• Äldre 27 Mar 12:42
    3619 visningar
    5 svar
    5
    3619

    Gröna bröllop i Skåne

    Jag startade en budgettråd där jag pratade om att vi ville ha ett "grönt" bröllop.
    Kom då på att jag gärna ger och får tips om gröna verksamheter i Skåne.

    I Malmö finns "Bara Blommor" supefina blommor och eko/lokal-tänkt.
    Min frisör Big Hair Mama (Kristianstadgatan) är  helt ekologisk och de är supertrevliga! Jag vet att de fixat bröllopsfriser och även sammarbetat med Bara Blommor.

    Hur tänker ni med ringar. Vi köpte förlovningsringar i silver från Schalins, detta för att de var de som hade ett etiskt tänk (med brytningen av metallerna) som var lättast att få tag i. Men hur bra är de egentligen? Har ni andra tips, vigselringarna ska ju inte köpas förrän om ett år så vi har tid på oss att leta :)

    Någon mer här som ska ha ett grönt bröllop i Skåne? 

  • Svar på tråden Gröna bröllop i Skåne
  • Äldre 7 Jul 21:57
    #1

    Vi köpte våra förlovningsringar från CRED jewellery, via nätet. De är i fairtrade-guld och är fantastiskt fina. Kommer även köpa vigselringar därifrån. 
    credjewellery.com/

  • Äldre 10 Jul 12:12
    #2
    dollicious skrev 2014-07-07 21:57:24 följande:

    Vi köpte våra förlovningsringar från CRED jewellery, via nätet. De är i fairtrade-guld och är fantastiskt fina. Kommer även köpa vigselringar därifrån. 
    credjewellery.com/


    Tack för tipset!!! Vill typ ha ALLT jag hittade där- jättefina smycken!
    Var det svårt med storlek och så när ni beställde via internet? Eller satt ringarna bra?
  • Äldre 10 Jul 12:12
    #3
    dollicious skrev 2014-07-07 21:57:24 följande:

    Vi köpte våra förlovningsringar från CRED jewellery, via nätet. De är i fairtrade-guld och är fantastiskt fina. Kommer även köpa vigselringar därifrån. 
    credjewellery.com/


    Tack för tipset!!! Vill typ ha ALLT jag hittade där- jättefina smycken!
    Var det svårt med storlek och så när ni beställde via internet? Eller satt ringarna bra?
  • Äldre 29 Jul 21:39
    #4

    Hej "sommaren2015"
    hamnade på din tråd. 
    vi kommer ha ett veg-bröllop men inte veganskt. vi har kollat runt lite efter både lokal samt matmöjligheterna. tänkte på det med maten... du kan ju alltid kolla med fik/resaturangerna i malmö som serverar vegetariskt om dom vill fixa veganskt till er fest?
    vi har tänkt fråga runt och hoppas att någon nappar med rimliga priser.allt beror ju på antalet gäster och om maten skall vara buffé el tre rätters?
    che madame? det finns ett jätte mysigt fik nere vid gustav a torg.. mitt emot kyrkogården..in på en gård.. (kommer ej ihåg namnet) dom lagar fantastisk mat har ätit både veganskt samt vegetariskt där!

    ang ringarna.
    Vi diskuterade detta länge.. 
    och tillslut kom vi fram till att vi kommer köra på våra förslovningsringar. eftersom vi älskar enkelheten i dom och jag inte vill ha någon annan ring:) 
    vi kommer gravera dom inuti och spara på pengarna!
    Man behöver ju inte köra allt enligt etikett och reglernas bok;)

  • Äldre 8 Sep 10:17
    #5
    malmöbrud2015 skrev 2014-07-29 21:39:42 följande:

    Hej "sommaren2015"
    hamnade på din tråd. 
    vi kommer ha ett veg-bröllop men inte veganskt. vi har kollat runt lite efter både lokal samt matmöjligheterna. tänkte på det med maten... du kan ju alltid kolla med fik/resaturangerna i malmö som serverar vegetariskt om dom vill fixa veganskt till er fest?
    vi har tänkt fråga runt och hoppas att någon nappar med rimliga priser.allt beror ju på antalet gäster och om maten skall vara buffé el tre rätters?
    che madame? det finns ett jätte mysigt fik nere vid gustav a torg.. mitt emot kyrkogården..in på en gård.. (kommer ej ihåg namnet) dom lagar fantastisk mat har ätit både veganskt samt vegetariskt där!

    ang ringarna.
    Vi diskuterade detta länge.. 
    och tillslut kom vi fram till att vi kommer köra på våra förslovningsringar. eftersom vi älskar enkelheten i dom och jag inte vill ha någon annan ring:) 
    vi kommer gravera dom inuti och spara på pengarna!
    Man behöver ju inte köra allt enligt etikett och reglernas bok;)


    Agnez ekocafe menar du :), de är jättebra där! Men vi ska beställa från Kao´s- supergott och jättetrevlig personal!!
    Vilka ska ni catera ifrån?
    För oss blev det tillslut varsin ring från pantbanken som vi ska ändra storlek på vid behov (köpte den på deras hemsida)
Svar på tråden Gröna bröllop i Skåne