• Äldre 18 Apr 12:53
    5721 visningar
    2 svar
    2
    5721

    Crosstrainers från företrädesvis team sportia

    Hejsan!

    Jag har funderat på att köpa en crosstrainer från team sportia och de modeller - som är intressanta och tilgängliga för mig - är EXTREME FIT CT 6.5 och EXTREME FIT CT 8.5.

    Någon som har erfarenhet av dessa eller liknande modeller från team sportia?

    Stabilitet osv? Jag har sett det finns många gamla trådar om crosstrainers här på FL men jag är ute efter lite mer aktuell information!

    Dela gärna med er av era erfarenheter. Tips på andra crosstrainers i prisklassen <4000 är också välkommet!

    :)

  • Svar på tråden Crosstrainers från företrädesvis team sportia
  • Äldre 18 Apr 12:56
    #1

    oj, bröllopstorget ska det stå såklart. Ibland går det lite för fort när man bara kopierar sin post! haha :)

  • Äldre 19 Apr 08:19
    #2

    Jag har provat en ganska nyligen hos en vännina, men jag vet inte märket. Hon hade i alla fall köpt den på teamsportia och den låg väl på någonting 3600 eller så. Hur som helst så var den på det stora hela ganska lik en som jag hade för 10 år sen, helt okej, men med kortare sving (ingen aning om vad det heter) än vad man är van med på träningscenter och sånt.

    Dessutom så otympliga så har man ingenstans att ställa den blir den ju ganska snabbt en ful sak i ett hörn...

    Men, det jag skulle säga var att för mig är svinget så kort att jag får ont i höften, jag vill kunna sträcka ut och få armträningen också. Det fick jag inte på hennes och jag gissar att de flesta i den prisklassen har samma "problem". Men om man inte känner av det så tycker jag inte det är något fel på dem. Hon gillar sin och tycker fortfarande att det är ett bra köp och ger bra träning (ca 2-3 månader sen hon köpte tror jag).

Svar på tråden Crosstrainers från företrädesvis team sportia