• Äldre 22 May 17:22
    2277 visningar
    5 svar
    5
    2277

    Vad kommer det kosta?

    Hej!


    När min mamma gifte sig, så fick vi särkullbarn välja om vi ville ta efternamnet efter vår styvfar och hela familjen heter samma. Vilket jag och min bror gjorde.


    Nu ska jag gifta mig och tänkte ta min fästmans efternamn, vad kommer det namnbytet att kosta oss?

  • Svar på tråden Vad kommer det kosta?
  • Äldre 22 May 18:45
    #1

    Tror inte att det kostar något alls att byta efternamn i samband med giftemål även om man bytt efternamn innan.


    Men jag är inte helt säker.
    Det borde dock stå på skatteverkets hemsida tycker jag :) 

  • Äldre 22 May 18:55
    #2

    Hittade inget, men jag tror inte det kostar något då jag tar hans namn. Har vi båda bytt har det nog varit annat :)

  • Aniara­4
    Äldre 22 May 19:06
    #3

    Det kostar inget att byta efternamn i samband med giftermål. Jag hade också bytt en gång innan (till mammas flicknamn), men att man bara får byta namn gratis en gång gäller alltså inte när man gifter sig.

  • Äldre 22 May 19:18
    #4
    Aniara4 skrev 2014-05-22 19:06:19 följande:

    Det kostar inget att byta efternamn i samband med giftermål. Jag hade också bytt en gång innan (till mammas flicknamn), men att man bara får byta namn gratis en gång gäller alltså inte när man gifter sig.


    Tack, precis vad jag ville veta :)


    Tycker det är självklart att jag tar min fästmans namn när båda barnen fått namn efter sin pappa :)

  • Äldre 23 May 11:05
    #5

    Själva namnbytet kostar inget, med däremot nytt körkort, pass osv. 

Svar på tråden Vad kommer det kosta?