• Äldre 30 Mar 21:32
    9172 visningar
    4 svar
    4
    9172

    brudbukett pioner

    Jag skall ha vita och rosa pioner i min bukett och även någon rosa ros i ner aprikosrosa för att inkludera fler rosa färger så inte det skär sig mot tärnornas rosa klänningae.

    Ni som beställercen enkel pionbrudbukett, vilketvpris har ni fått? Jag har fått erbjudande om
    Brudbukett 800
    Tärnbukett 300
    Brudnäbbs middommarkrans 100
    Shortros 55 eller 150 för magnet.
    Låter dessa priser ok?

    Jag har hela tiden sagt att om jag skall spara in på nåt så är d blommor. Funderar på att fråga henne om att binda en vanlig bukett som brudbukeyt, då halveras ju kostnaden. Tror ni det är ok att inte binda en klassisk brudbukett? Jag vill att den hellre ser vild än ordnad ut men vill ju att den skall hålla !

  • Svar på tråden brudbukett pioner
  • Äldre 30 Mar 22:04
    #1

    Låter som den buketten jag ska ha jag ska få prisförslag i veckan men hon sa till mig att pioner är mycket billigare än rosor och om den som min inte ska vara så tät och ordnad så blir det ju inte så många blommor sammanlagt. Jag tycker att 800 låter dyrt och hoppas att min bukett kommer att gå på betydligt mindre...

  • Äldre 30 Mar 22:56
    #2

    Hej :) Jobbar själv som florist så ska försöka komma med lite råd :) tycker att det låter som att du har fått ett väldigt bra pris , är absolut inte som ett högt pris i alla fall . Sen beror det självklart på hur stor bukett det är tänkt och hur många blommor hon har räknat på . Men låter absolut som ett bra pris.

    Varför skulle kostnaden halveras om hon skulle göra en "vanlig bukett"? Med en vanlig bukett så gissar jag att du menar en klassisk presentbukett. Det som skiljer en brukbukett från en presentbukett är främst antalet blommor och sedan formen . I en klassisk normalstor brudbulett är det normalt 20-30 blommor , detta eftersom man sätter dem tätt ihop för att skapa en rund form . I en presentbukett däremot så har man kanske 10 blommor och jobbar med mycket grönt imellan för att skapa volym , det är alltså detta som främst gör att en " vanlig" bukett är mycket billigare :) Du kan självklart få en mkt billigare brudbukett om du kan tänka dig en lite nättare bukett med mera grönt imellan.

    Sedan så är ju pioner och rosor exklusiva blommor och väldigt eftertraktade speciellt när det kommer till bröllop och har därför ett högre pris än många andra blommor . Så detta bidrar såklart också till ett lite dyrare pris . För en billigare bukett så kan man satsa på billigare blommor så som nejlikor , kryssantemum, limoniun, brudslöja, gerbera osv .

    :)

  • Äldre 31 Mar 00:43
    #3

    Kul att du tänkt en liknande bukett. Kan du skicka kort? Hör av digcnär du fått ett pris.

    Med vanlig menar jag en som inte är bunden med ståltråd och flera meter sidenband. Kan tänka mig att bara snurra lite siden runt stjälkarna själv. Vill j ändå att den skall se busig ut gärna med spretiga stjälkar. Tror du som florist att den håller trots att den inte är brudbunden?

  • Äldre 31 Mar 10:33
    #4

    Jag hittade en bild på nätet så det är möjligt att det är en precis lika bukett, låter så tycker jag! Men det är ju inte mycket mer än tio blommor i den eftersom pionerna fyller så mycket yta. Min ska inte heller vara sådär typiskt brudbunden utan mera likna en vanlig bukett. Så för den buketten som jag ska ha så låter 800 väl dyrt, även om det är arbetskostnad och liknande också. Runt skaften ska jag bara köpa spets och ge till floristen som hon sen virar runt skaften. Ranunkel kan vara svårt att få tag på i juni så det kommer nog att bli några vita nejlikor istället :)



     

Svar på tråden brudbukett pioner