• Äldre 28 Apr 22:31
    14502 visningar
    2 svar
    2
    14502

    Permanent hårborttagning Uppsala

    Jag har bröllop på September och vill bli hårfri till mitt bröllop så tänkte jag bara tipsa om en klinik i Uppsala. Den är värkligen känd och har bara hört gott om kliniken. Jag bestämde då gå dit själv och jag kan säga att jag var så dum som spenderade alla mina pengar på IPL behandlingar. Den förstörde min hud och jag betalade massor för att få bort typ 15-20% av håret efter 7 behandlingar. Jag säger av min erfarenhet , gå bara till Laser, riktig laser inte nån IPL , det kan vara billig men tänk på det varför kostar laser alltid 3-4 ggr mera? För att den bara koncentrerar sig på håret, dvs svarta/mörka pigmentet i håret men IPL ger ju värme till hela området den träffar. Det har jag lärt mig i alla fall efter att jag träffade några kunniga om laser. När jag körde med IPL så hade jag alltid några brännmärken som inte försvann så lätt och den förstörde mera på huden än håret tyvärr. Just nu har jag massviss med mörka fläckar på bikini linjen och på benet och lite under hakan och armhålorna :( Om jag bara visste vad en Diode laser är och en IPL så skulle jag definitive välja diodelasern.
    Det blev ett långt brev men jag vill bara tillägga att kliniken heter Clinica Laser & Estetik  http://clinicalaser.se/ .
    Tjejen som jobbar där är så trevlig och arbetar så professionellt, jag och många som jag känner blev så nöjda , jag har gått ditt 2 ggr hittills och jag tycker att 70% av håret försvann och jag tror att jag blir av med resten efter tredje behandling.Hon är så snäll som alltid erbjuder bra paketterbjudande.
    Hoppas min erfarenhet hjälper många så att inga fler förlorar både tid och pengar och viktigast hudhälsan genom att gå till billiga behandlingar.

  • Svar på tråden Permanent hårborttagning Uppsala
  • Äldre 17 Apr 20:12
    #1

    Laserklinikcenter i Uppsala använder sig som en enda klinik i Uppsala av den nyare metoden SHR för permanent hårborttagning, det innebär snabbare resultat, nästintill smärtfri och mycket billigare i längden Har gjort 3 behandlingar och ser hur håret ramlar av för varje behandling. Provade många andra lasermaksiner tidigare som vanlig IPL och det var en sån smärta att jag fick ta pauser i mellan men denna utrustning som laserklinikcenter använder har kylningseffekt , den har också Radiofrekvens för att verkligen förstöra hårsäcken.

    Förresten tror de har specialerbjudande på 50% rabatt just nu så passa på .

    Deras hemsida är www.laserklinikcenter.se


    Hårborttagning med laser
  • Anonym (Liam)
    Sun 21 Jun 2020 15:55
    #2

    Testade den nyare metoden för hårborttagning med laser hos www.estetiklaser.se i Uppsala. Resultatet blev över förväntan måste jag säga. Redan efter 5 behandlingar är håret borta. 

Svar på tråden Permanent hårborttagning Uppsala