• Äldre 12 May 12:41
    30006 visningar
    34 svar
    34
    30006

    Fula kastruller? Tävla om en ny läcker kastrull från Cervera

    Koppardetaljer är den hetaste trenden i år och vem drömmer inte om att få byta ut sina gamla sneda aluminiumkastruller till några riktigt lyxiga kopparkastruller från G.R.Y.M. Den nordiska designduon Carl & Carl står bakom det enkla och effektiva designsystemet.


     


     


    Nu har du chans att vinna en av kastrullerna!


    Är favoritkastrullen förstörd av poppade popcorn och brända makaroner eller har du alldeles för få och eller gamla kastruller?


    Ladda upp en bild eller berätta i tråden varför just du behöver en ny kastrull i ditt kök.


    Glöm inte att skriva i tråden varför just du är i skriande behov.


     


     


    1:a pris 


    Grym, Gryta, 6 L, 1499:-


     


    2:a pris


    Grym, Gryta, 3,6 L 1199:-


     


    3:e pris 


    Grym, Kastrull med lock, 2,2 L 899:-


     


    Läs mer om produkterna här www.cervera.se/Sokresultat/


     


    Tävlingen pågår t.om midnatt 19/5 och vinnare utses av en jury från Bröllopstorget.

    Lycka till!
  • Svar på tråden Fula kastruller? Tävla om en ny läcker kastrull från Cervera
  • Äldre 12 May 15:16
    #1

    När jag klickar på länken i TS så kommer jag till log-in sidan på Outlook...


    Men men...
    Det här är min kastrull.
    Det är en av dom största jag har, den är dock på tok för liten för att funka till mer än 2 personer så varje gång vi ska ha främmande så får vi tänka till lite när det gäller middagen och tillaga så mycket vi kan i ugn eller stekpanna.


    Just denna kastrull har jag krånglat mycket med.
    Handtaget ska ha samma färg som knoppen (vilken också håller på att flagna nu).
    Det står att den tål diskmaskin, men försäljningsstället påstår att jag måste ha diskat fel (?) eller haft den på för varm platta...


    Inget är fastbränt i den och den bör väl tåla att man typ kokar saker? 

    Jag har en kastrull som är större. Men den har blivit vind och passar inte så bra på en induktionshäll alltså.

    Att få vinna en kastrull (gärna modell lite större) hade varit helt underbart, för då kanske jag kunde övertyga min käre make att det är bättre med hemlagad middag på kvällen istället för te och smörgås. Eftersom vi med en större kastrull också får mat över till matlåda dagen efter :) 


  • Äldre 12 May 16:14
    #2
    Chicita skrev 2014-05-12 15:16:41 följande:

    När jag klickar på länken i TS så kommer jag till log-in sidan på Outlook...


    Men men...
    Det här är min kastrull.
    Det är en av dom största jag har, den är dock på tok för liten för att funka till mer än 2 personer så varje gång vi ska ha främmande så får vi tänka till lite när det gäller middagen och tillaga så mycket vi kan i ugn eller stekpanna.


    Just denna kastrull har jag krånglat mycket med.
    Handtaget ska ha samma färg som knoppen (vilken också håller på att flagna nu).
    Det står att den tål diskmaskin, men försäljningsstället påstår att jag måste ha diskat fel (?) eller haft den på för varm platta...


    Inget är fastbränt i den och den bör väl tåla att man typ kokar saker? 

    Jag har en kastrull som är större. Men den har blivit vind och passar inte så bra på en induktionshäll alltså.

    Att få vinna en kastrull (gärna modell lite större) hade varit helt underbart, för då kanske jag kunde övertyga min käre make att det är bättre med hemlagad middag på kvällen istället för te och smörgås. Eftersom vi med en större kastrull också får mat över till matlåda dagen efter :) 


     


    Tack för ditt bidrag och tack för att du hojtar till om att länken är felaktig!
    Jag ska uppdatera inlägget så det blir rätt och riktigt
  • Äldre 12 May 16:23
    #3

    Så där nu ska länken vara rätt

  • Äldre 12 May 16:27
    #4

    Jag är i behov av en ny kastrull därför att min favoritkastrull har blivit bränd! Jag skulle vara lite snitsig och äta nyttigt nu inför bröllopet så jag tänkte att jag köper ekologiska popcorn och poppar själv i kokosfett... jo men tjena :) kastrullen började ryka som tusan och nu är min favoritkastrull som var helt NY vid popp-tillfället helt brun i botten :(

  • Plätti­s
    Äldre 12 May 16:58
    #5

    Jag älskar att laga mat och står gärna hela dagarna och hittar på egna snitsiga recept och svänger ihop måltider som får sambon att ramla av stolen när det är dags för middag.

    Just nu skulle jag behöva ett tröstpris eftersom jag för en dryg vecka sedan brände mig när jag skulle laga mat med min syster. Ett antal besök på vårdcentralen och timtal som gått åt till att lägga om brännskadan (för att inte tala om hur mycket fil och flingor jag ätit för att inte bränna mig mera) är jag trött på att min bandagerade hand av någon mystisk anledning uppfattas som att jag inte kan laga mat. 

    Så om jag vinner lovar jag att glömma bort att vara rädd för att bränna mig (men att börja använda grytvantar) och laga mat så att inte bara sambon utan även grannarna ramlar av sina stolar av bara farten! 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 13 May 11:08
    #6

    Jag behöver verkligen en ny kastrull då min gamle 3liters trotjänare jag köpte då jag flyttade hemmifrån år 2005 har framtiden bakom sig.  Alla år av kärlek och brända rester har satt sina spår. Dessutom har glaslocket en spricka och håller således inte tätt mera:(

  • Äldre 13 May 11:32
    #7

    Jag skulle vilja vinna tredjepriset! Vi är en riktig såsfamilj, vi har inte en sjö på tallriken utan ett hav! Men jag skulle behöva en riktigt bra såskastrull då den jag använder idag är riktigt dålig. Allt fastnar och det är svårt att få bort. På bilden syns ägg som bränt fast och inte ens går bort i diskmaskinen!

  • Äldre 13 May 11:33
    #8

    Äsch jag fick inte med bilden!

  • Alylly­ra
    Äldre 13 May 13:15
    #9

    Jag skulle vilja vinna en kastrull, inte åt mig själv utan åt en vän.

    En av mina äldsta barndomsvänner har en period med mycket otur och nedslående besked just nu. Sjukskrivning på grund av psykisk ohälsa på arbetsplatsen, arbetslöshet, ingen a-kassa pga en teknikalitet, hyreskontraktet gick ut, osv. osv. i all oändlighet, med följden att hon inte har en enda krona att lägga på sig själv just nu. I hennes nya lägenhet är det induktionshäll, vilket hade följden att hon fick slänga nästan alla sina befintliga grytor eftersom de inte gick att använda mer...

    Därför skulle jag vilja överraska henne med en riktigt fin, ny kastrull! Hon skulle behöva några glada besked just nu

  • Äldre 13 May 17:17
    #10

    Hej. 
    I vår familj har det alltid varit viktigt att laga middagar och ha mycket mat ifall någon kommer över på oväntat besök. Vi skulle bli så glada över att vinna en kastrull. Drömmen är att ha fin köksutrustning och nu när jag änligen går ut min dröm högskoleutbildning , skulle en ny kastrull vara en underbar examenspresent från Cervera. 

    Ha en bra dag. 
    / Lina

Svar på tråden Fula kastruller? Tävla om en ny läcker kastrull från Cervera