• Äldre 26 Mar 11:55
    3864 visningar
    8 svar
    8
    3864

    Vilket efternamn av dessa?

    Vi planerar för hindersprövningen och ska just nu välja efternamn. Vi är lite nyfikna på vilket efternamn som ni gillar bäst? Alla namnen är släktnamn.

     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket efternamn av dessa?
  • Äldre 26 Mar 12:00
    #1

    Wagenius tycker jag, det är ovanligt och lät pampigt :) Holten tror jag finns en risk att många kommer uttala på mer svenskt sätt, typ Holtén.

  • Äldre 26 Mar 12:03
    #2

    Jag gillar Leander!!


    7 juni 2014
  • Äldre 26 Mar 12:17
    #3

    då jag själv har ett enius-namn så är jag ju lite svag för dem :P gillade wagenius! men Holten var itne så pjåkig heller ^^

  • Himla
    Äldre 26 Mar 15:07
    #4

    Holtén röstade jag på då det var det som passade bäst ihop med mitt namn , annars gillade jag Wagenius också...Om man nu har möjlighet att välja mellan flera tycker jag man ska ta det som låter bäst ihop med era namn. 

  • Äldre 26 Mar 20:34
    #5

    Inte för att vara elak eller dum men Wagenius fick mig att tänka på vagina ;) så Selin tror jag att jag föredrar av de namn du har skrivit. Det var inget namn som stod ut men Selin kanske.

  • Äldre 3 Apr 19:09
    #6

    Verkar som att Leander och Wagenius är mest populärt, följt av Selin.

    Min favorit är Leander. De passar ihop med våra namn, är lätt att uttala och stava utan att vara allt för vanligt. 

    Det återstår att se om vi kan få tillåtelse att ta det namnet. Det finns mindre än fyra generationer tillbaka men det har inte funnits under två generationer. Är det kört då?
     

  • Äldre 3 Apr 22:23
    #7

    Det beror ju på vem som har haft namnet. Varför har det inte funnits i två generationer? Ofta heter väl förälder och barn samma sak?

  • Äldre 19 Apr 10:48
    #8

    Jag var helt säker på att Leander var min farmors fars efternamn men det visade sig att det var hans mellannamn. Hans fullständiga namn var Johan Leander Larsson.

Svar på tråden Vilket efternamn av dessa?