• Äldre 6 Mar 23:47
    6350 visningar
    6 svar
    6
    6350

    Blommor i håret

    Jag vill ha blommor i håret när jag gifter mig men behöver inspiration. Jag har svårt att hitta några bra inspirationsbilder där modellen inte har långt hår. Jag har axellångt hår ungefär och vill inte ha löshår. Är det någon som har några tips?

  • Svar på tråden Blommor i håret
  • Äldre 7 Mar 08:23
    #1

    Jag ska också ha blommor i håret och tänkte förbereda ett diadem med ståltråd så jag kan sätta färska blommor på på morgonen. Så att det blir fint och blommigt utan att bli midsommarkrans, typ... Finns massor av bilder på pinterest.com om du söker på "flower crown"

    Är för övrigt rätt trött på att alla brudar man ser på amerikanska hemsidor har jäkla midsommarkransar! För oss i Sverige som vill ha blommor i håret och gifter sig veckan efter midsommar känns det jättekonstigt... Söker verkligen efter bra info om blomsterfrisyrer som inte är kransar!

  • Äldre 7 Mar 09:55
    #2

    jag hade en blomkrans, kostade 250 kr och gjordes av floristen för att matcha buketten :) jag bad dem göra den sporadiskt så den inte skulle likna en midsommarkrans och det var ett väldigt enkelt sätt att ha blommor i håret på så vis :) och så körde jag bara vanlig lockar till det


  • Äldre 7 Mar 09:57
    #3

    Jättefint Marolo! Precis så vill jag också ha! Snyggt utan att bli alltför midsommaraktigt =)

  • Äldre 7 Mar 10:00
    #4

    Jag har också axellångt hår. Ska ha den här frisyren och det går faktiskt, se bild på mig nedan (lite slarvig testuppsättning där dock).


  • Äldre 7 Mar 10:35
    #5
    lk09nni skrev 2014-03-07 09:57:57 följande:
    Jättefint Marolo! Precis så vill jag också ha! Snyggt utan att bli alltför midsommaraktigt =)
    ja precis, när jag först sa till mina kompisar att jag skulle ha krans trodde de att jag menade en tjock midsommarkrans haha förstår inte riktigt vad de tänkte, blommor är jättefint men en midsommarkrans är att ta i :)
  • Äldre 7 Mar 21:28
    #6

    Jättefina båda två! Marolo, vad är det för blommor? Jag vill dock inte ha krans utan mer i längderna, och ska inte ha någon direkt uppsättning. Men kul att se att det finns andra varianter än långa svallande löshårsfrisyrer! Fler tips mottages gärna om någon har?

Svar på tråden Blommor i håret