• Äldre 30 Apr 12:22
    2002 visningar
    2 svar
    2
    2002

    Spellista - ska vi hjälpas åt!

    Hej allihopa!
    Mångas bröllop närmar sig och de flesta av oss kommer väl vilja ha musik till festen? Oavsett om vi har spellista, dj eller band så kan det väl vara bra att kunna styra över musiken?

    Så min fråga är, vilka låter vill ni absolut ha med, finns det en redig feel-goodlåt och vad kommer få upp alla på dansgolvet?

  • Svar på tråden Spellista - ska vi hjälpas åt!
  • Plätti­s
    Äldre 30 Apr 12:33
    #1

    Musik är så väldigt individuellt att det är svårt att hitta något som fungerar för alla. Just nu är jag själv inne i en period då jag lyssnar på musik från min mellanstadietid, av någon mystisk anledning. Så mycket Backstreet Boys, Dr Bombay och Daddy DJ. Varje gång Bailando börjar spelas kan jag inte låta bli att dansa! 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 30 Apr 20:23
    #2

    Vi ska bara ha en spotifylista till mingel och middag, till vår dans och efteråt har vi hyrt in en dj och sångare (kurdiskt).

    Därför har vi valt att hålla mingelmusiken lite mer svensk/engelsk och lagom lugn, klassiska och en del nya.

    Jack Johnson, Jason mraz, Amanda Jensen, Bruno mars, Westlife och Alicia Keys. Men också Björn Skifs, fred åkerström, Marie Fredriksson, Carola, Peter LeMarc, Tomas Ledin mm.

    Om någon vill så skulle jag gärna ta emot länkar till era spotifylistor! Kan då lägga upp min egen också :D

Svar på tråden Spellista - ska vi hjälpas åt!