• Äldre 14 May 08:52
    2432 visningar
    5 svar
    5
    2432

    Hur ska man tänka vid anmälan?

    Hej!


     


    Våran anmälningstid går ut i dagarna. Det är vissa som inte anmält sig och jag är tveksamma till om de gör det.


    Vi har pratat om dem ang bröllopet på telefon. Det har antingen varit kort "grattis vad roligt" eller "åååå så roligt, ja vi vet inte hur många vi blir. Om barnen ska följa mer eller så....."


    Hur ska man lixom tolka detta? För mig är en anmälan tex JA vi kommer, två vuxna och xantal barn.


    Vissa av dessa har 4-6barn, så det är svårt att hålla platser öppna tills de bestämt sig ang barnen. Hur ska vi göra, påminna dem om att de ska anmäla sig eller när anmälningstiden löpt ut så är det försent?


    En av våra vänner är väldigt velig och vill gärna ha tid till bara någon vecka innan bröllopet, det har jag sagt ifrån. Var det fel av mig? Känner bara att jag vill ha exakt koll på hur många vi blir i tid innan bröllopet, alltså antal vuxna och antal barn!


    Hur gör ni?

  • Svar på tråden Hur ska man tänka vid anmälan?
  • Alylly­ra
    Äldre 14 May 09:09
    #1

    Klart att ni ska förvänta er att folk håller anmälningstiden! Men vissa kan behöva en extra spark i baken för att komma ihåg.

    Det är ok att dra en gräns och säga att anmäler ni er inte innan detta datum så kan vi tyvärr inte hålla plats till er. Det är ju inte bara för ert höga nöjes skull som ni har satt datumet, utan det är ju budget, lokal, dukning och matinköp som ska tas hänsyn till. Säg det till dem.

    Samtidigt så antar jag att ni har bjudit dessa personer för att ni vill att de ska vara där? Så att börja tjafsa för att de är en dag försenade gagnar ju ingen. Säg till dem vänligt men bestämt att nu börjar sista datum för anmälan närma sig och att ni skulle vilja veta vilka som kommer från deras sida.

  • Alylly­ra
    Äldre 14 May 09:12
    #2
    carola78 skrev 2014-05-14 08:52:21 följande:

     


    Hur gör ni?


    Vi skickade ut SMS dagen innan sista anmälningsdagen till de som inte hade anmält sig och påminde. Det fick fart på de flesta!
  • Äldre 14 May 10:57
    #3
    Alyllyra skrev 2014-05-14 09:12:10 följande:
    Vi skickade ut SMS dagen innan sista anmälningsdagen till de som inte hade anmält sig och påminde. Det fick fart på de flesta!

    Tack, det blir nog att vi får göra så.


    Självklart vill vi ha med alla vi bjudit, sedan förstår man om inte alla kan komma. 


    Man vill inte framstå som tjatig heller, men det får bli sms :)

  • Äldre 27 Jul 23:25
    #4

    Ett SMS som påminnelse är väl jättefint - sedan får de skylla sig själva om de inte kan få komma med om de anmäler sig långt efter det, tycker jag.

    Hoppas att ni får en jättefin bröllopsdag!

  • Äldre 27 Jul 23:28
    #5

    Ett SMS som påminnelse är väl jättefint - sedan får de skylla sig själva om de inte kan få komma med om de anmäler sig långt efter det, tycker jag.

    Hoppas att ni får en jättefin bröllopsdag!

Svar på tråden Hur ska man tänka vid anmälan?