• Äldre 19 Mar 09:02
    3063 visningar
    9 svar
    9
    3063

    Kommer du/din brud att ha slöja?

    Jag funderar på om jag ska ha slöja eller inte. Hur gör ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du/din brud att ha slöja?
  • Äldre 19 Mar 09:35
    #1

    Jag vet inte hur jag ska rösta för jag ska ha en kort slöja ;) Ungefär så här (inte jag på bilden) fast slöjan kommer sitta längre ner på huvudet.

  • Äldre 19 Mar 09:38
    #2

    Ja, jag hade tänkt slöja, så länge den kan kombineras bra med den brudkronan jag ska. Det blir isåfall en med lite bredare kant, typ spansk slöja, men ska då inte ligga över huvudet utan sitta fast med kam på bakhuvudet

  • Alylly­ra
    Äldre 19 Mar 11:24
    #3

    Jag hde inte slöja när jag gifte mig. Jag tyckte inte att det passade varken min stil eller den stil vi ville ha på bröllopet. Men om du har hittat en slöja du gillar så kör på det! När får man annars chans att ha slöja i sitt liv?

  • Äldre 19 Mar 11:56
    #4

    Jag hade en ca 2m lång slöja, i ett lager, utan pärlor, spets eller annat. Jag hade först inte tänkt ha det, men min dotter på 4,5år ifrågasatte varför jag inte skulle det, då hon sa att det var ju min enda chans att få ha slöja.. så.. jag beställde en och jo, nog kändes det lite extra "brudigt" med slöja :) Jag hade den under vigseln och fotograferingen, men inte under middagen/festen.


  • Äldre 19 Mar 12:40
    #5

    jag ska ha en virkad brudkrona :)

  • Äldre 19 Mar 14:40
    #6

    Det var meningen att jag skulle ha slöja. 
    Jag hade köpt en mantilla då det passade bäst med vårt tema. Men på bröllopsdagen bestämde jag mig för att hoppa över den.
    Det kändes inte helt rätt :)  

  • Aniara­4
    Äldre 19 Mar 16:08
    #7

    Nej, för mig kändes det överdrivet.

  • Äldre 19 Mar 16:11
    #8

    För mig känns det extremt religiöst och eftersom jag inte är det och heller inte ska gifta mig i kyrka blir det ingen slöja!

  • Äldre 27 Mar 21:27
    #9

    Vad kul att se allas röster! Tack!

Svar på tråden Kommer du/din brud att ha slöja?