• Anonym (själv­utnämn­daexpe­rter)
    Äldre 22 Mar 23:15
    7574 visningar
    49 svar
    49
    7574

    nisomvetallt

    Ni som kommenterar allt i bröllopstorget, ja ni vet vem ni är. Har ni inget bättre för er på dagarna? normalt så har nu folk jobb, skola eller barn? men här sitter ju folk och kommenterar precis allt och vet allt. Har ni gift er många gånger eller är bröllop det ända ni tänker på?

  • Svar på tråden nisomvetallt
  • Anonym
    Äldre 23 Mar 12:28
    #1

    ;) Hahaha.

  • Anonym (hålle­r med)
    Äldre 23 Mar 12:32
    #2

    Jag håller med dig. Har tänkt på det många gånger och upplever det faktiskt ibland som störande att det finns folk kvar som gifte sig för många år sedan. Det är klart att man kan få tips och sånt men om man får ett tips att exempelvis ens brudbukett har kostat så här mycket för 5 år sedan så kanske det inte är relevant. 

  • Anonym
    Äldre 23 Mar 14:43
    #3

    Eller folk som hela tiden hoppar in och säger: Det här är en gammal tråd, starta en ny om du vill diskutera! Det bestämer väl inte du, man kan väl ta upp en gammal liksom istället för att göra en ny?
    Tror en del känner sig väl viktiga på det här sättet, att de kan mycket om ett ämne (bröllop) och detta blir deras "domän". Kan vara hjälpfullt, men kan också bli för mycket... Menar inte att va elak.

  • Anonym (Tiden­?!)
    Äldre 23 Mar 14:53
    #4

    Har faktiskt tänkt samma sak många gånger. Missförstå mig ej. Jag är inne och läser ganska ofta men har sällan tid eller ork att svara på allt. För att man jobbar, kommer hem, städa laga mat diska duscha vara social med maken och eventuellt vänner sedan sovdags. Och då kan jag informera om att jag absolut inte har en massa vänner och ett stort socialliv som min tid går åt. Men hursomhelst...tanken har slagit mig många gånger att en del här har kommentarer till ALLT och alltid! Fantastiskt...

  • Anonym (Trött­samt)
    Äldre 23 Mar 14:59
    #5

    Jag kan ibland känna att vissa är experter på allt. Ibland vill jag bara få vara glad amatör - kan inte jag få vara det då!! Tillsammans med andra glada amatörer.

    Självklart kan det vara bra med tips från folk som gift sig, men ibland känner man sig nästan lite trängd. Det kan bli lite tröttsamt att hela tiden bli mästrad av vissa. Vissa av de som har funnits här i åratal klarar av det på ett mkt bra sätt, vissa gör det inte.

  • Anonym
    Äldre 23 Mar 15:34
    #6

    Och nu kommer snart någon/några in och klagar här, "om inte vi fanns hur skulle ni få veta nåt då?" Hoppas och önskar de som känner sig träffade tar åt sig av vad ni verkar känna istället för att gå till försvar som förr...

  • Anonym
    Äldre 23 Mar 20:32
    #7

    Hahaha! Så sjukt störande! Släpp ditt gamla bröllop nu och gå vidare liksom!

  • Aniara­4
    Äldre 23 Mar 20:58
    #8

    Hej, jag vill bara tipsa om att det här ämnet har diskuterats många gånger förut, här är t.ex. en gammal tråd på samma ämne:
    www.brollopstorget.se/forum/thread/4242765-aldre-medlemmar
    Fast lyft inte upp den, för då kommer jag att påpekat att den är gammal och att de som skrivit i den inte är kvar. Eller vänta, jo det är vi!

    Sen när vi ändå håller på kan vi väl ta ett varv med vad anonymitetsfunktionen passar till och inte (bra när man vill diskutera känsliga privata ämnen utan att hänga ut sig själv eller sina närstående, mindre bra om man bara vill racka ner på andra medlemmar utan att behöva stå för det), några kan berätta om vilken bra hjälp de har haft av äldre medlemmar, och få se, var det nåt mer...

    Jo, min brudbukett kostade väl sisådär en 1700:- för 3½ år sen.

    Nåt mer ni inte vill veta?  :)

  • LMF
    Äldre 23 Mar 21:13
    #9

    Har också noterat detta och förvånats. Dock är sånt upp till var och en. Själva kommer vi att avsluta kontot när vi är gifta.

  • Äldre 23 Mar 21:19
    #10

    Jag tror inte kritiken är mot att man är kvar och diskuterar om man skaffat sig nät-vänner eller så. Inte heller att man ger tips ifall man är expert på något ämne. Det är ju jättebra. Men kanske att några ger tips och är "experter" inom alla ämnen som stör. Att några kommenterar nästan varje tråd som har med relationer och bröllop att göra. Jag har också reflekterat över det. Fast jag kommentrar också en del. Även om jag inte är en expert. Så kritiken kanske är till mig också. :)


    1 augusti 2015
Svar på tråden nisomvetallt