• Äldre 1 Apr 16:48
    3827 visningar
    8 svar
    8
    3827

    Vilken bukett till klänningen!?

    Jag har valt och köpt klänning men inte fått hem den än bröllopet står för dörren den 14 Juni så än finns det tid kvar. Men blomster affären snart vill veta vad jag tänkt mig så de kan planera pga semester tider.
    Jag vill ha rosor det är klart! Men jag vet inte om jag ska bara ha vita, eller vita å blå eller vita blåa och en röd. Vet inte vad som passar bäst till klänningen så jag ber er här om råd! :)

    Här kommer klänningen: 


     Och här är mina favoriter, dock vill jag ha dem liiite annorlunda:

    Inget krimskrams, men de gröna bladen och låna stjälkarna.

    Denna ska då ha en röd i mitten, blå runt om och sen vita.

    Denna blir då i vitt! möjligtvis EN blå i mitten.

     

  • Svar på tråden Vilken bukett till klänningen!?
  • Äldre 1 Apr 17:05
    #1

    Verkar som klänningen inte syns. Här kommer länk istället.
    www.jjshouse.com/A-Line-Princess-Strapless-Court-Train-Satin-Wedding-Dress-With-Embroidery-Sash-Beading-002005281-g5281&pos=your_recent_history_1

  • Äldre 1 Apr 17:51
    #2

    Klänningen syns :) Jag tycker nog att det bara ska vara blå rosor.

  • Äldre 1 Apr 17:55
    #3

    Tror också det lär göra det! :) Men det är där jag är osäker, blir det för mkt blått om jag har blå bukett? Ev blir det en helblandad bukett med blå och vita rosor då jag vill ha lite vitt. :)

  • Rin
    Äldre 1 Apr 17:58
    #4

    Jag tänker att kombinationen blått, rött och vitt kan ge associationer till vissa länders flaggor, då det är väldigt vanligt. Sen är det ju fina färger som står för bra saker i de flesta fall (jfr t.ex. Franfrikes flagga där blått, vitt och rött står för frihet, jämlikhet och broderskap).
    Själv hade jag oroat mig för att de blåa rosorna inte skulle vara fina nog, eftersom de kan bli lite fläckiga vid färgningen. Jag älskar personligen vita rosor och tycker att det är väldigt stilfullt i sin enkelhet. 

  • Äldre 1 Apr 18:17
    #5

    Du har en vit framsida på klänningen och en blå baksida vilket gör att jag fortfarande röstar på endast blå rosor :) Jag hade en vit klänning med endast vita blommor (rosor och kallor) med grönt och inte ens det blev för mycket.

  • Äldre 1 Apr 21:15
    #6
    Rin skrev 2014-04-01 17:58:05 följande:

    Jag tänker att kombinationen blått, rött och vitt kan ge associationer till vissa länders flaggor, då det är väldigt vanligt. Sen är det ju fina färger som står för bra saker i de flesta fall (jfr t.ex. Franfrikes flagga där blått, vitt och rött står för frihet, jämlikhet och broderskap).
    Själv hade jag oroat mig för att de blåa rosorna inte skulle vara fina nog, eftersom de kan bli lite fläckiga vid färgningen. Jag älskar personligen vita rosor och tycker att det är väldigt stilfullt i sin enkelhet. 


    Jag läste vad rosorna betyder, bara för en kul grej. Den kombon använder man tydligen vid ett frieri. ;) 
    Jag ska höra med floristen ang. de blåa blommorna, men om jag har flest vita i så tror jag det blir toppen även om någon blå skulle vara lite "vissen". Eller så väljer jag någon annan blå om jag vill ha blått. :) Tack för ditt svar. :D
    TheD skrev 2014-04-01 18:17:39 följande:

    Du har en vit framsida på klänningen och en blå baksida vilket gör att jag fortfarande röstar på endast blå rosor :) Jag hade en vit klänning med endast vita blommor (rosor och kallor) med grönt och inte ens det blev för mycket.


    Jag ska din åsikt i tankarna när jag ska bestämma mig. Det ska ju synas! Haha.Tack. :)
  • Äldre 1 Apr 22:30
    #7

    Beslutet är ju bara ditt och eller med din blivande :) blir nog bra oavsett vad du väljer.

  • Äldre 1 Apr 22:38
    #8

    Om du vågar så lägger du buketten i din blivande makes händer (gammal svensk sed att den blivande maken ordnade buketten).
    Bara ge direktiv på vad du absolut inte vill ha - och på vad du väldigt gärna vill ha...

    Eller så kan du ta med bilden på klänningen till floristen + inspriationsbilder på buketterna, sätta ett maxpris och be att dom fixar.
    Oftast blir det både bäst och billigast så om man kan ge dom lite kreativ frihet och möjlighet att kanske inte behöva specialbeställa blommor :)  

Svar på tråden Vilken bukett till klänningen!?