• Anonym (lilla jag)
    Äldre 2 Apr 21:51
    3416 visningar
    5 svar
    5
    3416

    Svägerska väljer ett annat bröllop

    Min brors fru, dvs min svägerska har vetat om mitt och min fästmans bröllop länge. Mer än ett år om jag ska vara tydlig. Nu ska hon på ett annat bröllop istället. Bör jag ta detta personligt? 

  • Svar på tråden Svägerska väljer ett annat bröllop
  • Äldre 2 Apr 21:53
    #1

    Min brors sambo ska också på ett annat bröllop samma dag som mitt. Men jag tar det inte personligt. Vi vill bara ha människor som Vill fira oss som gäster :)

  • Anonym (lilla jag) Trådstartaren
    Äldre 2 Apr 22:00
    #2

    Jag är glad att min bror kommer i alla fall. Sen har vi fått lite "extra gäster" som själv frågat om att få komma. Bästa vänners sambo och så. Så jag är inte arg över detta. Vart bara lite fundersam..

  • Äldre 2 Apr 22:10
    #3

    Det beror väl på hur nära hon står dom som hon ska på bröllop till.
    Om hon har en närmare relation med dom och ni gifter er samma helg (antar det eftersom dom inte kan gå på båda bröllopen) så prioriterar hon väl dom antar jag.

    Om jag och maken var bjudna på 2 bröllop.
    Säg min brors och makens brors, så skulle jag ju hellre gå på min brors bröllop än på makens brors, och han skulle ju känna likadant, alltså skulle vi få lov att dela på oss om det var samma dag :) 

    Eftersom jag inte har så stor släkt så kanske jag skulle prioritera likadant om det var en väldigt nära vän... 

  • Äldre 3 Apr 06:35
    #4

    Min kusin väljer sin bästa väns bröllop framför mitt. Men inte blir jag putt för det inte. Jag håller bara tummarna att min bror och svägerska kan vara med på vårat bröllop då dom lägligt nog har planerat att föda barn dagen efter vårt bröllop ;)

  • Äldre 3 Apr 09:17
    #5

    Jag valde bort en god väns bröllop till "förmån" för min svägerskas bröllop. Det var fasen inget lätt beslut och jag velade som tusan innan jag bestämde mig. Det är fyra (?) år sedan nu och jag kan fortfarande få dåligt samvete över att jag inte kunde klyva mig och vara i Skåne och Värmland samtidigt. Så nej, jag tror inte att du behöver ta det personligt. Det är inget lätt val att göra när två bröllop krockar.

Svar på tråden Svägerska väljer ett annat bröllop