• Äldre 10 Apr 13:58
    3391 visningar
    9 svar
    9
    3391

    6 september 2014

    Är det nån mer som ska gifta sig den 6 september i år? :)

    Hur långt har ni kommit i planering och allt sånt?

  • Svar på tråden 6 september 2014
  • Äldre 10 Apr 20:14
    #1

    Vi ska gifta oss 140906. Har bokat kyrka och festlokal. Köpte klänningen för 3 veckor sen, har skickat ut save the date kort, en släkting är florist, vän ska fota och resten är (typ) på gång :) Vi ska ha ett litet bröllop, knappt 40 gäster. Känns kul att det är mindre än ett halvår kvar nu! Men vi hade inte någon aning om att det var så mycket att tänka på när vi förlovade oss.. Är det ngr fler som ska gifta sig den 6 september? Tips på bra pysselbloggar?

  • Äldre 12 Apr 16:49
    #2

    Jag ska gifta mig då!
    Förlovade oss den 3 april och bestämde 5dagar senar att vi gifter oss i sensommar/höstbröllop i år. Så lycklig för det!
    Har bokat lokal, präst, klänningen syr min svärmor som är sömmerska, fästmannens moster gör buketten, vi gör maten,
    Vi har kommit rätt långt i planeringen :)

  • Äldre 13 Apr 20:45
    #3

    Hej! Vi förslovade oss den 8 februari och har hunnit komma rätt långt i planeringen. Inbjudnigskorten är snart klara efter MYCKET pyssel och ska skickas iväg efter påsk.
    Alla kläder är köpta (utom strumpbyxor)
    Catering bokad, fotograf bokad, kyrka och lokal bokad
    håller på med favorsboxar, syr servetter och gör ljuslyktor just nu.
    Min kompis är florist (jag också) och ska fixa alla blommor, det är dock svårt att bestämma sig på den fronten
    Vi har bjudit in 93 gäster men de flesta har en bra bit att åka men vi hoppas att många kan komma.

  • Alylly­ra
    Äldre 14 Apr 13:42
    #4

    Vill inte störa, måste bara säga att ni har valt det bästa datumet någonsin ;) Min födelsedag!
    Ett stort, stort lycka till till er alla!

  • Äldre 1 May 21:38
    #5

    Vad ska ni ha för stil på erat bröllop?

  • Äldre 4 May 21:49
    #6

    Vi har temafärg orange annars kommer vi ha ett ganksa klassiskt bröllop skulle jag nog kalla det. Eller jag vet inte rktigt vad det betyder. Svårt det där med stil. Men jag hoppas på att det blir lätt och skämtsam atmosfär.

  • Äldre 4 May 22:47
    #7

    Hej! Vi ska också gifta oss 6 september :) Trevligt datum.

    Vi har bokat kyrka, lokal, ska beställa inbjudningskort imorgon och sen skicka ut i början av juni.

    Klänningen är beställd och ska också snart beställa vigselring.

    Vi har inte riktigt fattat hur mycket planering som krävs... men vi blir nog varse.

    Det är mycket att tänka på. Men spännande är det!

  • Äldre 5 May 08:19
    #8

    Hej! Vi gifter oss åxå 6e September, i Varberg. Vi har redan skickat ut inbjudningarna. Inte för att vi har långväga gäster och så utan för att jag kunde helt enkelt inte hålla mig längre! Så kyrka och festlokal är ju såklart bokade. Väntar på min tredje klänning nu som jag beställt från Kina =) Beställde nr 1 som var väldigt enkel och inte var så himla fin, ( den används nu till en överraskningsfilm vi gör!) , nr 2 var jättefin men så råkade jag sladda förbi nr 3 och min impulskontroll försvann! Tårta är beställd, samma sak där... Skulle haft vanliga vita prinsesstårtor men sladdade förbi nåt annat, det blir en fyravåningstårta med extra allt! Catering är bokat, men vi filar på menyn. I Tyskland har vi varit och handlat dricka, men jag inser nu att vi köpt lite snålt med vitt vin och ska ta en tripp till för mer inköp i samband med semesterresa om tre veckor! Vigselring och nya förlovningsringar är åxå klart! Beställde brudbukett i helgen! Vi har bjudit 54 gäster, ca 10 har meddelat att de kommer. Tror bara jag har lite lullull kvar att fixa med... Filat på festprogram och vigselprogram sedan en tid så det är bara att snickra klart när alla osa'at!

  • Äldre 22 Jun 13:57
    #9

    Vi gifter oss också den 6:e september 2014. Kyrka och lokal är bokat. Klänningen hänger i garderoben. Skor och ringar är också klara. Håruppsättning och smink bokat. Sista svarsdatum på inbjudningarna är om en vecka ungefär. 

    Nästa helg ska vi boka smoking till min fästman och fixa skor till honom. Sedan måste vi hyra porslin, glas och eventuellt bestick någonstans ifrån, eftersom vi behöver fler än vad kyrkan hade att tillgå. Vi kommer ha en enkel tillställning efter vigseln med smörgåstårta. Efter det bjuds det på tårtbuffé som våra nära och kära har hjälpt till med att baka. På kvällen äter jag och min man (!) middag på tu man hand och tar in på ett hotell i stan.

Svar på tråden 6 september 2014