• Äldre 18 Mar 15:56
    35543 visningar
    150 svar
    150
    35543

    FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter

    Lanseringen av nya Bröllopstorget gick bra och vi tackar er för alla synpunkter och ert överseende med buggar. Här kommer vi att samla vanliga frågor och svar om sajten. Rapportera gärna in problem.

    Var är min bröllopshemsida, önskelistan och verktygen för t.ex bordsplacering?
    Alla verktyg hittar du via den gamla sajten. Här finns en länk: http://gamla.brollopstorget.se/ De gamla sidorna kommer att finnas kvar så länge behovet finns. Ett par verktyg kommer att lanseras på nya sajten framöver. För dig som ska starta en ny bröllopshemsida rekommenderar vi det nya bloggverktyget.

    Finns inte emotegubbarna kvar?
    Tyvärr inte, men vi tittar över möjligheten att lägga ut gubbarna igen.

    Går det inte att uppdatera trådstart?
    Den funktionen kommer att komma inom kort.

    Vad menas med medlemsgrupp?
    Ibland kanske man vill prata lite mer privat. Du väljer själv om du vill ha en sluten eller öppen grupp, om trådarna ska synas i forumet eller inte. Starta din egen grupp och bjud in dina vänner! Du hittar våra medlemsgrupper här:
    www.brollopstorget.se/forum/group

    Hur gör jag för att blogga?
    Gillar du att blogga så finns nu vårt nya och funktionella bloggverktyg. Skriv om ditt bröllop, din dag eller precis vad du känner för. Du hittar bloggverktyget här: www.brollopstorget.se/bloggar

    Vad har hänt med Köp & sälj?
    Vi har förenklat Köp & sälj så att det bygger på samma funktion som forumet. Du hittar enkelt det du behöver eller vill sälja i vårt Köp & Sälj forum. www.brollopstorget.se/forum/28

    Hur ändrar jag min status från singel till gift?
    Under hem/inställningar/profil.

    Vi kommer att fylla på med frågor och svar eftersom.

  • Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter
  • Äldre 3 Jun 15:25
    #91

    ... 22 inlägg anmälda (se ovan) 

  • Äldre 4 Jun 09:35
    #92
    Plättis skrev 2014-06-03 12:28:44 följande:

    Kul att alla profilbilder är tillbaka, men mindre kul att det numera är omöjligt att ladda upp bilder till bloggverktyget :(


    Japp nu har vi fått tillbaka våra profilbilder
    Vad händer när du försöker ladda upp bilder via bloggverktyget?

    Jag ber teknik kika på det här!
  • Äldre 4 Jun 09:36
    #93
    Chicita skrev 2014-06-03 15:23:02 följande:

    Nu har jag anmält 19 inlägg av en spammande fotograf.


    Jag har fått svar att ni har "vidtagit åtgärder" efter dom 8 första anmälningarna, men fortfarande sitter personen och spammar.


    Varför kan man inte anmäla personen för?
    Vad enkelt om jag nu hade kunnat klicka på nicket (eller någon icon) och gjort en anmälan och talat om att "denna person spammar" och så hade ni kunnat gå in och raderat alla inlägg som den personen gjort...


    Jag uppmärksammar vår support om detta så får de kika på vad det rör sig om
  • Äldre 4 Jun 09:58
    #94
    Forumvärd skrev 2014-06-04 09:36:18 följande:
    Jag uppmärksammar vår support om detta så får de kika på vad det rör sig om

    Bra, jag tror det blev 28 anmälda inlägg till slut i går innan personen slutade spamma.


    Till slut var jag så irriterad att jag skickade ett rätt elakt meddelande till personen och frågade om denne var läskunnig eftersom dom inte kunde läsa reglerna *visslar*

  • Plätti­s
    Äldre 4 Jun 15:34
    #95

    Så här ser det ut när jag försöker ladda upp bilder. Vissa av dem har varit uppladdade förut med av mystisk anledning försvunnit i samma veva som profilbilderna kom tillbaka.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plätti­s
    Äldre 16 Jun 15:26
    #96

    Jag kan inte skriva i forumet utom via min telefon. Oavsett webbläsare får jag inte upp rutan man ska skriva i.

    Och via telefonen kan jag inte bifoga bilder, så jag kan inte visa problemet. Däremot kunde jag ladda upp en skärmdump i mitt galleri, så där kan man titta om man vill se problemet.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 16 Jun 17:52
    #97

    Plättis, det är likadant för mig :(


  • Äldre 16 Jun 18:07
    #98

    kan inte heller skriva inlägg  !
    Inte kunnat det på flera dagar nu!!

    nu sitter jag via gamla sajten och det suger eftersom allt nytt som skrivs inte syns här..... 

     

  • Äldre 16 Jun 18:52
    #99

    och ja varför kan jag inte se gamla trådar på nya sajten?

    Har nu suttit och läst igenom flera gamla trådar som inte finns på min nya sida, trots att jag skrev i dom bara dagarna före nya sajten lanserades....  

    och gamla trådar jag nu skrivit i syns inte bland favoriterna på nya sajten...

    Sitter med båda sidorna uppe...  klart förvirrande...

    den här tråden finns tex inte alls i mina favoriter på nya sajten....  trots att jag skrivit i den flertalet ggr...

     

  • Äldre 16 Jun 18:55
    Plättis skrev 2014-06-16 15:26:02 följande:

    Jag kan inte skriva i forumet utom via min telefon. Oavsett webbläsare får jag inte upp rutan man ska skriva i.

    Och via telefonen kan jag inte bifoga bilder, så jag kan inte visa problemet. Däremot kunde jag ladda upp en skärmdump i mitt galleri, så där kan man titta om man vill se problemet.


    Plättis skrev 2014-06-16 15:26:02 följande:

    Jag kan inte skriva i forumet utom via min telefon. Oavsett webbläsare får jag inte upp rutan man ska skriva i.

    Och via telefonen kan jag inte bifoga bilder, så jag kan inte visa problemet. Däremot kunde jag ladda upp en skärmdump i mitt galleri, så där kan man titta om man vill se problemet.


    Kan inte heller skriva inlägg!
Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter