• Äldre 18 Mar 15:56
    35535 visningar
    150 svar
    150
    35535

    FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter

    Lanseringen av nya Bröllopstorget gick bra och vi tackar er för alla synpunkter och ert överseende med buggar. Här kommer vi att samla vanliga frågor och svar om sajten. Rapportera gärna in problem.

    Var är min bröllopshemsida, önskelistan och verktygen för t.ex bordsplacering?
    Alla verktyg hittar du via den gamla sajten. Här finns en länk: http://gamla.brollopstorget.se/ De gamla sidorna kommer att finnas kvar så länge behovet finns. Ett par verktyg kommer att lanseras på nya sajten framöver. För dig som ska starta en ny bröllopshemsida rekommenderar vi det nya bloggverktyget.

    Finns inte emotegubbarna kvar?
    Tyvärr inte, men vi tittar över möjligheten att lägga ut gubbarna igen.

    Går det inte att uppdatera trådstart?
    Den funktionen kommer att komma inom kort.

    Vad menas med medlemsgrupp?
    Ibland kanske man vill prata lite mer privat. Du väljer själv om du vill ha en sluten eller öppen grupp, om trådarna ska synas i forumet eller inte. Starta din egen grupp och bjud in dina vänner! Du hittar våra medlemsgrupper här:
    www.brollopstorget.se/forum/group

    Hur gör jag för att blogga?
    Gillar du att blogga så finns nu vårt nya och funktionella bloggverktyg. Skriv om ditt bröllop, din dag eller precis vad du känner för. Du hittar bloggverktyget här: www.brollopstorget.se/bloggar

    Vad har hänt med Köp & sälj?
    Vi har förenklat Köp & sälj så att det bygger på samma funktion som forumet. Du hittar enkelt det du behöver eller vill sälja i vårt Köp & Sälj forum. www.brollopstorget.se/forum/28

    Hur ändrar jag min status från singel till gift?
    Under hem/inställningar/profil.

    Vi kommer att fylla på med frågor och svar eftersom.

  • Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter
  • Äldre 25 Mar 21:56
    #51

    En liten fråga....
    Vart sjutton har ni gjort av reglerna.

    Och varför har ni döpt om Känsliga rummet till Anonyma rummet?

    Det känns ju som ett steg i fel riktning när det är många som har påpekat problemen med anonymitetsfunktionens uttnyttjande. 

  • Äldre 26 Mar 08:20
    #52
    Chicita skrev 2014-03-24 20:54:13 följande:
    Jag kunde inte lägga upp bilder från datorn när jag testade sist, jag har inte bytt browser eller gjort något annat mot när jag la upp bilder senast på gamla bröllopstorget.

  • Äldre 26 Mar 08:21
    #53
    Chicita skrev 2014-03-24 20:54:13 följande:
    Jag kunde inte lägga upp bilder från datorn när jag testade sist, jag har inte bytt browser eller gjort något annat mot när jag la upp bilder senast på gamla bröllopstorget.
    Prova igen
    Det kan ha varit en bugg som åtgärdats. Jag laddade upp via FF.
  • Äldre 26 Mar 08:23
    #54
    Chicita skrev 2014-03-25 21:56:44 följande:

    En liten fråga....
    Vart sjutton har ni gjort av reglerna.

    Och varför har ni döpt om Känsliga rummet till Anonyma rummet?

    Det känns ju som ett steg i fel riktning när det är många som har påpekat problemen med anonymitetsfunktionens uttnyttjande. 


    Rubrik för reglerna finns men tyvärr så strular texten. Jag anmälde det som en bugg igår. Hoppas att det löser sig inom kort

    Känsliga Rummet har bytt namn till Anonyma Rummet. Det är bara en rubrik ändring och det kommer fortfarande att gälla speciella regler för att posta i den delen.
  • Äldre 26 Mar 08:52
    #55
    Forumvärd skrev 2014-03-26 08:21:16 följande:
    Prova igen
    Det kan ha varit en bugg som åtgärdats. Jag laddade upp via FF.
    Provade i går och då gick det :) 
    Forumvärd skrev 2014-03-26 08:23:36 följande:
    Rubrik för reglerna finns men tyvärr så strular texten. Jag anmälde det som en bugg igår. Hoppas att det löser sig inom kort

    Känsliga Rummet har bytt namn till Anonyma Rummet. Det är bara en rubrik ändring och det kommer fortfarande att gälla speciella regler för att posta i den delen.
    Jo jag såg det, när jag klickade på rubriken så hamnade jag i "känsliga/anonyma rummet" utan att hitta några regler.
    Hade tänkt kopiera in dom i går på ett lämpligt ställe ;)
     
  • Äldre 26 Mar 09:02
    #56

    Jag undrade just samma sak om reglerna och reagerade på samma sak om "Anonyma rummet". Hm...


  • Äldre 26 Mar 09:35
    #57

    Jag får inte längre mail när någon skrivit i min tråd. Ska det vara så eller är det något fel?

  • Äldre 26 Mar 09:52
    #58
    Kjell Präst skrev 2014-03-26 09:35:57 följande:

    Jag får inte längre mail när någon skrivit i min tråd. Ska det vara så eller är det något fel?


    Hej hej!

    Ett ärligt svar är att jag har vet inte men jag kan ta reda på det åt dig
    På gamla BT så kunde man ju klicka i en ruta i samband med att man startade en tråd om det var så att man ville få ett mejl om någon svarade i tråden.
    Den rutan verkar vara borta nu på nya BT men jag hör mig för om den möjligtvis dyker upp senare
    Ha det gott
    Charlotte
  • Äldre 26 Mar 10:02
    #59

    Ta


    Forumvärd skrev 2014-03-26 09:52:04 följande:
    Hej hej!

    Ett ärligt svar är att jag har vet inte men jag kan ta reda på det åt dig
    På gamla BT så kunde man ju klicka i en ruta i samband med att man startade en tråd om det var så att man ville få ett mejl om någon svarade i tråden.
    Den rutan verkar vara borta nu på nya BT men jag hör mig för om den möjligtvis dyker upp senare
    Ha det gott
    Charlotte
    Tack för svar. Blir ju märkligt annars, om man ska behöva gå in stup i kvarten för att kolla om någon möjligtvis svarat, eller -i mitt fall- frågat, något.
  • Äldre 26 Mar 10:15
    #60
    Kjell Präst skrev 2014-03-26 10:02:35 följande:

    Ta


    Tack för svar. Blir ju märkligt annars, om man ska behöva gå in stup i kvarten för att kolla om någon möjligtvis svarat, eller -i mitt fall- frågat, något.
    Ja det förstår jag
    Jag ska försöka återkomma med ett svar så fort som möjligt.
Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter