• Äldre 18 Mar 15:56
    35533 visningar
    150 svar
    150
    35533

    FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter

    Lanseringen av nya Bröllopstorget gick bra och vi tackar er för alla synpunkter och ert överseende med buggar. Här kommer vi att samla vanliga frågor och svar om sajten. Rapportera gärna in problem.

    Var är min bröllopshemsida, önskelistan och verktygen för t.ex bordsplacering?
    Alla verktyg hittar du via den gamla sajten. Här finns en länk: http://gamla.brollopstorget.se/ De gamla sidorna kommer att finnas kvar så länge behovet finns. Ett par verktyg kommer att lanseras på nya sajten framöver. För dig som ska starta en ny bröllopshemsida rekommenderar vi det nya bloggverktyget.

    Finns inte emotegubbarna kvar?
    Tyvärr inte, men vi tittar över möjligheten att lägga ut gubbarna igen.

    Går det inte att uppdatera trådstart?
    Den funktionen kommer att komma inom kort.

    Vad menas med medlemsgrupp?
    Ibland kanske man vill prata lite mer privat. Du väljer själv om du vill ha en sluten eller öppen grupp, om trådarna ska synas i forumet eller inte. Starta din egen grupp och bjud in dina vänner! Du hittar våra medlemsgrupper här:
    www.brollopstorget.se/forum/group

    Hur gör jag för att blogga?
    Gillar du att blogga så finns nu vårt nya och funktionella bloggverktyg. Skriv om ditt bröllop, din dag eller precis vad du känner för. Du hittar bloggverktyget här: www.brollopstorget.se/bloggar

    Vad har hänt med Köp & sälj?
    Vi har förenklat Köp & sälj så att det bygger på samma funktion som forumet. Du hittar enkelt det du behöver eller vill sälja i vårt Köp & Sälj forum. www.brollopstorget.se/forum/28

    Hur ändrar jag min status från singel till gift?
    Under hem/inställningar/profil.

    Vi kommer att fylla på med frågor och svar eftersom.

  • Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter
  • inkanp
    Äldre 27 Jun 13:39

    Hej,

    Det här är kanske mer ett förslag/tips än en anmälan, men jag testar här så får ni säga till mig om jag ska skriva någon annanstans :)

    På Köp & Sälj saknar jag en sökfunktion inom endast den kategorin. Säg att jag vill köpa t.ex. en kavaj från By Eneroth, då skulle jag vilja ha möjligheten att söka på "Eneroth" och bara få fram sökträffar under Köp & Sälj. Är det något man planerat?

    Tack på förhand!

  • Äldre 30 Jun 14:18

    Nu har jag 2 olästa trådar igen - som är bortplockad och som jag alltså inte kan få bort.


    Det är rätt irriterande när det lyser en 2:a och man ändå inte har olästa inlägg

  • Äldre 1 Jul 10:48
    Chicita skrev 2014-06-30 14:18:13 följande:

    Nu har jag 2 olästa trådar igen - som är bortplockad och som jag alltså inte kan få bort.


    Det är rätt irriterande när det lyser en 2:a och man ändå inte har olästa inlägg


    Jag har samma problem skickar det vidare direkt
  • Äldre 2 Jul 17:40

    Alltså... kan dom som sitter som moderatorer svenska över huvud taget?


    Jag anmälde ett inlägg som låg i fel kategori. 
    Och även OM inlägget flyttas så brukar man få "inlägget nekat-svar".
    Grejen är att sen ni lanserade nya bröllopstorget så får man ALLTID svaret:


    Ditt inlägg uppfyller inte kraven för hets mot folkgrupp

    Vadå hets mot folkgrupp?
    Jag skrev att något var felplacerat, inte att inlägget var hets mot folkgrupp. Och jag använde kategorin "övrigt".

    Så jag svarar - ok det är alltså ok med annonser i forumet? Hur som helst så måste ni ändra meddelandet, man får alltid svaret "detta är inte hets mot folkgrupp" när ni nekar ett inlägg oavsett vilken kategori man väljer.

    Svar till mig: vi behöver ditt ärendenummer, inlägget ligger i kategorin köp & sälj
    Jag svarar att det enda ärendenummer jag har är det som ligger i ämnesraden eller om det ligger i historiken, vilket är samma för dom som för mig och att jag fortfarande undrar varför jag får svaret att det är HETS MOT FOLKGRUPP.


    Svar tillbaka till mig: Det numret stämmer inte, du fick ett mailat till dig.
    Jag svarar nu med STORA BOKSTÄVER att jag skiter egentligen i om det ligger en annons i forumet eller inte, men dom borde väl för F'N kunna vidarebefodra till supporten att det går ut fel automatiska meddelande.
    För läsa vad jag skriver bör dom väl kunna, även om det inte är rätt ärendenummer (trots att det är det enda jag fått)

    Jag börjar bli rätt irriterad på att inget funkar som det ska, det buggar konstant.
    Och fixar ni en sak så går en annan sönder.
    Nya BT är ren SKIT rent ut sagt.
    Det är rätt uppenbart att ni har tappat aktivitet. 


    Det kan nu gå en hel dag och det sista inlägget jag skrev i har inte fått fler svar, och det ligger ändå kvar på förstasidan i forumet.
    När jag blev medlem här så gällde det att hänga med. Om man inte kikade in på en dag så kunde man ha 20 favorittrådar med flera sidor olästa inlägg i varje tråd samt alla nya trådar som skapades. 

    Det märks ju även på tävlingarna ni har. 
    Till och med dom med väldigt fina priser får väldigt få deltagare. I alla fall om man jämför med hur det var tidigare. 
    Flera av tävlingarna jag deltog i i början var ju med 100 eller mer tävlingsbidrag.
    Den senaste jag deltog i hade 10 bidrag, varav 8 inte följde instruktionerna i tävlingsbeskrivningen...

    Det är dags att vakna och göra något.
    Antingen satsar ni allt krut på Familjeliv och lägger ner BT eller så ser ni till att den här sidan funkar. 

    För min del så blir jag mindre och mindre sugen på att gå in här för varje dag som går.

  • Äldre 3 Jul 05:46

    Chicita: Word

  • Äldre 3 Jul 12:54
    Chicita skrev 2014-07-02 17:40:50 följande:
    Jag håller med!
  • Aniara­4
    Äldre 3 Jul 13:22
    Chicita skrev 2014-07-02 17:40:50 följande:

    För min del så blir jag mindre och mindre sugen på att gå in här för varje dag som går.


    +1
    Tittar in ibland, ser förstasidan med nästan bara annonser, ser inte en enda röd siffra, inget har hänt i någon tråd... (den här var undantaget idag!)

    Gäspar, surfar vidare...
  • Äldre 3 Jul 14:12
    Aniara4 skrev 2014-07-03 13:22:40 följande:
    +1
    Tittar in ibland, ser förstasidan med nästan bara annonser, ser inte en enda röd siffra, inget har hänt i någon tråd... (den här var undantaget idag!)

    Gäspar, surfar vidare...

    Fast om du klickar på det lilla kugghjulet i forumet (ovanför trådarna) så kan du välja att inte se annonserna nu :D


    Så det är i alla fall en sak som funkar

    *gör vågen*

  • Äldre 3 Jul 14:45

    Det är en lång tråd o orkar inte läsa allt men....

    Varför kan man inte lägga in bilder från i paden eller mobiler? Måstealltid logga in på dator för att kunna göra det, irriterande då jag mest använder i pad eller telefon...

  • Äldre 3 Jul 14:52

    jag har konstant att jag har 1 oläst inlägg i mina favouritttrådar.


    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jul 15:08

    måste den där förbannade popupp fönstret med reklamen komma varje gång man går tillbaka till forumet. det räcker väl med när man loggar in, och att bannern ligger där, trött på thomas järvheden och petra mede skiten nu,,,


    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jul 16:26
    Nightrod skrev 2014-07-03 15:08:14 följande:

    måste den där förbannade popupp fönstret med reklamen komma varje gång man går tillbaka till forumet. det räcker väl med när man loggar in, och att bannern ligger där, trött på thomas järvheden och petra mede skiten nu,,,


    Jag la in en ad-block. 


    Skulle inte orka logga in annars ens

  • Äldre 4 Jul 11:52

    Jag kommer inte in i forumet, hoppas det är tillfälligt? Nu måste jag välja en kategori vilket gör att jag tappar intresset. Vill komma till forumet och få en överblick.

    Och jag undrar också varför man inte kan ladda upp bilder eller citera från plattan och mobilen. Iallafall kan inte jag det :-P

  • Äldre 7 Jul 17:18
    Chicita skrev 2014-07-02 17:40:50 följande:

    Det kan nu gå en hel dag och det sista inlägget jag skrev i har inte fått fler svar, och det ligger ändå kvar på förstasidan i forumet.


    När jag blev medlem här så gällde det att hänga med. Om man inte kikade in på en dag så kunde man ha 20 favorittrådar med flera sidor olästa inlägg i varje tråd samt alla nya trådar som skapades. 

    Det är dags att vakna och göra något.
    Antingen satsar ni allt krut på Familjeliv och lägger ner BT eller så ser ni till att den här sidan funkar. 

    För min del så blir jag mindre och mindre sugen på att gå in här för varje dag som går.


    Word Chicita! 
    Jag har inte varit här på forumet så länge men det verkar inte vara särskilt populärt längre. Har läst lite gamla trådar som var VÄLDIGT aktiva, ex månadstrådar från förra och förrförra året men årets är mer sega.. Varje dag man går in ser man samma bilder och trådar som är "senaste", inte så inspirerande!

    Tröttnade folk när det strulade kanske eller har det blivit mindre och mindre under en lång tid? (Vet inte hur gamla BT var) 

    Tycker att det är synd, för det är i sånt här planerande som man VERKLIGEN behöver all hjälp man kan få och kunna ta del av andras erfarenheter! 
  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 13 Jul 23:01

    Går det att byta nick någonstans? Har letat men ej funnit..

  • Äldre 14 Jul 11:36
    LinaNordstrom skrev 2014-07-13 23:01:45 följande:

    Går det att byta nick någonstans? Har letat men ej funnit..


    Jag har också letat efter det, även mailat till flera kontaktpersoner för BT men ej fått svar från någon.. 
  • Äldre 29 Sep 11:54

    Till och från står det att jag har ett nytt privat medelande, men när jag klickar på ikonen så har jag inget.


    Live free, ride free
  • Äldre 29 Sep 12:04
    Nightrod skrev 2014-09-29 11:54:48 följande:

    Till och från står det att jag har ett nytt privat medelande, men när jag klickar på ikonen så har jag inget.


    Testa att logga in på gamla.brollopstorget.se och se om det ligger i den inkorgen
  • Äldre 29 Sep 12:23
    Chicita skrev 2014-09-29 12:04:15 följande:
    Testa att logga in på gamla.brollopstorget.se och se om det ligger i den inkorgen
    ahh det funkade
    Live free, ride free
  • Äldre 29 Sep 15:43
    Nightrod skrev 2014-09-29 12:23:31 följande:
    ahh det funkade

    Jag hittade en "tillsägelse" jag skulle ha fått för typ 3 månader sedan där. (alltså 3 månader innan jag hittade den... har inte loggat in på gamla sidan nu på kanske 3-4 månader igen :P)


    Men den fanns inte här i min inkorg utan det var bara sådär att ibland hade jag ett "osynligt" meddelande.


    Nåväl, när jag undrade varför jag fått en tillsägelse så bad dom om ursäkt, det skulle inte ha kommit någon, dom hade visst gjort ett dubbelfel :P

Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter