• Anonym (lila?­!)
    Äldre 7 Apr 17:14
    3350 visningar
    12 svar
    12
    3350

    Extremfärg inför bröllop?

    En av mina tärnor har nu färgat håret från blond till lila- & har tänkt fortsätta med det framöver. Verkligen inte alls vad jag räknat med- & inte tycker jag om det heller... men kan man säga det? Inför bröllopet liksom. Hur skulle ni reagera om eran tärna färga till någon extremfärg innan bröllopet?

    Känner mig elak & vet inte om man kan säga något om det men jag HOPPAS att hon går tillbaka till blond innan bröllopet... 

  • Svar på tråden Extremfärg inför bröllop?
  • Äldre 7 Apr 17:24
    #1

    Hur hade du själv känt inför att få synpunkter på ditt utseende från den blivande bruden? Utgå ifrån det, och så ska du se att du kommer på något bra...

  • Äldre 7 Apr 17:41
    #2

    Jag hade nog funderat över om det var personen eller hårfärgen som var viktig för mig :) 

    Och om det var hårfärgen på min bröllopsdag som vann där så kanske jag skulle ta mig en fundering om jag verkligen är så bra vän med personen så att hon faktiskt borde vara tärna till mig, eller om hon kanske har något bättre att göra den dagen ;)  

  • Äldre 7 Apr 17:59
    #3

    Jag förstår dig fullt ut. Jag har lagt ner många många timmar på rätt färg och form på kläderna till brudföljet. Jag vill att vi alla ska matcha och att det ser vackert ut rent estetiskt. Jag hade blivit skogstokig om min tärna färgade håret i någon extrem färg! Jag tycker det var väldigt otaktiskt att göra så innan bröllopet! Jag hade såklart älskat henne som tidigare, men hatat hennes hår!

  • Äldre 7 Apr 18:12
    #4

    Jag hade inte brytt mig alls faktiskt. Det är en skitgrej och jag tycker det är stor bridezilla-varning på att bli sur/arg/irriterad över att en tärna färgar håret en färg som inte faller bruden i smaken. Av vilken anledning har du henne som tärna? Som ett pynt som ska passa in med färgtema osv till punkt och pricka eller för att du tycker väldigt mkt om henne och vill ha hennes stöd under dagen? Jag tycker definitivt inte att någon ska behöva anpassa sin hårfärg efter någon annans bröllop.


  • Äldre 7 Apr 18:12
    #5

    Jag skulle älska det! Jag gillar personer som vågar sticka ut och jag vill gärna att mina underbara vänners personlighet syns. Det är ju just för deras härliga personligheter som dom är mina tärnor :)

  • Äldre 7 Apr 19:04
    #6

    det här får mig att tänka på cancerreklamen... Ni vet tärnorna som rakar av sig håret av sympati med bruden som genomgått cancerbehandling. 

    Det finns viktigare saker i livet än att hetsa upp sig över något sånt.

    Tänk på att hon har kunnat pierca sig , skaffat tuppkam och tatuerat halva ansiktet...  

    andas helt enkelt.  Det är väl inte för hårets skull du har henne som tärna? Jag hoppas att hon är tärna för att du tycker om henne för den hon är.

    Visst kan jag förstå att det kullkastar en del inför bröllopet, javisst. såklart det gör. Men det är inte hela världen faktiskt.

  • Äldre 7 Apr 19:22
    #7

    Hade inte brytt mig. Men å andra sidan är jag själv piercad, tatuerad, har töjningar och brukar variera håret i alla möjliga färger. Hade neonrött på våran borgliga vigsel, på vårat kyrkobröllop i sommar blir det antingen lila, ljusrosa eller vitblond.


  • Äldre 7 Apr 19:57
    #8
    daniiel skrev 2014-04-07 18:12:15 följande:
    Amen
  • Anonym (lila?­!) Trådstartaren
    Äldre 7 Apr 20:02
    #9

    Såklart är hon viktigare som person att ha där. Jag är inte sur, tycker bara det är synd... när man planerat med färgtema & så men det blir som det blir. Men det behöver i alla fall inte betyda att jag tycker det är vackert ;)

     

  • Äldre 7 Apr 21:46
    #10

    Hehe du behöver absolut inte tycka att det är vacker ;)


  • Äldre 7 Apr 21:56
    #11
    Anonym (lila?!) skrev 2014-04-07 20:02:15 följande:

    Såklart är hon viktigare som person att ha där. Jag är inte sur, tycker bara det är synd... när man planerat med färgtema & så men det blir som det blir. Men det behöver i alla fall inte betyda att jag tycker det är vackert ;)

     


    Bra :)

    Visst kan det kännas skitsurt, men nu när du har fått ventilera det lite så kanske det känns lite bättre i alla fall :)
    Det är ju ofta bara det som behövs :)
  • Anonym (lila?­!) Trådstartaren
    Äldre 8 Apr 14:34
    #12
    Chicita skrev 2014-04-07 21:56:39 följande:
    Bra :)

    Visst kan det kännas skitsurt, men nu när du har fått ventilera det lite så kanske det känns lite bättre i alla fall :)
    Det är ju ofta bara det som behövs :)
    Ja det behövde jag nog bara, nu har "chocken" lagt sig & jag har fått skriva av mig. Skönt! Tack alla! 
Svar på tråden Extremfärg inför bröllop?