• Äldre 6 Mar 22:38
    4590 visningar
    2 svar
    2
    4590

    Litet bröllop nära/i Stockholm, hjälp!

    Hej! Jag och min blivande man har i nästan ett år planerat vårt bröllop. I Grekland. Nu har det gått snett och på grund av bristande ekonomi kan våra nära och kära inte vara med. Så vi blev tvungna att tänka om.
    Nu behöver vi hjälp med tips. Vi har budget 20 000 kr. I detta ska ingå: mat, dryck, lokal, dekorationer, om möjligt även transporter till/från kyrkan/lokalen. Vi blir 14 personer, varav 4 barn. Snälla hjälp oss! Vi ska gifta oss i augusti, den 22a! 

  • Svar på tråden Litet bröllop nära/i Stockholm, hjälp!
  • Äldre 7 Mar 08:12
    #1

    Med 14 personer och 20 000 kronor kommer ni väldigt långt!

    Kan bara tipsa om vad jag hade hade för planer innan vi spikade Gotland: 

    Järfälla Kyrka i Gamla Barkarby är jättefin - på gångavstånd därifrån finns fina gammeldags värdshuset Lasse-Maja som knappast behöver mycket dekorationer (gammalt och fint inuti) med bröllopsmenyer för ca 1100 kr/pers inklusive vinpaket och dekoration med säsongens blommor. Totalpris 15400 vilket lämnar 4600 att dekorera med.

    Har ni vigseln i någon av innerstadskyrkorna har ni ju oändliga möjligheter till restaurangbesök också... 

  • Äldre 23 Jun 21:28
    #2

    Läste en tråd om att låta en av blomsterhandlarna på Hötorget fixa blommorna. Jag var där med en brud som jag hjälpte inför deras stora dag och köpte blommor. Avsevärt mycket billigare. Kommunens vigselförättare är ju gratis förutom rese ersättning. Vissa båt klubbar har jätte fina medlems stugor som man kan hyra för en billig peng och sedan ha pasta buffe.

Svar på tråden Litet bröllop nära/i Stockholm, hjälp!