• Äldre 18 Mar 15:56
    35522 visningar
    150 svar
    150
    35522

    FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter

    Lanseringen av nya Bröllopstorget gick bra och vi tackar er för alla synpunkter och ert överseende med buggar. Här kommer vi att samla vanliga frågor och svar om sajten. Rapportera gärna in problem.

    Var är min bröllopshemsida, önskelistan och verktygen för t.ex bordsplacering?
    Alla verktyg hittar du via den gamla sajten. Här finns en länk: http://gamla.brollopstorget.se/ De gamla sidorna kommer att finnas kvar så länge behovet finns. Ett par verktyg kommer att lanseras på nya sajten framöver. För dig som ska starta en ny bröllopshemsida rekommenderar vi det nya bloggverktyget.

    Finns inte emotegubbarna kvar?
    Tyvärr inte, men vi tittar över möjligheten att lägga ut gubbarna igen.

    Går det inte att uppdatera trådstart?
    Den funktionen kommer att komma inom kort.

    Vad menas med medlemsgrupp?
    Ibland kanske man vill prata lite mer privat. Du väljer själv om du vill ha en sluten eller öppen grupp, om trådarna ska synas i forumet eller inte. Starta din egen grupp och bjud in dina vänner! Du hittar våra medlemsgrupper här:
    www.brollopstorget.se/forum/group

    Hur gör jag för att blogga?
    Gillar du att blogga så finns nu vårt nya och funktionella bloggverktyg. Skriv om ditt bröllop, din dag eller precis vad du känner för. Du hittar bloggverktyget här: www.brollopstorget.se/bloggar

    Vad har hänt med Köp & sälj?
    Vi har förenklat Köp & sälj så att det bygger på samma funktion som forumet. Du hittar enkelt det du behöver eller vill sälja i vårt Köp & Sälj forum. www.brollopstorget.se/forum/28

    Hur ändrar jag min status från singel till gift?
    Under hem/inställningar/profil.

    Vi kommer att fylla på med frågor och svar eftersom.

  • Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter
  • Äldre 19 Mar 22:55
    #21
    elisabethahlman skrev 2014-03-19 22:16:44 följande:

    Jag har problem med önskelistan på operativsystemen Windows och Android, däremot fungerar det på iOS. Det är alltså oberoende av webläsare. Problemet är att när man har angett efter att ha gått in på vår bröllopssida klickar på önskelistan och har angett lösenordet så kommer man till listan med alla presenter, men när man därefter klickar på en present för att visa detaljerna om just den presenten så måste man ange lösenordet på nytt (vilket man inte ska behöva göra) och därefter kommer man åter till sidan med listan med alla presenter. Det går alltså inte att få upp detaljerna om en viss present, utan datorn glömmer alltså bort att man redan har angett lösenordet hela tiden så att man aldrig kommer åt detaljerna och kan boka en present. Jag skulle önska att detta åtgärdas snarast eftersom gästerna kommer behöva tillgång till önskelistan.


    Nu fungerar det helt plötsligt på Chrome på min Android mobil, men fortfarande inte i den andra webbläsaren i mobilen och inte i någon webbläsare på Windows.
  • Äldre 20 Mar 09:14
    #22

    jag har just nu bara ett litet, men irriterande problem - när jag trycker på aviseringar så kommer det ju en lista på trådar där det finns olästa inlägg. men en del vill jag inte kolla på, och nu är det 13 st. vill då gärna markera alla händelser som lästa. men det GÅR INTE! liiite irriterande då man till slut har MASSA aviseringar. för övrigt en bra ny sida =)

  • salt15
    Äldre 20 Mar 19:15
    #23

    Tycker inte om nya bröllopstorget. Ser rörigt ut. Och varför är köp och sälj annonserna blandade med trådar och dessutom markerade i ful-gult?
    Och var är budgetverktyget?
    Hur länge finns gamla bröllopstorget kvar? Är dom kopplade så att alla trådar och inlägg finns i båda? 

  • Äldre 20 Mar 22:59
    #24

    Hej!

    Den delen om att ni inte har tagit med "verktygen" i nya bröllopstoget utan hänvisar till den gamla sidan och att den kommer att finnas kvar så länge behovet finns.. Det skrämmer mig då jag har hela vår planering, bordsplacering och gästlista för vårt bröllop där, som kommer att äga rum nästa år, då jag tycker att dessa verktyg verkligen är superbra!! Varför har ni inte tagit med er den funktionen till den nya sidan och vilka två verktyg är det som ni kommer att lansera även på den här sidan? och kommer då den informationen som man har samlat i sina verktyg att flyttas med? Behöver jag vara orolig över att all vår planering kommer att försvinna?

    Jag tycker det är VÄLDIGT synd om inte verktygsfunktionerna kommer att finnas kvar då det är det absolut bästa med hela sidan. Det är verkligen till jätte stor hjälp när man planerar! Så snälla flytta över det även till nya sidan!

    MVH
    /Orolig medlem 

  • Äldre 21 Mar 08:26
    #25

    Go´morron!

    Då samlar jag ihop era frågor och återkommer!

  • Äldre 21 Mar 08:26
    #26
    Aline83 skrev 2014-03-19 17:37:01 följande:

    Jag kan fortf inte logga in på mina meddelanden? Den gamla bröllopssidan funkar inte heller...hur ska ja göra??????


    Kommer du inte in i din inbox eller är det trådar som spökar?
  • Äldre 21 Mar 08:28
    #27
    zero skrev 2014-03-19 17:43:55 följande:

    Hej!
    Det finns som några andra skriver, buggar gällande privata meddelanden. En av dem är det alla skriver men två andra grejer också.
    Det går inte att göra radbrytningar (jag har inte lyckats med det iaf) något som jag hoppats på för det kan bli så oerhört bökigt att läsa annars. Och sen går det inte att kopiera länkar (händer ju ibland att de delar sig) men det går liksom inte att kopiera dem för att klistra in dem i webläsaren.


    Händer det när du använder dator, mobil eller oberoende av vad du sitter med?
  • Äldre 21 Mar 08:28
    #28
    zero skrev 2014-03-19 18:01:50 följande:

    Jag har en annan fråga också. Kommer det någonsin gå att kunna ändra (redigera) sina egna inlägg?
    Annars måste jag nog bli seriöst bättre på att uttrycka mig hehe.
    Försöker räkna mina egna "DOH's" i förhållande till hur många gånger jag önskar att jag kunde ändra det jag precis skrivit.

    Aline, du är helt enkelt förbliven ;)
     


    Jag hoppas att det ska komma en redigeringsfunktion så småning om. Men jag vet inte i dagsläget hur det ser ut på den fronten
  • Äldre 21 Mar 09:08
    #29

    Jag har en fråga om bloggarna. Jag kan inte se någon förhandsvisning, varken av teman, inlägg osv. Jag kan inte heller se någon statistik. Vad kan det tänkas bero på mån tro?
     


  • Äldre 21 Mar 09:17
    #30
    salt15 skrev 2014-03-20 19:15:07 följande:

    Tycker inte om nya bröllopstorget. Ser rörigt ut. Och varför är köp och sälj annonserna blandade med trådar och dessutom markerade i ful-gult?
    Och var är budgetverktyget?
    Hur länge finns gamla bröllopstorget kvar? Är dom kopplade så att alla trådar och inlägg finns i båda? 


    Hej hej!

    Jag hoppas att du kommer att tycka om den så småning om!

    Jo Köp&Sälj annonserna är gula därför att det ska vara klart och tydligt att det handlar om annonser. Anledningen att de nu ligger i forumet är att det ska bli lätt att hitta det man söker.
Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter