• Äldre 2 Mar 19:40
    21335 visningar
    34 svar
    34
    21335

    Morgongåva till mannen?

    Någon som har tips på morgongåva till min man?


    Så himla svårt! Han vill inte ha manchettknappar, secretbox vet jag inte heller....klocka har han....


    Vet inte vad jag ska hitta på?


    Får inte heller vara allt för dyrt. Kollat på silverkedja att kunna hänga ringen i när han arbetar men det känns ju inte så himla kul heller....

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Äldre 5 Mar 11:19
    #11

    Jag tycker det är så svårt med morgongåva till min blivande make!

    Jag vill köpa något som han kommer kunna ha kvar länge. Funderar på manchettknappar - men det har han ju så sällan, funderar på smycken - men han använder inte smycken utöver sin ring och klocka.

    Känns nästan som en omöjlighet att få till det här!

  • Äldre 5 Mar 11:24
    #12
    Katarina skrev 2014-03-05 11:19:55 följande:
    Jag tycker det är så svårt med morgongåva till min blivande make!

    Jag vill köpa något som han kommer kunna ha kvar länge. Funderar på manchettknappar - men det har han ju så sällan, funderar på smycken - men han använder inte smycken utöver sin ring och klocka.

    Känns nästan som en omöjlighet att få till det här!

    Det är verkligen så svårt! Min blivande vill absolut inte ha manchettknappar. Jag har frågat om & om igen men han vet inte vad han vill ha. Han får väl behålla smartboxen som minne sedan efter ölprovningen. För mig känns det roligare att ge honom en upplevelse- & detta får då bli med hans bästa vän. Jag tror han kommer uppskatta det :)


    (sedan vet jag inte om ålder spelar in, men kan i alla fall tillägga att han är 22år gammal)

  • Äldre 5 Mar 12:40
    #13

    Jag tror inte det är en tvekan om att han kommer uppskatta ölprovning, det tror jag iofs att min blivande man också skulle ha gjort!

    Det är mer att jag vill ge honom något som finns kvar, så som ett smycke, men kanske inte just det. Något han kommer ha kvar när vi blir gamla, något som blir för honom som min morgngåva blir för mig....

  • Äldre 5 Mar 12:45
    #14

    Jo det är ju sant. Funderade med på något som kan vara kul att behålla....om han ska på ölprovning kanske han skulle kunna få ett ölglas med inristat namn med eller nåt....? Om jag har pengar över till det ;D

  • Äldre 5 Mar 12:54
    #15

    Måste man ge morgongåva? Det är inget vi pratat om. Eller ska det va dn överraskning? Hur ffunkar det?

  • Äldre 5 Mar 13:10
    #16
    Maria466 skrev 2014-03-05 12:54:20 följande:
    Måste man ge morgongåva? Det är inget vi pratat om. Eller ska det va dn överraskning? Hur ffunkar det?
    Nej man måste inte...

    Du har 3 måsten när du ska gifta dig - allt annat är valfritt (eller tja relativt, det kan finnas regler om vad man får och inte får göra men det har mer med ettikett att göra Flört )

    1- Du måste ha någon att gifta dig med
    2- Ni måste ha en godkänd hindersprövning
    3- Den som viger er måste ha giltig vigselrätt

    Sen kan du köpa morgongåvor, gästgåvor eller ha en färgad klänning, ring eller inte osv... Du blir gift ändå, det lovar jag Flört 
  • Äldre 5 Mar 13:16
    #17

    Måste fråga... NÄR ger man morgongåvan??? Samma dag man ska gifta sig eller morgonen efter????


    Kalaspinglan: har du någon bild på fiske-manchetterna??+ Sååå himla bra idé!!!!!!! Var beställde du dom? Är dom i guld då???? Pris? Tusen frågor :)

  • Äldre 5 Mar 13:26
    #18
    Sandra01 skrev 2014-03-05 13:16:16 följande:

    Måste fråga... NÄR ger man morgongåvan??? Samma dag man ska gifta sig eller morgonen efter????


    Kalaspinglan: har du någon bild på fiske-manchetterna??+ Sååå himla bra idé!!!!!!! Var beställde du dom? Är dom i guld då???? Pris? Tusen frågor :)


    Vissa säger att det är samma morgon som bröllopet har jag märkt, men jag tror jag läste i boken att det ska vara morgonen efter bröllopet- första morgonen som man & hustru? Det har jag alltid trott :)
  • Äldre 5 Mar 13:31
    #19
    Sandra01 skrev 2014-03-05 13:16:16 följande:

    Måste fråga... NÄR ger man morgongåvan??? Samma dag man ska gifta sig eller morgonen efter????


    Morgonen efter är det enligt tradition.
    Men då många morgongåvor är sånt som man vill ha på sig på bröllopet så har många flyttat det till samma dag (typ det är ju lite onödigt att få manchettknapparna dagen efter man hade användning av dom Flört ) 
  • Äldre 5 Mar 13:33
    #20

    Nu har jag i alla fall bestämt mig; min morgongåva blir en ölprovning för två. Till det har jag nu skickat efter ett graverat ölglas med våra namn & bröllopsdatum. Då får han en fysisk gåva med så han sedan kan minnas provningen ;D


    Mycket stolt över mitt val & jag tror han kommer bli både förvånad & glad!

Svar på tråden Morgongåva till mannen?