• Äldre 27 Mar 06:51
    9802 visningar
    45 svar
    45
    9802

    Vilken klänning?

    Vi ska på 30-års fest och jag behöver något att ha på mig. Att hitta något jag tycker om i rätt storlek, prisklass osv, det är ju allt annat än enkelt. Nu har jag dock lyckats hitta dessa sex klänningar. Ja, två av dom är likadana, bara i olika färger.

    Till klänningen kommer jag ha svarta strumpbyxor och ifall det blir en ärmlös, så kommer jag ha en svart kofta/bolero. Skor ska jag också ha till och det blir ett par svarta högklackade kängor/stövletter.

    Här kommer då klänningarna.



    Nå, vad säger ni?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • Äldre 27 Mar 07:10
    #1

    Klänning nr 2 vill jag rösta på men det gick inte :) helgrönt gillar jag inte och de två sista blev en varning, inte fullt en tantvarning, men något känns inte helt 100. Och nej, jag ser inte detaljer eller baksidor. Tror på nr 2 :)

  • Äldre 27 Mar 07:13
    #2

    Haha nr.5 och nr.6 är faktiskt inte så tantiga på riktigt, tycker jag. Min syster och maken säger dock att jag redan är som en pensionär, så kanske passar bra ändå ;)

    Baksidor har jag inte brytt mig om. På dom med ärmar är dom precis som framsidan och på dom andra kommer ändå koftan täcka ryggen, så det spelar ingen roll hur den ser ut :P

    Konstigt att det inte gick rösta, men en röst på klänning nr.2 alltså :) 


  • Äldre 27 Mar 08:19
    #3

    Det jag är kluven med gällande klänning nr.2 och klänning nr.4 är att dom är öppna i ryggen. Jag kommer aldrig kunna använda dom utan en kofta eller liknande, inte ens i sommar när det är varmare ute... Hm.


  • Äldre 27 Mar 09:01
    #4

    Men ibland blir vissa klänningar finare med kofta/bolero :)men iband blir vissa klänningar finare med kofta/bolero :)

  • Äldre 27 Mar 09:03
    #5

    Men vad hände nu? Sen blir bäraren finare med den kombinationen istället för bara en klänning. Gäller ju somliga och beroende på klänning ;)

  • Äldre 27 Mar 09:32
    #6

    Ta den du känner dig mest bekväm i, är mitt tips. Det är jättetråkigt att köpa en ursnygg klänning som man sen på festen inte känner sig avslappnad i. Det syns verkligen och förstör hela outfitten tycker jag.
    Min röst föll på ettan eftersom den såg ut som ngt jag skulle slappna av i och bara ha roligt. Kanske med färgade/mönstrade strumpbyxor istället för svarta?

    Hoppas det blir en rolig fest!  

  • Maj12
    Äldre 27 Mar 09:36
    #7

    Nr3 va såå fin tycker jag :)

    Var har du hittat den????

  • Äldre 27 Mar 09:50
    #8

    Jag röstade på 2:an
    Den ser bara ut att vara öppen ovanför BH-bandet och upp till nacken.
    Så jag tror inte att det är några problem att ha den utan boléro om du skulle vilja det. (om du inte har något speciellt på ryggen som du vill dölja) :)

    Men även om du gått ner lite i vikt sen sist vi hade kläd-överlämning, så borde vi fortfarande ha någotsånär likadan kroppsform, och 2:an tror jag är mest smickrande för vår typ.

    4:an 5:an och 6:an känns lite breda i ringningen - vilket gör att man ser mer bredaxlad ut (vilket då alltså tillför volym) 
    1:an och 3:an kändes så väldigt långa i överkroppen (alltså midjan längre ner) 

  • Äldre 27 Mar 09:55
    #9
    Fru Lindau skrev 2014-03-27 09:32:45 följande:

    Ta den du känner dig mest bekväm i, är mitt tips. Det är jättetråkigt att köpa en ursnygg klänning som man sen på festen inte känner sig avslappnad i. Det syns verkligen och förstör hela outfitten tycker jag.
    Min röst föll på ettan eftersom den såg ut som ngt jag skulle slappna av i och bara ha roligt. Kanske med färgade/mönstrade strumpbyxor istället för svarta?

    Hoppas det blir en rolig fest!  


    Jag har ingen möjlighet att pröva någon av dom och det brinner i knutarna, då festen är redan nästa helg. Jag måste chansa och beställa den som ser bäst ut på bild helt enkelt ;) Och det är svårt att avgöra då alltid.

    Jag äger bara ett enda par strumpbyxor och dom är svarta och jag använder det så sällan att jag vägrar lägga ut pengar på att köpa fler par, därför blir det svarta strumpbyxor till helt enkelt! haha
  • Äldre 27 Mar 09:56
    #10
    Maj12 skrev 2014-03-27 09:36:35 följande:

    Nr3 va såå fin tycker jag :)

    Var har du hittat den????


    Den är från Vero Moda :)
Svar på tråden Vilken klänning?