• Äldre 13 May 09:21
    6459 visningar
    23 svar
    23
    6459

    14 Juni 2014?

    Fler som gifter sig den 14 Juni i år?


    Hur går det för er? Hur känns det? Här är allt välkommet. Imorgon är det bara 1 månad kvar och skulle vara kul om vi kunde följas åt den sista tiden. 


     

  • Svar på tråden 14 Juni 2014?
  • Äldre 13 May 11:40
    #1

    Hej! Jag och min sambo gifter oss också den 14 juni :))

    Det känns som att vi har allt under kontroll förutom prästen :/ Vi har blivit tilldelad en präst som vi inte vill ha av olika anledningar. En anledning är att han ringt till både min sambo och mig och velat boka tid, och när vi svarat att vi redan har bokat en tid med honom så minns han inte detta :(

    Så just nu letar vi efter en annan präst men alla jag pratat med har antingen semester eller är uppbokade! Vilket känns jätte trist :(

    Hur går det för dig?

  • Mathil­datige­r
    Äldre 13 May 13:20
    #2

    Vi gifter oss också den 14 juni.
    Det mesta är klart utom vigseln här med. Vi ska ha borgerlig vigsel och har inte fixat hela vigselprogrammet än.

  • Äldre 13 May 19:48
    #3

    14 juni här också. Möte bokat med prällen, dock inte fören 31 maj.

    Vigselprogrammet är förberett vi ska bara dubbelkolla så allt är OK med prästen innan vi printar. Bordsplaceringen är pest. Sen är jag stressad över småsaker, penna till gästboken? Skor till näbben (vår 2åriga dotter), en stor korg att förvara favouren i som vi ska dela ut.

    Sen är jag helt list vad hällerheller dekorering av lokal,innergård? Hur ska ni göra? Ballonger, girlanger? Vi har valt en ganska vacker lokal med gamla målningar i taket och stora pampiga fönster så det känns lite fel att dekorera med krimskrams? Någon som har tips?

  • Äldre 13 May 21:04
    #4
    Blivandefrufinger skrev 2014-05-13 11:40:21 följande:

    Hej! Jag och min sambo gifter oss också den 14 juni :))

    Det känns som att vi har allt under kontroll förutom prästen :/ Vi har blivit tilldelad en präst som vi inte vill ha av olika anledningar. En anledning är att han ringt till både min sambo och mig och velat boka tid, och när vi svarat att vi redan har bokat en tid med honom så minns han inte detta :(

    Så just nu letar vi efter en annan präst men alla jag pratat med har antingen semester eller är uppbokade! Vilket känns jätte trist :(

    Hur går det för dig?


    Nej vad tråkigt! Jag mejlade vår präst för att jag tyckte det var på tiden att vi skulle bli kontaktade då får jag ett autosvar där det står att hon är tjänstledig till den 21 jan 2015. Fick panik och ringer församlingen och frågar varför vi inte blivit informerade om detta. Det visar sig att det blivit fel och att hon visst ska viga oss.. Som det kan bli. 


     


    För oss går det framåt. Vi ska träffa prästen imorgon sen är det vigselhäften, bordsplacering och sådana små saker kvar. 


     


     


    meandmylove skrev 2014-05-13 19:48:41 följande:

    14 juni här också. Möte bokat med prällen, dock inte fören 31 maj.

    Vigselprogrammet är förberett vi ska bara dubbelkolla så allt är OK med prästen innan vi printar. Bordsplaceringen är pest. Sen är jag stressad över småsaker, penna till gästboken? Skor till näbben (vår 2åriga dotter), en stor korg att förvara favouren i som vi ska dela ut.

    Sen är jag helt list vad hällerheller dekorering av lokal,innergård? Hur ska ni göra? Ballonger, girlanger? Vi har valt en ganska vacker lokal med gamla målningar i taket och stora pampiga fönster så det känns lite fel att dekorera med krimskrams? Någon som har tips?


    Jag är med stressad över småsaker.. 

    Jag hade nog kört på så enkelt som möjligt om lokalen redan är väldigt fin som du beskriver den. Enkelthet är vackert. 


    Vi har en helt vit lokal och kommer ha heliumballonger över dansgolvet men annars sattsar vi på blommor i dukningen. Lagom är bäst

  • Äldre 13 May 21:43
    #5

    Vi har också blommor i dukningen. Var har du fått tag i heliumballonger? Jag funderade ett slagsmål på om vi skulle ha heliumballonger eller kanske "pompoms" hängande över buffé bordet.

  • Äldre 13 May 22:20
    #6
    meandmylove skrev 2014-05-13 21:43:35 följande:

    Vi har också blommor i dukningen. Var har du fått tag i heliumballonger? Jag funderade ett slagsmål på om vi skulle ha heliumballonger eller kanske "pompoms" hängande över buffé bordet.


    vi beställde våra ballonger från calligraphen, ser ut som vanliga ballonger men det står att de klarar av helium. Tänk på att inte köpa vanliga ballonger, luften åker ut på bara någon timme.. 


    Vi kommer att ha pompoms i fönsterna då dessa är väldigt stora i vår lokal. Det är för tomt att inte ha något där så tyckte det passade bra med vita pompoms

  • Äldre 13 May 22:25
    #7

    Alexis, har ni då köpt en heliummaskin? Har du gjort pompomsen själv? Av silkepapper? Jag tänkte isåfall göra det som dekoration över buffén. Utöver det tror jag inte vi gör så mycket faktiskt..

  • Äldre 13 May 23:04
    #8

    Oj, vad skönt att det löste sig. Sent med möte den 31 maj tycker jag. Vi blev kontaktade redan i april och nu tycker prästen det e akut att vi träffas..

    Ja det är mkt som ska klicka och jag känner att jag nog är ett litet kontrollfreak iallafall ;)

    jag funderar också på lokalen, jag har tänkt ha ballonger med helium och vita pompoms. Sen ska vår dj fixa ljuset så vi ska ha lampor på golvet längs väggarna som bildar ljuspelare upp i taket.

    Men hade jag varit som dig med så fin lokal så hade jag hållit nere allt krimskrams och bara ha någon ballong och pompoms vid buffébordet som du säger.

    Har idag klickat hem silkespapper och material till festhäftena så hoppas de kommer på posten snart så man kan börja tillverka :)) kom på nu att jag glömde köpa band att hänga pompomsen i..

  • Äldre 15 May 07:09
    #9
    meandmylove skrev 2014-05-13 22:25:17 följande:

    Alexis, har ni då köpt en heliummaskin? Har du gjort pompomsen själv? Av silkepapper? Jag tänkte isåfall göra det som dekoration över buffén. Utöver det tror jag inte vi gör så mycket faktiskt..


    Nej vi får låna en sån maskin från min svärfars jobb. Jag har gjort mina pompoms av vita servetter, blev super bra! :) Nej men det tror jag blir jätte bra :)
    Blivandefrufinger skrev 2014-05-13 23:04:11 följande:

    Oj, vad skönt att det löste sig. Sent med möte den 31 maj tycker jag. Vi blev kontaktade redan i april och nu tycker prästen det e akut att vi träffas..

    Ja det är mkt som ska klicka och jag känner att jag nog är ett litet kontrollfreak iallafall ;)

    jag funderar också på lokalen, jag har tänkt ha ballonger med helium och vita pompoms. Sen ska vår dj fixa ljuset så vi ska ha lampor på golvet längs väggarna som bildar ljuspelare upp i taket.

    Men hade jag varit som dig med så fin lokal så hade jag hållit nere allt krimskrams och bara ha någon ballong och pompoms vid buffébordet som du säger.

    Har idag klickat hem silkespapper och material till festhäftena så hoppas de kommer på posten snart så man kan börja tillverka :)) kom på nu att jag glömde köpa band att hänga pompomsen i..


    Fick ett fruktansvärt migrän anfall igår.. därför fick vi avboka mötet med prästen. Som tur var så hade hon tid igen redan nästa vecka. Måst vara stressen som spökar lite.. 
  • Äldre 16 May 08:14
    #10

    Hej.
    Här vill jag ju också vara med. Vi gifter oss också 14 Juni.

    Vi har inte ens pratat med prästen än. När jag ringer till pastorsexpeditionen så säger dom bara att hon kommer att höra av sig senast en vecka innan brölloppet. Villket jag tycker känns jätte sent.

    Tycker ni att jag ska ringa igen och kräva att få träffa henne tidigare? Eller finns det risk att hon tar illa upp?

    Jag och min toastmadamme satt och gjorde bröllopsprogrammen i går kväll. Vi satt till halv tolv. Hoppas att dom blev bra, Vi var nog lite trötta på slutet. Ska läsa igenom dom idag innan det är dags för slutlig montering.

Svar på tråden 14 Juni 2014?