• Äldre 14 May 18:04
    2755 visningar
    4 svar
    4
    2755

    Behöver tips på duktig florist i västerort

    Jag bor i Hässelby och skulle behöva tips på någon duktig florist i västerort!


    Hittills har jag betat av både min ort, Skälby, Spånga och Vällingby utan någon större framgång. En satte ett för högt pris (jag känner florister, så jag vet vad som är rimligt för det jag är ute efter - tyvärr hade ingen av dem möjlighet att göra min brudbukett), en hel hög har semester eller är redan för uppbokade och en kunde inte pga annat skäl. Behöver verkligen hitta någon som kan göra min bukett, så ös på med tips!

  • Svar på tråden Behöver tips på duktig florist i västerort
  • Äldre 22 May 13:43
    #1

    Hej.

    Kan tyvärr inte ge dig några tips men känns som om du kan ge mig?
    Letar också florist i Västerort, har du några tips? Vad är skäligt pris?
    Jag ska inte gifta mig förräns i november så det bör inte vara uppbokade redan nu väl?

  • Äldre 25 May 08:37
    #2

    Vad som är skäligt pris för en bukett beror helt på vilken typ av bukett man väljer och vilka blommor som ska ingå. Jag har en relativt dyr variant då den ska vara droppformad och innehålla både rosor och orkidéer. Inväntar offerter från några ställen till, då i Bromma. Får se om jag får något napp där.

    De jag kan tipsa om är Interflora Fresh i Vällingby, The Whyte House Blommor & binderi (Järfälla), samt Lönnlövets Blommor i Hässelby (Riddersvik).

  • katten­21
    Äldre 26 May 08:34
    #3

    Även jag är på jakt efter florist i Västerort så jag följer denna tråd i hopp om

    svar.

    Jag var inne på brommafloristen på brommaplan och frågade lite om brudbuketter osv när jag var och hälsade på i Sverige i julas. Jag hade bilder med mig. Tjejen i butiken var så kort i tonen och jag kände mig så ovälkommen så det var inte sant. Jag fick ingen uppfattning om vare sig pris eller om dem kunde binda efter mina önskemål.

    Förhoppningsvis hade hon bara en dålig och stressig dag. Ska pröva igen i sommar när vi åker till Sverige igen.

    Fler tips uppskattade :)

  • Äldre 26 May 17:20
    #4

    Å jag fick bakslag från Brommafloristen på annat sätt - de sade sig vara uppbokade. Den andra floristbutiken i Bromma jag kontaktade hade semesterstängt.

    Nu har jag faktiskt gått in och frågat butiker mitt i city istället, för jag har mer eller mindre gett upp lyckan att hitta någon bra i västerort vid den tidpunkt jag gifter mig.

Svar på tråden Behöver tips på duktig florist i västerort