• Anonym (mh)
    Äldre 6 Apr 15:02
    8027 visningar
    7 svar
    7
    8027

    Hjälp mig ordna MÖHIPPA i Stockholm

    Hej!
    Jag väljer att vara anonym ifall att bruden skulle kika in här..

    Jag behöver alltså hjälp med att ordna möhippa åt en brud i Stockholm. Möhippan får inte bli för dyr, helst under 1000 kr/person och vi är ca 10 st som deltar.
    Så här har jag tänkt att det ev. kunde te sig:

    - brunch (på en restaurang eller hemma hos någon, billigare om det blir hemma)

    - sumobrottning (eller någon annan kul aktivitet, har kollat in dessa: www.fitnesslab.se/sumobrottning.html, finns det billigare ställen? )

    - spa för hela gänget. Här behöver jag hjälp att hitta ett billigt ställe. Gärna så att det finns bubbelbad eller bastu och eventuellt möjlighet för massage åt bruden. Har tittat på följande ställe: 
    www.sparadiset.se/fiji-pa-sodermalm/
    Det är dock ganska dyrt,  tänker att vi ska vara där i ca tre timmar för att inte behöva stressa. Har ni tips på något billigare ställe? Eller något annat ställe överhuvudtaget?

    -middag på restaurang och eventuellt dans på krog

    Ni får väldigt gärna komma med tips och ideer på roliga och billiga aktiviteter och ställen! :)

    Tacksam för all hjälp!
     

  • Svar på tråden Hjälp mig ordna MÖHIPPA i Stockholm
  • Anonym (gäst)
    Äldre 6 Apr 15:17
    #1

    Kan tipsa om centralbadet, det var mysigt men mitt i stan (ligger på den övre delen av drottninggatan). Det finns bubbelpool o bastu och dom erbjuder även behandlingar. Entrén var överkomlig (tom studentrabatt för de av oss som fortfarande var studenter.) Finns även möjlighet o sitta ner i baren o avjnuta ett kallt glas med ngt gott i :)

    www.centralbadet.se

    en restaurang som är lite "udda" om ni gillar thailändskt är koh phangan på söder. Det känns som om man går in i ett strandhak i djungeln ungefär, komplett med djungelljud... jätte mysigt o inte farligt dyrt

    www.kohphangan.se/sodermalm/

    Finns även ett mysigt ställe där man kan testa att måla porslin, om hon är kreativ av sig. En skoj hemmagjord present rolig att ge till brudgummen kanske??

    www.thecreativityhouse.se/

    Lycka till med planerandet!!! :)

  • Anonym (mh) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 17:25
    #2

    Tack så mycket för ditt tips om Centralbadet. Visst är det då så att det är andra besökare där också? Man kan väl kanske inte privatboka? Mycket prisvärt verkar det vara :)

    Koh pagnang låter som ett trevligt ställe att äta på. :)

    Bruden är inte speciellt konstintresserad.. mera idrottsintresserad.. Tips på det? Kollade in någon klättervägg, någon som testat det? 

    Mera tips tas gärna emot! :)

  • Anonym (gäst)
    Äldre 6 Apr 17:40
    #3

    Jo centralbadet är ju så att säga öppet för allmänheten, men man håller ändå liksom låg profil på ngt sätt... e inte samma stoj som i allmänt badhus.. vi upplevde inte ngt som störde iaf. och var inte så mycket folk när vi var där :)

    Klättervägg eller dylikt låter ju spännande!! Har dessvärre inte koll på vart det går att fixa dock.. men finns kanske andra här på forumet som har bättre koll.

  • Äldre 6 Apr 18:13
    #4

    Har varit på sparadiset och rekommenderar det varmt. Dock får man se till att man är duschad,ombytt o klar efter prick tre timmar. Så ni vet.
    De bjuder på en frukttallrik, o man får ta med egen bubbel. 

    Rekommenderar att äta på Berns Asiatiska, jätte gott, och dessutom kan man stanna i baren ett par timmar tills nattklubben öppnar. Då slipper man köa och betala inträde. Smart!

    aktiviteter som sumobrottning o sånt är jag inte insatt i dessvärre.

     

  • Anonym (mh) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 18:40
    #5

    Har någon testat Fortet? typ som Fångarna på fortet i Stockholm, billigare än sumobrottningen :)

     www.laserfortet.se/LaserFortet_files/fortet.htm


     

  • Aniara­4
    Äldre 6 Apr 20:24
    #6
    Anonym (gäst) skrev 2014-04-06 17:40:40 följande:

    Jo centralbadet är ju så att säga öppet för allmänheten, men man håller ändå liksom låg profil på ngt sätt... e inte samma stoj som i allmänt badhus.. vi upplevde inte ngt som störde iaf. och var inte så mycket folk när vi var där :)


    Snarare tvärtom, jag har i alla fall en gång blivit tämligen störd av ett uppspelt möhippegäng som tjoade i den tysta avdelningen i relaxen. Har senare sett en skylt inne i receptionen om att de inte tar emot svensexor, för att de har haft problem. Så om ni ska vara på Centralbadet, respektera att det ska vara lugnt och stillsamt där, vissa delar är helt tysta och i resten av badet vill de att man sänker rösten och beter sig lugnt.

    Men mysigt är det, särskilt de dagar då det är lite folk och de som är där har vett att bete sig! ;)
  • Äldre 6 Apr 21:04
    #7
    Anonym (mh) skrev 2014-04-06 18:40:50 följande:

    Har någon testat Fortet? typ som Fångarna på fortet i Stockholm, billigare än sumobrottningen :)

     www.laserfortet.se/LaserFortet_files/fortet.htm


     


    Jag tror att det är Laserfortet jag har varit på, var där på min möhippa! Det var jättekul och man blev både varm och lagom mörbultad hihi. Det är bra om man har gympaskor på sig, ett tips.
Svar på tråden Hjälp mig ordna MÖHIPPA i Stockholm