• Äldre 2 Mar 19:40
    21325 visningar
    34 svar
    34
    21325

    Morgongåva till mannen?

    Någon som har tips på morgongåva till min man?


    Så himla svårt! Han vill inte ha manchettknappar, secretbox vet jag inte heller....klocka har han....


    Vet inte vad jag ska hitta på?


    Får inte heller vara allt för dyrt. Kollat på silverkedja att kunna hänga ringen i när han arbetar men det känns ju inte så himla kul heller....

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Äldre 5 Mar 14:08
    #21

    Chicita: vilken tur att jag uppfyller alla 3 "måsten" ;)

  • Äldre 5 Mar 14:36
    #22
    Sandra01 skrev 2014-03-05 13:16:16 följande:

    Måste fråga... NÄR ger man morgongåvan??? Samma dag man ska gifta sig eller morgonen efter????


    Kalaspinglan: har du någon bild på fiske-manchetterna??+ Sååå himla bra idé!!!!!!! Var beställde du dom? Är dom i guld då???? Pris? Tusen frågor :)


    Vi bytte morgongåvor dagen efter bröllopet.

    Nä, har tyvärr ingen bild på manschettknapparna, men de är gjorda i silver (manschettknappar i guld blir nog väääldigt dyrt). Knapparna har rödingar (en av makens favoritarter= som motiv. Rödingarna har oxiderat silver som rygg, och roséguld på magen/buken. Guldsmeden råkar vara väldigt fiskeintresserad han också, så han var noga med att de skulle se naturtrogna ut.

    Jag beställde manschettknapparna hos en liten, fristående guldsmedsaffär som tillverkar alla smycken själva. Det tog ca 3-4 veckor från skiss tills jag kunde hämta knapparna. Knapparna blev dyra (typ 8000-9000 kr Skäms), men jag ville slå på stort och inte pruta på något. Jag anade dessutom att min man skulle köpa ett dyrt smycke till mig, så jag ville ge något i samma prisklass.

    Jag tror att man säkert kan få ett par specialgjorda manschettknappar billigare, speciellt om man kan utgå från ett par fabrikstillverkade knappar och "lägga till" motivet på ytan som syns. De knappar jag beställde är alltigenom handgjorda, så det drog ju upp priset en del.

    Om man vill beställa något speciellt smycke är det bara att gå in till några mindre guldsmeder (alltså inte jättekedjorna) och berätta om sin idé. Jag visste inte riktigt vad jag var ute efter när jag gick in till guldsmeden, men vi pratade lite och han lovade att återkomma med skisser. Det tog några dagar och sen hade jag skisser  och prisuppgift i mailen.
  • Äldre 6 Mar 09:00
    #23

    Ok! nu måste jag testa en idé på er!

    Jag funderar på att köpa en handgjord weekendväska i läder till min blivnade make - det är något han kommer ha användning av och något som kommer hålla länge - vad tror ni?

  • Äldre 6 Mar 09:09
    #24
    Katarina skrev 2014-03-06 09:00:36 följande:
    Ok! nu måste jag testa en idé på er!

    Jag funderar på att köpa en handgjord weekendväska i läder till min blivnade make - det är något han kommer ha användning av och något som kommer hålla länge - vad tror ni?
    Detta är något som jag, i egenskap av modeintresserad, skulle uppskatta mycket, speciellt om det är riktigt kvalitetsläder som åldras väl. 
  • Monica­84
    Äldre 25 Mar 16:50
    #25

    Vet inte heller vad jag ska ge, men funderar på att foto mig i en studio men lite sexiga underkläder, möjligen bröllopsunderkläderna och ge ett litet album till honom For his eyes only of course

  • Äldre 25 Mar 19:35
    #26

    Jag har köpt en klockan i titan till min blivande. Och den har jag graverat, vårt bröllopsdatum i. Han hade redan en klocka, men den började bli lite sliten. Och denna ska tydligen inte behövas bytas batteri på. Laddas av ljuset! Dessutom har jag beställt ett par manschettknappar som han ska få på morgonen den dagen vi gifter oss! :)

  • Äldre 3 Apr 11:50
    #27

    Sezzie, har ni gift er redan? Blev han glad i så fall? Funderar på att sno din idé, skulle nog vara uppskattat av maken :D

  • Äldre 7 Apr 17:10
    #28
    SandraCerne skrev 2014-04-03 11:50:54 följande:

    Sezzie, har ni gift er redan? Blev han glad i så fall? Funderar på att sno din idé, skulle nog vara uppskattat av maken :D


    Nej, jag gifter mig i juli- men har visat båda hans bästa vänner & de sa att oooh det skulle jag med vilja ha- så jag är garanterat helsäker på att han kommer gilla det. Grabbarna var säkra på att han skulle bli superglad :)
  • AkJ
    Äldre 20 May 16:27
    #29

    Jag ahr också svårt att komma på något! Har rykte om mig att vara bra på presenter, men nu står det still. Vill att det är något han verkligen uppskattar, och vill att det är något som finns kvar. Och så måste det vara personligt för oss två. (En komis fick ett Nintendo Wii av sin man. Det är sex år sedan de gifte sig och det är inte ens öppnat än ...). Det kan få kosta upp till 5 000 kronor. 

    Har ni några tips?

    Han använder inte smycken. Har haft manschettknappar en gång sedan jag träffade honom för tio år sedan. Har en dyr klocka. 

    Han är en resväsknörd så har funderat på en kabinväska i hans märke. Han vill ha det väldigt mycket, men kanske inte så skojigt? Tänkte i så fall sätta på en "just married-bagagelapp".

    Ska jag hitta någon fantastisk dryck? Han nördar på whisky, öl och tequila. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 20 May 17:02
    #30
    AkJ skrev 2014-05-20 16:27:35 följande:

    Ska jag hitta någon fantastisk dryck? Han nördar på whisky, öl och tequila. 


    Har inte koll på priserna.


    Men hos Mackmyra (svenskt whiskymärke) kan du sätta ihop din egen whiskytunna, alltså kombinera sorter eller välja bland färdiga blandningar och då få din egen tunna hos dom med din egen whisky :) 

  • Äldre 20 May 18:53
    #31

    Jag ska beställa en sån här till min sambo som morgongåva.

    www.etsy.com/se-en/listing/176109785/handmade-mens-leather-toiletry-case-dopp&ga_view_type=gallery&ref=sr_gallery_4

    Den kan han använda på smekmånaden direkt efter bröllopet tänkte jag. Sen är det riktigt fint skinn så jag räknar med att det blir en gåva "för livet". Tänkte lägga till brodyr på insidan där det ska stå "Till min man" och vårt bröllopsdatum.

    Har även köpt matchande klockor från Daniel Wellington som jag tänkte lägga i neccessären. "Istället för matchande träningsoveraller". Lite på skämt alltså :) han älskar klockor och till mig hittade jag en med våra temafärger på armbandet så kunde inte låta bli. Blir en fin påminnelse om bröllopsdagen varje gång jag har den på mig. Sambon får sina favoritfärger. Känner mig jättenöjd :)

  • AkJ
    Äldre 20 May 23:07
    #32
    Chicita skrev 2014-05-20 17:02:06 följande:

    Har inte koll på priserna.

    Men hos Mackmyra (svenskt whiskymärke) kan du sätta ihop din egen whiskytunna, alltså kombinera sorter eller välja bland färdiga blandningar och då få din egen tunna hos dom med din egen whisky :) 


    Ska genast kolla upp, tack!
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 9 Jun 22:34
    #33

    Fina och roliga manchettknappar (och väldigt mycket annat fint!) finns på www.notonthehighstreet.com

    Har beställt en gång från dom (special beställd stämpel till save the date-korten) och det gick hur smidigt som helst.

  • Äldre 10 Jun 10:35
    #34

    Jag tror att jag ska ge honom antingen en PS4 eller delar av Streetserien för whiskey.

Svar på tråden Morgongåva till mannen?