• Äldre 17 Mar 10:10
    4292 visningar
    13 svar
    13
    4292

    18 veckor kvar, någon som vill kämpa med mig?

    Söker vänner som också behöver gå ner i vikt och vill följas åt. Vi kan skicka viktrapporter varje vecka, tipsa om bra mat och recept. Peppas och hjälpas åt.

    Väger idag 79 kg och min drömvikt är 65 kg. Jag strävar i alla fall att gå ner 10 kg under dessa 18 veckor som är kvar till mitt bröllop vilket inte låter helt orimligt. Vägde under 70 innan mina barn men har inte lyckas gå ner igen.

    Mitt mål är att konditionsträna 2 gånger i veckan (van löpare och tränar ibland spinning)
    Vill även styrketräna 2 ggr i veckan (plankan, armhävningar, magövningar) Lättare övningar utan vikter.
    Har även träningskort och målet är att köra ett styrkepass i veckan (tabata eller core).

    Har småbarn och kommer äta ganska "normalt"  men mindre portioner och räkna kcal genom appen Lifesum, undvika snabba kolhydrater och onyttigheter som godis, fika och snacks. Räknar förstås med att kunna synda ibland vid speciella tillfällen. Har några fester framför mig och en romatisk weekend med blivande maken.

    Så finns det några som vill följas åt??? Jag startar idag på 79 kg.

    Kram!

  • Svar på tråden 18 veckor kvar, någon som vill kämpa med mig?
  • Äldre 17 Mar 10:34
    #1

    Hej kära du!
    Jag har ganska exakt 6 månader på mig, men jag är gärna med dig, då jag oxå vill gå ner en del i vikt inför den stora dagen  :) 

  • Äldre 17 Mar 10:35
    #2

    Jag är på!

    18 veckor kvar här med, bröllopsfest 20/7. Vågar inte väga mig, men hoppas gå ner två storlekar i alla fall. :) 

    Jag började jogga förra veckan (C25K) och planerar göra det 3ggr/v. Går också en timme om dagen. Hinner nog inte träna mer än så just nu.  

  • Äldre 17 Mar 11:02
    #3

    12 veckor till mitt bröllop och jag har 6-10 kg kvar att gå ner. Startade på 82,4 kg för  lite mer än 2 månader sedan och väger nu 71. En liten bit kvar ;)

  • Äldre 17 Mar 12:29
    #4

    Vad roligt att vi är flera

    Hur vill ni ha hjälp? Ska vi summera varje måndag och berätta hur det gått?

    "14juni2014" hur har du lyckatas så bra? Superduktigt!

    "Utvandrare" är C25K ett schema från Runkeeper? Jag har valt ett program därifrån mest för att få inspiration och variera löpträningen.

  • Äldre 17 Mar 13:03
    #5

    Jag vill också hänga på! Så peppar vi varandra!

    Jag har 5½ månad kvar till bröllopet. Målvikt: under 60kg.
    Väger idag.. tjaa jag har faktiskt ingen våg men någonstans runt 66-69kg.

    Får väga mig på paketvågen på jobbet ;) + att jag kommer mäta med måttband!

  • Äldre 17 Mar 13:39
    #6

    Jag har drygt fem månader på mig och vill helst hinna gå ner ca 15kg till.
    Gick med i Viktväktarna i höstas och har gått ner 10,3kg.

    Jag räknar allt jag äter och promenerar 40-50 minuter 4 gånger i veckan. Har tänkt byta ut någon av promenaderna mot att träna på crosstrainern en gång i veckan.

  • Äldre 17 Mar 16:02
    #7
    Jomsan skrev 2014-03-17 12:29:45 följande:

    Vad roligt att vi är flera

    Hur vill ni ha hjälp? Ska vi summera varje måndag och berätta hur det gått?

    "14juni2014" hur har du lyckatas så bra? Superduktigt!

    "Utvandrare" är C25K ett schema från Runkeeper? Jag har valt ett program därifrån mest för att få inspiration och variera löpträningen.


    Ja jag tycker det låter bra att man summerar varje måndag. Dock har jag vägning på fredagar men det blir bra. 

    Jag har lagt om kost och träning helt. Inget godis eller någon skräpmat ALLS. Det är lätt för mig att jag hamnar i gamla vanor om jag äter sånt. Ligger på 1300 kcal om dagen och tränar inte speciellt mycket på gymmet, men jag går längre promenader med hunden varje dag. Har väldigt lätt för att gå ner i vikt dock väldigt lätt för att gå upp också..
    Äter på regelbunda tider och försöker hålla mig aktiv.
  • Äldre 17 Mar 17:48
    #8

    Vi har ju en aktiv viktnedgångspepp-tråd annars som ni är välkomna att hänga på! :) 

  • Äldre 18 Mar 12:32
    #9

    frkmaria - kändes som om dessa trådar var ganska inaktiva? Ska kika :)

    Jag ska också äta 1300 kcal enligt Lifesum. Räknar inte grönsaker och frukt dock men allt annat förs in.

    Tips på nyttiga mellanmål? Jag har fått höra att kvarg blandat med Fun Light smakar som yoghurt, i den kan man ha nyttig musli. Ska testa det

  • Äldre 18 Mar 12:52
    #10

    Jag ska inte gå ner, snarar upp och strama till kroppen. Kör senhård styrketräning nu och snittar 2000kalorier/dag. 

    Bra mellanmål med högt proteinintag: keso, fruk och nötter. Avodako, räkor och pressad citron över. Fruktsallad med serranoskinka och fruktvinäger (kanon gott).

    Kvarg i alla dess former, dock inte den smaksatta vanilj (socker i den), kvarg är en bra bas i kalla såser oxå. Jag brukar använda den till röror, skinkröra, räkröra osv
     

  • Äldre 18 Mar 13:08
    #11

    Wiiie! Vägde mig idag! 65.5kg!

  • Äldre 18 Mar 19:26
    #12

    Jomsan - ja. Det var ju därför jag startade en aktiv. Anledningen till att jag nämnde den är för att jag inte vill att den ska bli inaktiv och ju fler då desto bättre! :) Istället för att konkurera med varandra.. ;) 

  • Äldre 19 Mar 09:41
    #13

    Ok då hoppar jag in i den andra tråden :) Häng med alla ni andra också.

    Tossen va härligt, bra gjort! Längar också efter mina resultat. Jag har en förmåga att vara så bestämd att gå ner i vikt i ungefär två-tre veckor, sen händer det något och jag kommer in i dåliga vanor igen. Jag hoppas ni kan vara min inspiration att fortsätta på rätt väg.

Svar på tråden 18 veckor kvar, någon som vill kämpa med mig?