• Äldre 13 Mar 20:38
    8777 visningar
    25 svar
    25
    8777

    Sommar bröllop 2015

    Hej.

    Jag och sambon planerar att gifta oss nästa sommar, ett litet bröllop med endast dom närmsta. Våran budget är 20000 och jag undrar om vi verkligen kan hålla oss till det.
    Det blir 40 vuxna och 10 barn inklusive oss själva, om alla kan komma vill säga.
    Ringar mellan 3-5000kr
    Jag tänkte beställa klänning från jjshouse, det landar på ca 2-4000kr.
    Sambons kostym kostar runt 1000kr
    Min syster som ska vara tärna betalar sin egna klänning.
    Smink och hår står två kompisar för, den ena tjejen kan även göra bröllopstårtan bara jag betalar ingredienserna. Så det blir ungefär 3-700kr.
    Maten tänkte jag laga själv med hjälp av mamma, det blir mellan 1-1500kr.
    Alkoholen köper vi i tyskland för ca 1500kr
    Dessutom ska mamma, syrran, jag och några kompisar göra inbjudningskorten själva så där sparar vi in lite pengar med. Det kommer kosta runt 5-600 om jag räknat rätt.
    Pappa kan fixa musik+ljus för en billig peng 500
    Lokalen kostar runt 1200kr
    Blommorna runt 3-500

    Det här är saker jag har räknat ut nu och om jag räknar med det dyraste så landar det på ca 16500 och då är inte transport från kyrkan inräknat eller allt pappersarbete. Jag känner att jag säkert glömt bort något så kan ni hjälpa mig att fullända listan?

    Sen har jag aldrig planerat bröllop innan så jag vet lixom inte riktigt vad jag ska göra och när jag ska göra allt.. Är det någon som har en bra To Do List som jag kan få låna.

    /nervös stressad tjej :D

  • Svar på tråden Sommar bröllop 2015
  • Äldre 17 Mar 16:29
    #11
    schober skrev 2014-03-17 16:24:15 följande:
    Vi firar vår 3års dag den 02 april så ett litet tag är det. Ni då?

    Vad tråkigt att det blir så en så skyndad bröllopsdag för er. Stå på dig! Det är ju faktiskt er dag, så vill du vara i klänningen längre så tycker jag att du ska övertala sambon lite haha ;) 
    Åh skoj :) Vi firar 3 år i juni och i september har vi varit förlovade i 3 år. Vi förlovade oss väldigt fort :) Men känns de rätt så gör det :)

    Jag skall försöka men känner det på mig bara. Så var det vid svärfars bröllop,snabbt i lokalen sen var det bara typ fest/alkohol hemma hos de. Vi dopet för min dotter han man inte ta fikat och äta upp det, innan de rulla ut tårtan var på att vi skulle ta och öppna pressenterna,sen var de igång snabbt och städa och allt. Innan jag och sambon sagt nåt eller hunnit med själva någonting. Ne det var tydligen bästa så, så folk inte tröttnade och var uttråkade. Känns väldigt ledsamt. Man gifter ju sig ändå bara en gång.  
  • Äldre 6 Apr 15:30
    #12

    Här är en till som planerar bröllop sommaren 2015! Jag skulle gärna gifta mig redan i sommar och hålla det väldigt enkelt, men (hör och häpna!) min sambo vill ha en ganska stor fest så vi har bestämt oss för augusti 2015!

    Jag vill hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt, men det visar sig vara svårare och svårare ju mer jag räknar på det! ;) Kommer försöka göra det mesta själv, trots att jag verkligen inte är speciellt pysslig av mig! Men det kliar verkligen i fingrarna nu och jag vill bara sätta igång med inbjudningar och dylikt!!!

    Jag har tur som har en frisörsyster som jag hoppas kommer hjälpa mig med både smink och hår. Min kusin är konditor och en av mina kusiners sambo äger en blomsteraffär! Så jag hoppas verkligen att de kan tänka sig att hjälpa till! :)

    Vi kommer bli ca. 60 pers under vigseln och "minglet" och sedan ca. 30 under festen!
    Hoppas kunna hålla mig runt 30 000, men vi får väl se hur det går :) 

  • Äldre 22 Apr 16:49
    #13

    Hejsan,
    tänker lite som någon annan. Känns det inte väldigt lite på mat? Vad hade ni tänkt servera? Men kanon om ni får ihop mat för dem pengen.

    Vi planerar med bröllop 2015, bor i Stockholm men ska ha bröllopet i Skåne.
    Det blir 100 bjudna men med tanke på avståndet kan jag tänka mig att en del stockholmare faller bort så tror ca 80 gäster.

    Imorgon har jag telefonmöte med ansvarig för lokal där vi vill vara men hör att nästa sommaren är ett populärt år att gifta sig så hoppas det finns datum till oss.
    Vi ska be om en offert och se vad det hamnar på, dem har kuvertpris för maten (då ingår allt med severing osv...) sen får man ta med egen dricka så vi kommer hyra dit en bartender.
    Håller tummarna för att jag kan boka dem imorgon!

  • Äldre 22 Apr 16:59
    #14

    Vi planerar att gifta oss i juni 2015!
    Vi har bara planerat lite än så länge, men när vi kollade på vår prelimenär-bjuda-lista så verkar det bli ca 100 gäster...
    Oh, man skulle verkligen vilja bjuda alla men vi kommer nog inte ha råd med det så gränsen måste ju dras nånstan.

    Just nu letar vi lokal i Skaraborg eller Värmland!

  • Äldre 23 Apr 15:52
    #15

    Vi ska gifta oss på pingstafton, 23/5-15 (är väl lite gräs mellan vår/sommar men ändå :p)
    Vi vill ha en borgelig vigsel utomhus och har i dagsläget 71 gäster. Maten ska vi ha catering, buffé, och vår budget ligger just nu på ca 60.000kr. 
    Dock har våra föräldrar sagt att de vill vara med och bidraga lite, så då funderar vi på att utöka med live-musik, men det är inte klart än.

    Vi ska åka upp till Värmland (vi kommer båda därifrån, men bor nu i Gbg) och kika på de två lokaler vi just nu väljer emellan över kristihimmelsfärd, så vi får se miljöerna i liksom rätt tid och så :)

    Jag tycker det är så svårt med gästlistan, skulle vilja bjuda många fler :p

  • Äldre 24 Apr 08:56
    #16

    Håller med dig Trattk­antare­llen.
    Jag tycker också det är svårt med gästlistan. Man kan ju bjuda hur många som helst känns det som. Vi har rätt stora familljer så bara NÄRMSTA släkten blir 60 pers. Sen nära vänner med respektive så är vi uppe i 100 bjudna. Hade kunnat bjuda 100 till men håller oss till dem närmsta!

  • Äldre 28 Apr 14:16
    #17
    Smultrontopp skrev 2014-04-24 08:56:22 följande:

    Håller med dig Trattk­antare­llen.
    Jag tycker också det är svårt med gästlistan. Man kan ju bjuda hur många som helst känns det som. Vi har rätt stora familljer så bara NÄRMSTA släkten blir 60 pers. Sen nära vänner med respektive så är vi uppe i 100 bjudna. Hade kunnat bjuda 100 till men håller oss till dem närmsta!


     precis samma här! Vill verkligen kunna bjuda alla men det har vi varke råd eller plats för :P
  • Äldre 2 Jul 22:43
    #18

    Hej!
    Vi planerar att gifta oss nästa sommar, år 2015. Antingen i slutet av juni eller i början på juli.

    Räknade precis ihop gästlistan jag skrivit, och med ALLA så är det 74 pers.. Hur stor budget tror ni man behöver till det? Jag är verkligen inte ute efter något lyxbröllop, jag pluggar och karln jobbar, samt att vi har ett barn, så det blir att spara varje månad i ett år nu. Tänkte om det finns nån som vet någonstans där man kan kolla "snittet" för olika bröllop osv? Man kan få ett vackert och minnesvärt bröllop TROTS "låg" budget! Räcker 20.000-25.000 kr?


    Har redan kikat på inbjudningar och man vill ju verkligen beställa! :) Kyrka och sånt är inte bokat, ska faktiskt ringa imorgon och kolla om kyrkan är ledig, är ju ganska viktigt... ;) De datumen som är aktuella är 27 juni eller 4 juli.

  • Äldre 28 Jul 21:27
    #20

    Vi planerar också att gifta oss den 4:e Juli 2015.

    Är precis färdigstuderade/i sluttampen av studier och kommer ha hunnit jobba 10 vs 4 månader när det är dags. Planen är att hålla oss kvar på studentnivå utgiftsmässigt (vi klarar nog att leva på nudlar ett tag till :P) för att kunna spara riktigt mycket dessa månader. Med lite tidigare sparpengar och ett litet bidrag från päronen skall vi nog få ihop det. Vi vill framför allt prioritera att ha en riktigt rolig fest tillsammans med våra vänner. Därför springer gästlistan lätt iväg... Och det är verkligen middagen som blir den stora utgiften för oss. Vi räknar med 1000 kr per gäst. 

    Amanda Falkman, du har rätt i att budget för fotografering inte räknats med tidigare i tråden. Ser dessutom att du är Göteborgsbaserad och vill verkligen ge dig en eloge för en fin portfolio. Vad tar du för en session? 

  • Äldre 9 Aug 18:33
    #21

    Gå gärna med i gruppen Bröllop 2015! :D

    www.facebook.com/groups/1446517022280196/

  • Äldre 8 Sep 12:05
    #22

    planerar oxå bröllop 2015 men inget datum bestämt, jag skulle vilja gifta mig utomhus. kan man göra det kyrkligt oxå eller bara borligt

  • Äldre 17 Sep 13:27
    #23

    Hej allihopa. Var länge sen nu jag var inne men varit så fullt upp här hemma,så inte hunnit med. Men vi har nu fått brev hem att kyrkan är bokat för våran vigsel. Så den 6 Juni 2015 kl 16 kommer vi och gifta oss. :) Känns overkligt,men skoj och spännande. :) Men samtidigt så stressigt och nervöst. Orolig över hur vi skall hinna med och få ihop allt och så. Sambon har inte så mycket tankar på allt och tycker allt är lugnt för vi har ju såå mycket tid på oss. Men 9 månader går fort!! Hur långt har ni andra kommit? :)

  • Himla
    Äldre 17 Sep 18:43
    #23
    iserhills skrev 2014-09-08 12:05:15 följande:

    planerar oxå bröllop 2015 men inget datum bestämt, jag skulle vilja gifta mig utomhus. kan man göra det kyrkligt oxå eller bara borligt


    Ja du kan gifta dig kyrkligt utomhus så länge du har en präst ;) Prata med den församling/präst ni tänkt er om hur var och när.
  • Äldre 12 Oct 21:21
    #24

    Hej!

    Jag tänkte hoppa in här om det går bra? Vi har nyligen förlovat oss, efter 10 år tillsammans och ett barn. Hihihi. Äntligen! Bröllop är planerat till 16 maj 2015. Det blir ett borgerligt bröllop hos familjen i Dalarna.

    Om ni vill veta mer om mig så är jag alltså en Dalkulla, bosatt i Stockholm. Jag jobbar som bröllops- och familjefotograf i mitt lilla nystartade företag. Om ni vill ha tips på fotografer till bröllop eller kanske till och med vill anlita mig så kika gärna in på www.ceciliapihl.se  Men inte den 16 maj då :P

    Idag hämtade vi våra förlovningsringar och så passade jag på att beställa vigselring också. Lika bra när jag hittade en perfekt som dessutom var nedsatt i pris Jag får hämta den på onsdag och sedan får den ligga och vänta tills i maj...


    Bröllop 16/5 2015 I Jobbar som bröllopsfotograf www.ceciliapihl.se
  • Äldre 27 Oct 15:13
    #25

    Till alla er som bor i närheten av Kalmar, missa inte att få massor av inspiration till era bröllop på Fest och Bröllopsmässan den 9e november!

    Smycken, klänningar, cateringföretag, hotell, underhållning, bröllopsfixare,
    fotografer, hudvård och massa annat!Glad

    brollopsmassasydost.se/

    //Elisa

Svar på tråden Sommar bröllop 2015