• AnnaRa­nk
    Äldre 13 May 21:18
    4714 visningar
    3 svar
    3
    4714

    Knyta egna rosetter?

    Hej!


    Jag och min sambo har funderat på hur vi ska göra kring dekorationen i festlokalen. Vi har fixat stolsöverdrag, men vill ha rosetter runt stolarna för att piffa upp dem lite. Är det någon som vet om det är svårt att knyta egna rosetter om man bara beställer själva tyget? Och hur bra är organza för detta ändamål? Tacksam för hjälp! :)

  • Svar på tråden Knyta egna rosetter?
  • Äldre 13 May 21:55
    #1

    Det är inte svårt. Kan du knyta en rosett på skorna? Då kan du knyta en rosett runt en stol ;) Organza är väldigt vanligt att använda och funkar utmärkt. På Ebay finns det organza i bra bredd till att knyta med i alla möjliga färger :)


  • AnnaRa­nk
    Äldre 13 May 22:22
    #2
    daniiel skrev 2014-05-13 21:55:21 följande:

    Det är inte svårt. Kan du knyta en rosett på skorna? Då kan du knyta en rosett runt en stol ;) Organza är väldigt vanligt att använda och funkar utmärkt. På Ebay finns det organza i bra bredd till att knyta med i alla möjliga färger :)


    Vet du hur lång tid det brukar ta att få det? Hittade på eBay, men det står att det levereras någon gång mellan 28/5 och 20/6. Vi ska gifta oss på Island och åker från Sverige 23/6 så jag är rädd att vi missar det om det blir försenat?
  • Äldre 13 May 22:28
    #3
    AnnaRank skrev 2014-05-13 22:22:29 följande:
    Vet du hur lång tid det brukar ta att få det? Hittade på eBay, men det står att det levereras någon gång mellan 28/5 och 20/6. Vi ska gifta oss på Island och åker från Sverige 23/6 så jag är rädd att vi missar det om det blir försenat?
    Tyvärr brukar man få räkna med ganska lång leveranstid. Har du prövat söka efter begagnade? Beroende på vilken färg ni är ute efter kan det gå att hitta till bra pris. Kolla både här på BT, gör en annons och eftersök, och kolla även på Facebook om du har det. Där finns en grupp för bröllopssaker.

    Annars kan du kolla tex här www.myheart.se/112-organzaband och det kan vara värt att kolla i tyg-, sybehörs och pysselbutiker.
Svar på tråden Knyta egna rosetter?