• Äldre 10 Mar 19:45
    3184 visningar
    2 svar
    2
    3184

    Jag vill överraska min man med något men VAD?

    Jag vill jättegärna överraska min man på vår bröllopsmiddag med något, men har inga roliga ideér!
    Jag vill helst inte hålla ett tal, då jag tycker det är superjobbigt!

    Hjälp!

  • Svar på tråden Jag vill överraska min man med något men VAD?
  • Äldre 11 Mar 09:23
    #1
    LillaCaroline skrev 2014-03-10 19:45:42 följande:
    Jag vill jättegärna överraska min man på vår bröllopsmiddag med något, men har inga roliga ideér!
    Jag vill helst inte hålla ett tal, då jag tycker det är superjobbigt!

    Hjälp!
    Hej!

    Jag är inne på samma spår som du, jag känner att jag vill göra något för min blivande under kvällen på middagen. Jag har nog tänkt att hålla ett litet tal, och sen avsluta med överasskningen . Som blir en resa till London och en sittning med en av hans favorittatuerare (min blivande jobbar som tatuerare), jaa iallafall så tror jag att det blir såhär, vet inte riktigt än.

    Kanske kan det vara en överasskning med något ni skall göra tillsammans efteråt, eller så kanske du har tagit dit någon som sjunger eran låt. Eller i vilka banor tänker du? :)

    Lycka till!
  • Alylly­ra
    Äldre 11 Mar 10:22
    #2

    Jag kände likadant. Så jag anmälde ett tal till våra toastmasters och sa att jag ville göra "något". Sen tänkte jag att jag skulle komma på vad jag skulle göra senare, men det blev inte riktigt tid till det... Så när det väl var min tur så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra eller säga, men jag ställde mig upp ändå, för jag tänkte att jag kommer ångra mig om jag inte gör det.

    Så jag berättade helt enkelt historen om hur vi träffades och blev tillsammans. Det var en historia som jag kunde utantill, så det behövdes inga förberedelser eller papper. Och flera av de som satt med på middagen var involverade i historien, så jag kunde referera till dem och fråga om de kom ihåg samma saker som jag osv...

    Jag har inte så jättemånga minnen av det, men det blev tydligen bra för det var en och annan som grinade ;) Och det var enkelt för mig eftersom jag bara kunde tala från hjärtat. Och så avslutade jag med ett (riktigt dåligt) skämt som jag hade gått och grunnat på en tid Skrattande

    Jag kan till 100 % rekommendera att göra något. Sen om det är ett tal, en sång, en dikt eller vad det nu kan vara, det avgör man själv. Ett tips är att göra något som man är bekväm med och som man kan göra utan alltför mycket ansträngning och förberedelser. Man har tillräckligt med anspänning ändå under dagen, utan att behöva oroa sig för det också.

Svar på tråden Jag vill överraska min man med något men VAD?