• Anonym (Bliva­nde fru S)
    Äldre 5 May 19:13
    3846 visningar
    6 svar
    6
    3846

    Klänningsexperter, se hit! Hjälp mig hitta en BLÅ brudklänning!

    Jag är snart 40 år och på väg mot altaret för 3:e gången , nåja..  Det jag vill ha den här gången är en BLÅ brudklänning. 

    Helst sjöjungfrumodell - finns det någon sån klänning?

    Alternativt en blå LÅNG spetsklänning. Har tittat på alla tänkbara sidor men hittar bara knäkorta vilket jag inte vill ha alls.  Den ska vara lång. 

    I tredje och sista hand får den vara i bara blått siden men fortfarande hellång och figursydd så någon balklänning ska det inte vara. 

    Allt jag hittar är bara slinkiga klänningar som ser ut som nattlinnen med slits upp till naveln alternativt korta coctailklänningar . Inget av dom vill jag ha. 

    Finns det blåa klänningar i sjöjunfrumodell? 

    eller finns det andra klänningar jag inte hittat än? 

    kravet är att den ska vara BLÅ och LÅNG

  • Svar på tråden Klänningsexperter, se hit! Hjälp mig hitta en BLÅ brudklänning!
  • Rin
    Äldre 5 May 19:44
    #1

    Om jag var du skulle jag inte fastna för mycket på färgen, utan leta efter klänningen utifrån den modell du vill.
    Jag skulle föreslå att du tittar på t.ex. Dinobridals.com eller Landybridal.co efter en klänning du gillar, och sedan hör om det går att få den i blått.
    Båda de sidorna kan också sy upp en klänning åt dig från en bild eller en skiss.
    Just sjöjungfruklänning är ju en modell som kanske allra mest används som brudklänning, eftersom den ofta är svår att dansa i t.ex. 

  • Rin
    Äldre 5 May 19:51
    #2

    Jag gjorde förresten en snabb sökning på Landy och hittade 53 blåa klänningar i sjöjungfrumodell utan några mer specifikationer, så det kan ju vara så att du hittar något du gillar direkt där.

  • Anonym (Bliva­nde fru S) Trådstartaren
    Äldre 5 May 20:05
    #3

    tack för tips , fina klänningar, dock är min budget extremt tajt så beställa klänning utomlands är inte min första prio just nu, men tar det med som alternativ. 

    Fler tips?

    kan även tänka mig begagnat/vintage/second hand 

  • Äldre 5 May 21:52
    #4

    Hur tight är din budget, och har du vänner i US alt ska till London innan bröllopet? För den här var min första tanke, men det är lite roddande med att få hem den. Zac Posen för David's Bridal, ca 1500 i US och strax över 2000 i UK. 



    Annars skulle jag titta runt i butiker som säljer just balklänningar, figursytt verkar trendigt just nu. 

  • Äldre 5 May 21:52
    #5

    Omräknat till kronor alltså, inte dollar och pund... :)

  • Anonym (Bliva­nde fru S) Trådstartaren
    Äldre 5 May 22:33
    #6

    max 2.000 kr  är min budget just nu. 

    Snygg klänning ovanför men inte riktigt vad jag letar efter men absolut något jag ska lägga som alternativ. 

Svar på tråden Klänningsexperter, se hit! Hjälp mig hitta en BLÅ brudklänning!