• Äldre 8 May 10:43
    3701 visningar
    9 svar
    9
    3701

    kan man tänka 1000kr x antalet gäster?

    Hej!
    Har varit inne och läst en del i ekonomi & buget kategorin och ser att de flesta som inte har valt ett "budgetbröllop" utan kan tänka sig lägga en slant på det har hamnat på ungefär 1000kr x antalet gäster. Då menar jag inte att varje gäst ska ha mat osv för 1000kr utan att alla utgifter är betalade så som klänning bm klänningar osv. 

    Så jag tänker att det är rimligt att ha en budget på ca 80 tusen om man har tänkt att bjuda ca 70-80 gäster. 

    NI som har haft ca 70-80 gäster vad hamnade ni på , utan att överdriva ?

  • Svar på tråden kan man tänka 1000kr x antalet gäster?
  • Äldre 8 May 10:45
    #1

    Kan nog stämma ganska bra.
    Vi hamnar runt 100 000:- på 75gäster men där är ca 20 000:- till bröllopsresan i den budgeten.

  • Äldre 8 May 10:47
    #2

    Vad bra! 
    Jag kommer att ha lite större marginal men det känns bra att hamna så lågt det går :) 

    Har ni catering?

  • Äldre 8 May 11:35
    #3
    ThereseM2013 skrev 2014-05-08 10:47:14 följande:

    Vad bra! 
    Jag kommer att ha lite större marginal men det känns bra att hamna så lågt det går :) 

    Har ni catering?


    Ja Catering med 2-rätter plus tårta som dessert.
    Välkomstdryck med snittar, bubbel till brudskålen och sen fri bar hela kvällen.
    Och grillad korv till natten
  • Äldre 8 May 13:19
    #4
    a ring on my finger skrev 2014-05-08 11:35:38 följande:
    Ja Catering med 2-rätter plus tårta som dessert.
    Välkomstdryck med snittar, bubbel till brudskålen och sen fri bar hela kvällen.
    Och grillad korv till natten
    Precis vad jag tänkt mig :)
    Får jag fråga vad du fick för kuvertpris för det ?
  • Äldre 8 May 18:45
    #5

    Vår budget kommer att landa på ca 80 tusen och vi har bjudit 95 gäster, det återstår att se hur många som kan komma. Men vi försöker att hålla nera budgeten så mycket det går utan att snåla.

  • Alylly­ra
    Äldre 8 May 20:30
    #6

    Vårt bröllop hamnade på runt 160 000 kr för 100 gäster, bröllopsresa ej inräknad. Så det beror på vad ni ska ha för upplägg. Vi hade 3-rätter (catering) + tårta och utöver det betalade vi för lokaler, hyra av porslin, kläder, ringar mm

    Det är säkert en bra utgångspunkt med 1000 kr per gäst, men det är ännu bättre att faktiskt sätta en budget för vad saker och ting får kosta och sen bara titta på saker inom den priskategorin

  • Äldre 24 Jun 16:20
    #7
    Det är nog väldigt svårt att gissa bara sådär. Mitt bröllop gick på typ 50 000kr och vi var 19 personer. Samtidigt så finns det de som har 100 gäster och en budget på 30 000, så det beror väldigt mycket på vilka val du gör.

    Mitt tips är att börja med att göra en kalkyl. Spalta helt enkelt upp alla kostnader du kan komma på. Klänning, skor, accessoarer, mat, dryck, lokal, dekorationer mm. Försök att tänka till så du får med allt. Det brukar finnas budgetmallar man kan utgå från. Börja sedan kolla runt lite vad allt kan tänkas kosta och hur mycket du vill lägga på de olika posterna. När allt summeras så borde du kunna få en uppfattning om var ni kommer hamna. Då är det även enklare att börja fundera kring vad ni vill lägga lite extra krut på och vad ni kanske kan spara in på.

    Lycka till!
  • Äldre 24 Jun 16:57
    #8

    Standard om man vill ha enfest på lokal med mat dryck o personal, ca 1000-1400 per person i sthlm iaf. Dyrare på slott och ännu dyrare om man tänkt sig bjuda på lite dricka efter maten också.

  • Äldre 24 Jun 18:58
    #9

    Vi var 65 st och hamnade på knappt 90000:-, inte inräknat hotell på bröllopsnatten eller bröllopsresa. Vi hade catering, 3-rätters plus tårta, och köpte egen alkohol från Tyskland (sprit) och Systemet (vin och öl). Gifte oss och hade festen i Stockholm.

Svar på tråden kan man tänka 1000kr x antalet gäster?