• Äldre 4 May 18:27
    5412 visningar
    8 svar
    8
    5412

    Guldsmed i Göteborg

    Hej!


    Jag söker efter en duktig guldsmed i Göteborg med förorter som åtar sig att tillverka egendesignade ringar. Tips mottages varmt :)

  • Svar på tråden Guldsmed i Göteborg
  • iso
    Äldre 4 May 19:40
    #1

    Jag har handlat mina ringar på nordstans guld i göteborg. de är hur bra som helst att ha och göra med. däremot så vet jag inte hur specifika önskemål de gör med egendesign. prata med dem iaf, de är helt klart prisvärda jämfört med andra och christian som har butiken är hur trevlig och serviceminded som helst. så fråga efter honom om du ska in och kolla.

  • Äldre 5 May 08:46
    #2

    Exter smycken i Haga designar egna ringar, vi pratade med honom på en mindre bröllopsmässa och han, Lars, är otroligt kompetent och väldigt trevlig! Där kommer vi mest troligt beställa våra ringar :)

  • Äldre 18 Jun 13:33
    #3

    Killarna på Juvelstudion i Kungsbacka ska tillverka min vigselring efter en design som de hade i butiken. De är jätteduktiga och tillverkar allt på plats. www.juvelstudion.se/

  • Äldre 23 Jun 17:18
    #4

    Juveleraren längs med Linnégatan, George Antar heter han, det ligger bredvid Systembolaget vid hållplats Prinsgatan har UNDERBARA ringar, vi köpte våra där och de är väldigt fina :) 

    Han ligger normalt i pris, mycket roligare att för samma peng som man köper något på Guldfynd och få något unikt! Han jobbar fort (fick dom klara i rätt storlek och graverade inom en vecka!) och är supertrevlig. 

  • Äldre 25 Jun 13:01
    #5
    AnnsiA skrev 2014-06-23 17:18:41 följande:

    Juveleraren längs med Linnégatan, George Antar heter han, det ligger bredvid Systembolaget vid hållplats Prinsgatan har UNDERBARA ringar, vi köpte våra där och de är väldigt fina :) 

    Han ligger normalt i pris, mycket roligare att för samma peng som man köper något på Guldfynd och få något unikt! Han jobbar fort (fick dom klara i rätt storlek och graverade inom en vecka!) och är supertrevlig. 


    Åh, vad skönt att höra! Vi skulle beställa hos Exter smycken, men just den dagen hade de stängt, så vi tänkte att det skadar ju inte att titta efter andra. Så gick vi in hos George och det kändes som ett bra ställe, och nu fick jag det bekräftat också :) Jättebra priser, absolut! Ska hämta våra ringar där imorgon! :)
  • Äldre 25 Jun 13:18
    #6
    Kalejdoskop skrev 2014-06-25 13:01:05 följande:
    Åh, vad skönt att höra! Vi skulle beställa hos Exter smycken, men just den dagen hade de stängt, så vi tänkte att det skadar ju inte att titta efter andra. Så gick vi in hos George och det kändes som ett bra ställe, och nu fick jag det bekräftat också :) Jättebra priser, absolut! Ska hämta våra ringar där imorgon! :)
    Åh vad roligt! 
    Det som är bra också är att man alltid kan gå tillbaka till honom om man vill göra ändringar osv. 
    Kom ihåg att be om äkthetsintyg om carat, färg osv på stenarna och om guldet m.m. till försäkringen :) 
  • Äldre 26 Jun 06:51
    #7

    Ah, vad bra, det ska jag tänka på :) tack så mycket! Ska bli så roligt att se hur dom ser ut! :)

  • Äldre 21 Jul 15:46
    #8

    Någon som har erfarenhet om hedens guld ?

Svar på tråden Guldsmed i Göteborg