• Äldre 2 Mar 19:40
    21331 visningar
    34 svar
    34
    21331

    Morgongåva till mannen?

    Någon som har tips på morgongåva till min man?


    Så himla svårt! Han vill inte ha manchettknappar, secretbox vet jag inte heller....klocka har han....


    Vet inte vad jag ska hitta på?


    Får inte heller vara allt för dyrt. Kollat på silverkedja att kunna hänga ringen i när han arbetar men det känns ju inte så himla kul heller....

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Äldre 2 Mar 20:02
    #1

    Jag har samma problem jag. Manchettknappar ska han få när vi firar förlovningsdagen, så han kan ha de på bröllopsdagen. 

  • Äldre 2 Mar 20:08
    #2

    Jag har funderat på ett upplevelsepaket men jag vet inte...det får ju vara nära med- i alla fall relativt nära...! Eller tatuering har han ju pratat om men det är så himla svårt!

  • Äldre 2 Mar 20:57
    #3

    Har han något intresse/hobby du skulle kunna utgå från? T.ex. fixa nån grej som anspelar på intresset?

    Jag beställde manschettknappar med fisketema (min man är väldigt inbiten sportfiskare) från en guldsmed, dvs. guldsmeden designade och tillverkade ett par unika knappar till min man.

    Jag ville gärna ge ett konkret grej, som han kan använda i många år. I och för sig har min man rätt många par manschettknappar redan, men ett par unika knappar har ändå ett annat affektionsvärde än de masstillverkade han köpt/fått vid andra tillfällen.

  • Äldre 3 Mar 09:58
    #4

    En klocka brukar vara ett stående tips i sådana här trådar. För min del kändes det hopplöst, min man har aldrig smycken, aldrig klocka, extremt sällan manschettknappar och inget intresse för whiskey eller något så att man kunde beställa fina glas (bra tips annars...). Min man fick en halvakustisk gitarr (stålsträngad). Det blev perfekt för honom! Så mitt tips är att känna efter vad din blivande har för intressen och på något sätt bidra till det intresset med något som han, som Kalaspinglan säger, kan använda i många år. Om det sedan är graverade whiskey-glas eller en klocka eller något superfint fiskespö eller vad det kan vara tror jag spelar mindre roll. I det här fallet är det verkligen tanken som räknas!

  • Äldre 3 Mar 10:23
    #5

    Han har inga direkta sådana intressen heller så det är jättesvårt. Dator & sånt är väl det "största" intresset han har men det känns varken kul & skulle jag köpa datagrejor så känns det mest som en "hushållsgrej" & inte hållbart i längden. & så är jag inte så kunnig på sånt så han skulle nog inte bli så nöjd...


    Öl tycker han om & är intresserad av dock inte så pass att han skulle känna att "ölglas" är en rolig present... :/ funderat på ölprovning annars, för två.


    Eller; Segway åkning för två- för han tjatar jämt om hur tufft det skulle vara att åka en..


    En kedja att hänga ringen runt halsen när han jobbar är ett annat förslag jag haft men det känns också tråkigt...!


    Ett annat tips jag har är en morgonrock med namn eller så...


    Eller kanske såna där spel "för två" typ "52 weeks of romance" & något mer...

  • Äldre 3 Mar 12:40
    #6

    Om han har pratat mycket om segway så låter väl det som den perfekta gåvan Glad

    Ölprovning lät också rätt trevligt om man gillar öl.

    Så välj ett av dom alternativen tycker jag. Och har du råd - så släng in den där silverkedjan också då det blir en mer fysisk present. Något att spara Glad 

  • Äldre 3 Mar 12:49
    #7

    Ge honom snygga underkläder men någon egenpåhittad text ;)

  • Äldre 5 Mar 10:29
    #8

    Jag frågade hans bestman vad han trodde, & han röstade på ölprovning med :) Jag TROR nog att det blir det. Om det blir det ska man köpa en ölprovning för honom eller en ölprovning för två? Jag själv kommer dock inte följa med, jag tycker inte om öl.


    Anledningen är, att köper jag för två så kommer jag nog endast ha råd med det- dock är det ju roligare & man är säker på att någon utav hans vänner följer med?


    Om jag köper för honom så har jag råd med något litet till det. Dock är ju frågan om hans vän/vänner följer med & betalar själva eller om han får gå själv...?


    Vad skulle ni gjort?

  • Äldre 5 Mar 10:32
    #9

    Sezzie - köp en ölprovning för två så kan han bjuda med sin bestman! Klart roligare och känns nog kul för honom att få "bjuda" sin polare på ölprovningen :)

    Själv tänkte jag försöka ordna med någon överraskning till bröllopsresan. Vi har inte bestämt vart vi ska än men funderar på Korsika - har aldrig varit där och min fästman har ett starkt önskemål om att åka till ett franskspråkigt ställe så han kan öva franskan... 

  • Äldre 5 Mar 10:34
    #10
    lk09nni skrev 2014-03-05 10:32:31 följande:
    Sezzie - köp en ölprovning för två så kan han bjuda med sin bestman! Klart roligare och känns nog kul för honom att få "bjuda" sin polare på ölprovningen :)

    Själv tänkte jag försöka ordna med någon överraskning till bröllopsresan. Vi har inte bestämt vart vi ska än men funderar på Korsika - har aldrig varit där och min fästman har ett starkt önskemål om att åka till ett franskspråkigt ställe så han kan öva franskan... 

     


    Tänkte med så- är ju inte så himla kul att gå själv :)


    Hoppas du hittar en bra överraskning :)

Svar på tråden Morgongåva till mannen?