader innan det var bestämt från början..copycatkvinnan blev chockad och det slutade med att de gifte sig inte..de är inte vänner idag!

    Lycka till!!

  • Anonym (Förba­nnad!) Trådstartaren
    Äldre 28 May 16:01
    #10
    brina skrev 2014-05-27 20:01:28 följande:

    Detta har vänner till mig varit med om...men där, om vi säger att hon var du..ändrade sig och i hemlighet planerade och till slut gifte sig 2 månader innan det var bestämt från början..copycatkvinnan blev chockad och det slutade med att de gifte sig inte..de är inte vänner idag!

    Lycka till!!


    Sweet!  =o)     Hade varit riktig långnäsa att göra nå sånt
Svar på tråden Människan stjäl mitt bröllop!!