• Äldre 18 Mar 15:56
    35520 visningar
    150 svar
    150
    35520

    FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter

    Lanseringen av nya Bröllopstorget gick bra och vi tackar er för alla synpunkter och ert överseende med buggar. Här kommer vi att samla vanliga frågor och svar om sajten. Rapportera gärna in problem.

    Var är min bröllopshemsida, önskelistan och verktygen för t.ex bordsplacering?
    Alla verktyg hittar du via den gamla sajten. Här finns en länk: http://gamla.brollopstorget.se/ De gamla sidorna kommer att finnas kvar så länge behovet finns. Ett par verktyg kommer att lanseras på nya sajten framöver. För dig som ska starta en ny bröllopshemsida rekommenderar vi det nya bloggverktyget.

    Finns inte emotegubbarna kvar?
    Tyvärr inte, men vi tittar över möjligheten att lägga ut gubbarna igen.

    Går det inte att uppdatera trådstart?
    Den funktionen kommer att komma inom kort.

    Vad menas med medlemsgrupp?
    Ibland kanske man vill prata lite mer privat. Du väljer själv om du vill ha en sluten eller öppen grupp, om trådarna ska synas i forumet eller inte. Starta din egen grupp och bjud in dina vänner! Du hittar våra medlemsgrupper här:
    www.brollopstorget.se/forum/group

    Hur gör jag för att blogga?
    Gillar du att blogga så finns nu vårt nya och funktionella bloggverktyg. Skriv om ditt bröllop, din dag eller precis vad du känner för. Du hittar bloggverktyget här: www.brollopstorget.se/bloggar

    Vad har hänt med Köp & sälj?
    Vi har förenklat Köp & sälj så att det bygger på samma funktion som forumet. Du hittar enkelt det du behöver eller vill sälja i vårt Köp & Sälj forum. www.brollopstorget.se/forum/28

    Hur ändrar jag min status från singel till gift?
    Under hem/inställningar/profil.

    Vi kommer att fylla på med frågor och svar eftersom.

  • Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter
  • Äldre 27 Mar 14:42
    #61

    Jag anmälde ett dubbelpostat inlägg, vilket brukar fixas. Finns ju ingen anledning att posta samma sak flera gånger...

    Fick till svar:
    Efter att ha granskat det anmälda inlägget, finner vi att det inte uppfyller villkoren för hets mot folkgrupp

    ???
    ööööh... Hur får man "dubbelpostat" till "hets mot folkgrupp" ? 

  • Äldre 27 Mar 15:32
    #62

    Dom sista dagarna har sidan kraschat rätt ofta för mig också. 
    Flera gånger om dagen alltså.
    Av och till är det varje gång jag klickar på något på sidan för att komma till en tråd/ svara i en tråd eller gå till senaste inläggen eller startsidan.
    Ibland funkar det bra ett par timmar.

    Är det för att ni jobbar med sidan? Eller vad är det som pågår? 

  • Äldre 27 Mar 16:04
    #63

    Idag är sidan såååå seg. Hoppas det fixar sig. Inte roligt när man sitter och ska försöka ta sig in på en tråd och det kan ta upp till 10 minuter innan man är inne eller så laddas inte sidan alls. 

  • Äldre 29 Mar 19:37
    #64

    Hej, hur kan jag ladda upp bilder? Jag har bara tillgång till min padda och det verkar inte fungera alls. Eller gör jag något fel?

  • Äldre 29 Mar 20:11
    #65
    Janda skrev 2014-03-29 19:37:40 följande:

    Hej, hur kan jag ladda upp bilder? Jag har bara tillgång till min padda och det verkar inte fungera alls. Eller gör jag något fel?


    Jag tror inte att dom har gjort något speciellt i nya versionen för bilduppladdningen och i gamla versionen så gick det inte (eller i alla fall sällan) att ladda upp från padda eller telefon.
    Prova om du kan surfa via en annan browser. Jag får frågan via mobilen ibland om jag vill använda chrome istället för det jag brukar använda. Så det kanske funkar på paddan också?  
  • Äldre 29 Mar 20:43
    #66
    Chicita skrev 2014-03-29 20:11:52 följande:

    Jag tror inte att dom har gjort något speciellt i nya versionen för bilduppladdningen och i gamla versionen så gick det inte (eller i alla fall sällan) att ladda upp från padda eller telefon.

    Prova om du kan surfa via en annan browser. Jag får frågan via mobilen ibland om jag vill använda chrome istället för det jag brukar använda. Så det kanske funkar på paddan också?  


    Tack för snabbt svar, ska försöka byta browser.
  • Äldre 31 Mar 08:07
    #67
    elisabethahlman skrev 2014-03-19 22:16:44 följande:

    Jag har problem med önskelistan på operativsystemen Windows och Android, däremot fungerar det på iOS. Det är alltså oberoende av webläsare. Problemet är att när man har angett efter att ha gått in på vår bröllopssida klickar på önskelistan och har angett lösenordet så kommer man till listan med alla presenter, men när man därefter klickar på en present för att visa detaljerna om just den presenten så måste man ange lösenordet på nytt (vilket man inte ska behöva göra) och därefter kommer man åter till sidan med listan med alla presenter. Det går alltså inte att få upp detaljerna om en viss present, utan datorn glömmer alltså bort att man redan har angett lösenordet hela tiden så att man aldrig kommer åt detaljerna och kan boka en present. Jag skulle önska att detta åtgärdas snarast eftersom gästerna kommer behöva tillgång till önskelistan.


    Vi har precis samma problem och flera gäster har hört av sig för att bokningsfunktionen inte fungerar. Finns det någon lösning i sikte?
  • Äldre 27 Apr 00:28
    #68

    Fy attans va tråkigt det är med bilderna som inte går att ladda upp.

    Vad är det för vits att ha en köp o sälj om folk inte kan lägga upp bild på klänning/slöja/skor som dom säljer. Hela köp o sälj tappar liksom sin poäng.

    Tur för BT att det inte finns några andra, bättre forum för just bröllop, annars hade nog inte många stått ut på denna sidan tyvärr..

  • Äldre 27 Apr 12:22
    #69

    Måste ni verkligen ha Köp/sälj blandat med vanliga foruminlägg? Det är ju helt värdelöst. Tar ju upp halva sidan. Vore det inte enklare att ha Köp/sälj på en egen del, så de som är intresserade lätt kan hitta och vi som inte är intresserade slipper irrirtera oss? 

    Sen det här med väldigt gamla trådar... Snälla, snälla ta bort sånt som är 4-5 år gammalt, det är ytterst sällan relevant information i dem. Fel priser, produkter som är utgångna etc. Så fort någon av misstag postar i en gammal tråd så puffas den upp och annat flyttas ner. Oerhört irriterande... 

    Sen vore det inte fel att kunna redigera sina egna inlägg... Det skulle förkorta trådarna om man slapp skriva nytt inlägg så fort man ska rätta något!

    Ok, nu har jag gnällt färdigt! ;)

  • Äldre 27 Apr 14:45
    #70
    teres77 skrev 2014-04-27 12:22:52 följande:

    Måste ni verkligen ha Köp/sälj blandat med vanliga foruminlägg? Det är ju helt värdelöst. Tar ju upp halva sidan. Vore det inte enklare att ha Köp/sälj på en egen del, så de som är intresserade lätt kan hitta och vi som inte är intresserade slipper irrirtera oss? 

    Sen det här med väldigt gamla trådar... Snälla, snälla ta bort sånt som är 4-5 år gammalt, det är ytterst sällan relevant information i dem. Fel priser, produkter som är utgångna etc. Så fort någon av misstag postar i en gammal tråd så puffas den upp och annat flyttas ner. Oerhört irriterande... 

    Sen vore det inte fel att kunna redigera sina egna inlägg... Det skulle förkorta trådarna om man slapp skriva nytt inlägg så fort man ska rätta något!

    Ok, nu har jag gnällt färdigt! ;)



    Håller verkligen med teres77 där, speciellt punkt 2 och 3. Maxat irriterande
Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter