• Äldre 23 Apr 18:53
    3293 visningar
    7 svar
    7
    3293

    Tråkiga stolar, behöver tips

    Lokalen vi ska vara i på bröllopet har bruna platsstolar och de är inte speciellt fina. Funderar på hur jag kan få dem mindre bruna utan att behöva använda knoppalakan och liknande. Det gör inget om lite brunt syns men det ska helst inte vara det som syns mest. Någon som har några tips på hur jag kan dekorera dem?

    Temat är liljekonvaljer, vår, olika nyanser av grönt och spets.

  • Svar på tråden Tråkiga stolar, behöver tips
  • Äldre 23 Apr 19:06
    #1

    Hittade en tråd i ämnet och fick en hel del tips men skulle någon ha något supertips så är ni givetvis välkomna att skriva det

  • Äldre 23 Apr 20:03
    #2

    Kanske en bred spets runt ryggstödet? Kräver inte så mycket arbete, passar in i ditt tema och det är ju nästan bara det som syns av stolarna.

  • Äldre 23 Apr 21:17
    #3

    Jag vet inte om det här är vad du vill höra, men jag tror faktiskt inte att speciellt många kommer att bry sig om hur stolarna ser ut. Som gäst har jag aldrig tänkt på hur stolarna sett ut.

    Det jag vill säga är att sätt inte FÖR mycket energi (och pengar) på sånt här, för det är inte så jättemånga av era gäster som kommer att märka någon skillnad. Och vad gör man sen med 50 eller fler lakan av en viss modell när bröllopsfesten är över?

    Ett brett band runt stolsryggen, som Janda föreslog, kan vara tillräckligt för att piffa upp stolarna.

  • Äldre 24 Apr 09:43
    #4

    Som ovanstående skrev så kommer inte gästerna att lägga märke till stolarna då uppmärksamheten är på allt de andra. MEN jag förstår att det stör dig & det är tillräckligt för att det ska bli ett problem!!!!! Att hyra stolsöverdrag är att rekommendera, du får de ofta två dagar innan & skickar tillbaka det några dagar efter samt att de står för kemtvätt så ni skickar tillbaka de i använda skick. Om inte det så hade jag lindat något grönt runt stolarna, antingen silkesband/organza eller någon växt för att få något "trä liknande".

    Som sagt lägg inte för mycket energi på de, du kommer va den ända som lägger märke till det :) lycka till.

  • Äldre 24 Apr 10:56
    #5

    Vi la typ breda remsor av tyg över ryggstöden helt enkelt.


    (ja det är mycket färg, men vi var ute efter "medeltida riddarsal - trots en modern inredning) ;) 

    Det enda man ser av stolarna när dom är inskjutna är ryggstöden
    Och så fort gästerna har satt sig så ser man i princip inte stolarna alls...

  • Äldre 25 Apr 10:04
    #6

    Åh det blev jätte bra :)

  • Äldre 25 Apr 12:29
    #7

    Vi hade kunnat gjort dom bredare ser vi ju så här i efterhand.


    Men jag är rätt säker på att dom stolar vi mätte på inte såg ut riktigt sådär :P

Svar på tråden Tråkiga stolar, behöver tips