• Äldre 12 Mar 15:04
    3583 visningar
    11 svar
    11
    3583

    Sydafrika

    Hejsan! Jag har länge varit sugen på att upptäcka Sydafrika. Jag har fått tips om att Camps Bay ska vara ett magiskt resmål med vingårdar, vackra stränder och massor annat kul!

    Är det någon här som har varit där?

    Jag hittade den här sidan där man kan hyra hus. Ser ju helt fantastiskt ut!

    www.campsbaysouthafrica.com/ 

  • Svar på tråden Sydafrika
  • Äldre 19 Mar 16:05
    #1

    Åh Sydafrika är mitt drömresmål! Den här bilden fick jag av en vän som varit i Camps Bay . Magiskt!

  • Äldre 27 Mar 09:03
    #2

    Men alltså WOW! Så himla vackert! 

    Visst ser det ut som den villan som jag länkade till där nere på stranden? Där hade jag velat bo och dricka vin :D

    Hur länge var hon i Camps Bay och var det på Bröllopsresa? 

    Kram 

  • Äldre 10 Apr 13:47
    #3
    Ullevi skrev 2014-03-27 09:03:46 följande:

    Men alltså WOW! Så himla vackert! 

    Visst ser det ut som den villan som jag länkade till där nere på stranden? Där hade jag velat bo och dricka vin :D

    Hur länge var hon i Camps Bay och var det på Bröllopsresa? 

    Kram 


    Ja det verkar helt underbart, hon var där med sin man på en resa bara, ingen bröllopsresa :) Fanns gott om fina vingårdar i området berättade hon så nu blir även jag sugen på att åka ner! Och ja det är nog den villan, rätt bra läge minst sagt!
  • Äldre 11 Apr 00:07
    #4

    Vi var där nu över julen riktigt fint dock ligger det på atlant kusten så 12-14 grader i vattnet så ingen strand för badkrukor

  • Äldre 24 Apr 11:17
    #5
    Hejsvejs skrev 2014-04-11 00:07:41 följande:

    Vi var där nu över julen riktigt fint dock ligger det på atlant kusten så 12-14 grader i vattnet så ingen strand för badkrukor


    Nej vattnet verkar vara lite kyligt, men är det så året runt? 
  • Äldre 24 Apr 15:11
    #6

    Jag var i sydafrika för två år sen, i ett ställe som hette Umhlanga. Det var ett turistområde, men därifrån är det lätt att ta sig med bil till både fina och fattiga ställen. Ett väldigt bra safari låg i närheten med, men kommer dock inte ihåg vad den hette:)

  • Äldre 24 Apr 22:24
    #7

    Vi har just bokat bröllopsresa till Sydafrika och Mauritius. Var i Sydafrika för två år sen och vi båda älskade det. Jag började till och med dricka rött vin där. Helt underbara viner. Denna gången blir det underbara Kapstaden, Stellenbosch, Pilanesberg och sen en kortis i Johannesburg. Därefter 1 vecka sol och bad på Mauritius. På vägen hem stannar vi till tre nätter i Dubai. Vi har bokat genom Sydafrikaresor, de är super duktiga och trevliga. Camps bay var väldigt fint, men kallt i vattnet, vi var där i slutet av februari. Rekommenderar Sydafrika starkt.

  • Äldre 24 Apr 23:17
    #8
    Tjörnbrud skrev 2014-04-24 22:24:40 följande:

    Vi har just bokat bröllopsresa till Sydafrika och Mauritius. Var i Sydafrika för två år sen och vi båda älskade det. Jag började till och med dricka rött vin där. Helt underbara viner. Denna gången blir det underbara Kapstaden, Stellenbosch, Pilanesberg och sen en kortis i Johannesburg. Därefter 1 vecka sol och bad på Mauritius. På vägen hem stannar vi till tre nätter i Dubai. Vi har bokat genom Sydafrikaresor, de är super duktiga och trevliga. Camps bay var väldigt fint, men kallt i vattnet, vi var där i slutet av februari. Rekommenderar Sydafrika starkt.


    Vilken månad åker ni på bröllopsresan? Vi vill åka till samma ställen som er, men hört att de är regnperiod i juli när vi vill åka.
  • Äldre 25 Apr 09:30
    #9
    Millan skrev 2014-04-24 23:17:02 följande:

    Vilken månad åker ni på bröllopsresan? Vi vill åka till samma ställen som er, men hört att de är regnperiod i juli när vi vill åka.


    Vi kommer åka i november.
  • Äldre 3 Sep 15:08
    #10
    Millan skrev 2014-04-24 23:17:02 följande:
    Vilken månad åker ni på bröllopsresan? Vi vill åka till samma ställen som er, men hört att de är regnperiod i juli när vi vill åka.
    Gud vad härligt! Är det alltid kallt i vattnet på den sidan? Camps Bay ligger väl väldigt nära Kapstaden?
  • Äldre 1 Oct 11:11
    #11
    JohannaE skrev 2014-09-03 15:08:03 följande:
    Gud vad härligt! Är det alltid kallt i vattnet på den sidan? Camps Bay ligger väl väldigt nära Kapstaden?
    Ja det ska ligga en timme ifrån ungefär om jag har förstått det rätt! Har du kollat in sidan? www.campsbaysouthafrica.com

    Där kan du läsa på lite om sevärdheterna i området :)
Svar på tråden Sydafrika