• Äldre 4 Apr 11:14
    4501 visningar
    9 svar
    9
    4501

    Behövs högtalare på utomhusvigsel?

    Jag velar detta fram och tillbaka hela tiden! Jag vet att det kan höras dåligt om man är ute och jag vill ju att alla ska kunna höra vad vi och vigselförrättaren säger, men behövs högtalare?
    Vi ska vara på landet intill skogen, och jag ska försöka hitta ett ställe som är i lä. Jag tänker att alla ska sitta eller stå i en halvcirkel kring oss.

    NI SOM VARIT PÅ UTOMHUSVIGSLAR ELLER HAFT EN SJÄLV, VAD ÄR ERA ERFARENHETER?

    Vill verkligen reda ut detta´så jag vet vad vi ska satsa på. Helst vill jag ju klara mig utan. Musiken behöver inga högtalare utan det är för oss och vigselförrättaren i så fall... 

  • Svar på tråden Behövs högtalare på utomhusvigsel?
  • Äldre 4 Apr 13:00
    #1

    Är det många gäster? ju fler desto fler öron ju.. Sen kan det ju finnas sånna som hör sämmre med..
    Hade jag vart ni hat jag haft åtminstonde en högtalare och en mikrofon endast till vigsel

  • Äldre 5 Apr 09:10
    #2

    Vi gifte oss utomhus på en ganska öppen plats. Vi hade ingen högtalare, men vår  präst hade en bra stämma och den dagen blåste det inte. Alla hörde. Vi hade ca 35 gäster.

    Jag var däremot på ett bröllop på en strand där brudparet var vända ut mot havet med ryggarna runt oss. Vi var ca 10 gäster och hörde inte ett ord. 

  • Äldre 5 Apr 16:56
    #3

    Tack för att ni delar med er. Vi ska vara ca 65 gäster på vigseln. Tänkte att de skulle försöka stå eller sitta i en halvcirkel kring oss, men vi kommer ju alltid stå med ryggen mot några...

  • Äldre 6 Apr 17:24
    #4

    Någon mer som har erfarenhet av utomhusvigse?

  • Äldre 6 Apr 19:52
    #5

    Jag var på ett utomhusbröllop för två år sen. Och dom hade inte högtalare vilket gjorde att vi gäster inte hörde något alls. Var bara typ föräldrar som stod längst fram som hörde enstaka ord. Dom hade även en solist hon hördes knapp alls. Så högtalare skulle jag rekomendera

  • Äldre 23 Apr 06:33
    #6

    En dum fråga , kan man ha högtalare eller mikrofon utan ström?? Eller ex spela synt utomhus?

    Vi funderar också på att viga oss utomhus.

    Och måste få fråga en till sak - har ni planerat att hålla fikat nere vid vigselplatsen eller blir det på annat ställe? Funderade kring just upplägget .

    Spännande!

  • Äldre 23 Apr 16:52
    #7
    mrslovas skrev 2014-04-23 06:33:09 följande:

    En dum fråga , kan man ha högtalare eller mikrofon utan ström?? Eller ex spela synt utomhus?

    Vi funderar också på att viga oss utomhus.

    Och måste få fråga en till sak - har ni planerat att hålla fikat nere vid vigselplatsen eller blir det på annat ställe? Funderade kring just upplägget .

    Spännande!


    Det blir nog svårt.. tänker du batterier istället då?
  • Äldre 23 Apr 20:48
    #8

    Hörde nyss med prästen och mikrofon utan ström finns att hyra.

  • Äldre 24 Apr 08:00
    #9

    Åh hjälp, detta har jag inte ens tänkt på! Hur löser man det mitt ute i bushen där det inte finns någon el? Nu fick jag lite att fundera på..

Svar på tråden Behövs högtalare på utomhusvigsel?