• Äldre 27 Mar 22:19
    5490 visningar
    3 svar
    3
    5490

    sprayfärga grenar?

    Jag har börjat gå ångest över hur mkt alla blommor verkar komma stt kosta mig, så därför spånade jag på vilka olika växter från naturen man kan plocka och använda. Vårt färgtema är gul, orange, röd och dfr tänkte jsg att det kunde vara riktigt snyggt med sprayfärgade björkkvistar eller liknande.

    Fäster sprayfärg på grenar? Dödar man bladen/ grenen om man färgar kvisten med blad på? Luktar färgen så mkt att detta måste göras långt i förväg?

    Alla era tips och idéer tack

  • Svar på tråden sprayfärga grenar?
  • Äldre 27 Mar 22:21
    #1

    Jag använder montana graffiti spray. Kommer funka jättebra på grenar. Jag är osäker på hur bladen reagerar man varför inte testa! Sprata på en gren och låt ligga en vecka. För mig är det luktfritt först efter några dagar!

    Jag kanske snor idéen, tacka!

  • Äldre 28 Mar 14:20
    #2

    Tack! Får väl hoppas att våren sätter fart snart så jag kan testa, bröllopet är 31 Maj så har ju inte allt för många veckor kvar om löven dröjer ett tag till. Annars får jag ta in några påskris redan nu och hoppas bladen slår ut

    har du någon aning om hur färgen håller att man ställer grenarna i vatten? Tänkte att de grenar utan löv behöver såklart inget vatten men de grenar som har löv måste jag ju hålla liv i. Antal dagar innan lukten försvinner, tror du 3 dagar räcker? om jag sprayar på Onsdag och bröllopet är på Lördag.

  • Äldre 26 Apr 19:58
    #3

    jag tror det blir bäst att spraya grenar utan löv! Typ en vecka i förväg minst så de hinner dofta av sig. Men det går ju att göra hur långt som helst i förväg om de är torra.


    Kommer bli krångligt att spraya levande grenar och bladen kommer trogligtvis dö. Det finns speciell sprayfärg för levande växter som du ska använda i så fall!

Svar på tråden sprayfärga grenar?